Постанова
від 05.08.2011 по справі 1170/2а-1614/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Справа № 1170/2а-1614/11

Категорія статобліку - 10.3.4

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 серпня 2011 року м. Кіровоград

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Флоренко О.Ю. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Фарма» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у загальному розмірі 1229,44 грн., -

ВСТАНОВИВ:

27 квітня 2011 року Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства «Фарма», в якій просить стягнути з відповідача адміністративно - господарські санкції у розмірі 1225,00 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 4,44 грн.

Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без участі представника Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (а.с.26).

Представника відповідача у судове засідання повторно не з'явився, про час і місце судового засідання повідомлявся належним чином, підтвердженням чому є поштові повідомлення про вручення судових повісток (а.с.16, 21, 25).

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та подані суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Згідно ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі -Закон), передбачено обов'язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств на яких працює від 8 до 15 чоловік, розмір адміністративно-господарських санкцій на робоче місце, призначене на працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Згідно п.2 „Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного Банку, відкритий в органах державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося правопорушення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, (а.с. 7) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 12 осіб (а.с.8). У вказаному звіті у рядку за номером 02 зазначено, що відповідачем було працевлаштовано 0 інваліда, в той час, коли вказана чисельність інвалідів, які повинні працювати згідно нормативу - 1 особи.

Таким чином, відповідач не виконав норматив по створенню робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

Виходячи з того, що середня річна заробітна плата у Приватного підприємства «Фарма»у 2010 році склала 29400,0 грн., відповідач, згідно ч.1 ст. 20 Закону, повинен був сплатити до державного бюджету, адміністративно-господарські санкції за 2010 рік у розмірі 1225,0 грн. (а.с.8).

У відповідності до „Порядку нарахування пені та її сплати", затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 року №223, за порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачеві нараховано пеню в сумі 4,44 грн. (а.с.8).

Аналізуючи вищевказані норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про те, що законодавцем чітко та в імперативній формі встановлено норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів. Таким чином, незалежно від форми власності та господарювання на всі підприємства розповсюджується однаковий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Якщо підприємство не спроможне створити відповідно до вимог законодавства робоче місце для інваліда та ввести його в дію шляхом працевлаштування інваліда, тоді воно сплачує штрафну санкцію до Державного бюджету України. Штрафна санкція за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів носить альтернативний характер, а тому підприємство, установа чи організація у випадку невиконання встановленого законодавством нормативу повинна сплатити певну суму до Державного бюджету України.

Станом на момент подачі позовної заяви адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році відповідачем не сплачені. Сума пені, що необхідно сплатити складає 4,44 грн. грн. (а.с.7).

Частиною 9 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за ст.19,20 Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст. 71, 86, ч.4 ст.94, 160-163, 257 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Фарма» (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Сидоренка, 2, кв.125, Банківські реквізити: МФО 323583, розрахунковий рахунок: 26006181327001; банк Кіровоградська філія Закритого акціонерного товариства комерційного банку "Приват Банк", код ЄДРПОУ: 24714649) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7а, отримувач, УДК м. Олександрія, банк отримувача: ГУДК у Кіровоградській області, рахунок 31216221800006, МФО 823016) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік в розмірі 1225,00 грн. та пеню за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 4,44 грн.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом десяти днів з дня її проголошення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.Ю. Флоренко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2011
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23714351
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1614/11

Постанова від 05.08.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.Ю. Флоренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні