Рішення
від 20.02.2012 по справі 1025/185/2012
ТАРАЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 1025/185/2012

2/1025/47/2012

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.02.2012 року Таращанський районний суд Київської області в складі:

головуючого: Бойко М. Г.

за участю прокурора Мізерного В.А.

при секретарі - Бакал О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні м.Тараща цивільну справу за позовом Прокурор Таращанського району в інтнресах держави в особі відділ культури і туризму Таращанської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 , третя особа: про стягнення шкоди заподіяної злочином, -

встановив :

Позивач звернувся до суду з вищеназваним позовом.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позов підтримали, уточнивши розмір позовних вимог, і пояснили, що відповідач по справі скоїла злочин, передбачений ч. 1 ст. 364 КК України, а саме будучи призначеною згідно з наказом начальника відділу культури і туризму Таращанської районної державної адміністрації від 12 травня 2010 року № 10 на посаду керівника групи обліку централізованої бухгалтерії відділу культури і туризму та відповідно до посадової інструкції, затвердженої начальником цього відділу, до її посадових обов'язків належала підготовка необхідної документації для нарахування та одержання заробітної плати, ведення журналу реєстрації заробітної плати, книги поточних розрахунків, карток обліку заробітної плати, та працюючи на вказаній посаді з 12.05.2010 року по 01.07.2011 року, внаслідок зловживання своїм службовим становищем, в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату працівникам музичної школи, працівникам бібліотечної системи, працівникам музею, працівникам районного будинку культури та централізованої бухгалтерії відділу культури індексації грошових доходів за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації, що потягло за собою зайве нарахування і виплату коштів працівникам музичної школи за травень - грудень 2010 року в сумі 14453 гривень 39 копійок, а також відрахувань до держаних цільових фондів в сумі 4682 гривень 36 копійок; за січень - червень 2011 року - 23445 гривень 52 копійок та відрахувань до держаних цільових фондів в сумі 8595 гривень 77 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 51177 гривень 04 копійки.

Крім цього, в цей же період часу ОСОБА_1, внаслідок зловживання своїм службовим становищем, в порушенні вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату працівникам бібліотечної системи індексації грошових доходів за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.03 №1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації, що призвело до зайвого нарахування і виплати коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 4509 гривень 37 копійок, а також відрахування до державних цільових фондів в сумі 1818 гривень 18 копійок, за січень - червень 2011 року в сумі 7512 гривень 25 копійок та відрахувань до державних цільових фондів в сумі 2726 гривень 94 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 16566 гривень 74 копійки.

Одночасно з цим, ОСОБА_1, внаслідок зловживання своїм службовим становищем, в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату індексації грошових доходів працівникам музею за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.03 року №1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації, що призвело до зайвого нарахування і виплати коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 986 гривень 94 копійок та відрахувань до державних цільових фондів в сумі 358 гривень 26 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 1345 гривня 20 копійок.

В цей же період часу ОСОБА_1, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату індексації грошових доходів працівникам районного будинку культури за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року № 1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації. Як наслідок, це потягло за собою зайве нарахування і виплату коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 1874 гривень 07 копійок та відрахувань до державних цільових фондів 682 гривень 16 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 2556 гривень 23 копійки.

Крім цього, ОСОБА_1, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату індексації грошових доходів працівникам централізованої бухгалтерії відділу культури за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078., діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації.Як наслідок, це потягло за собою зайве нарахування і виплату коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 261 гривень 54 копійки та відрахувань до державних цільових фондів в сумі 95 гривень 19 копійок, за січень - червень 2011 року - 176 гривень 50 копійок та відрахувань у державні цільові фонди в сумі 64 гривень 07 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 597 гривень 30 копійок.

Всього внаслідок протиправних дій ОСОБА_1 районному бюджету була заподіяна матеріальна шкода в сумі 72242 гривень 51 копійка, яка в сто і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян. Постановою Таращанського районного суду від 14 листопада 2011 року щодо ОСОБА_1 було застосовано п. „е" ст. 1 та ст. 6 Закону України „Про амністію у 2011 році" від 08 липня 2011 року та звільнено її від кримінальної відповідальності за ч. 1 ст. 364 КК України, а провадження в справі закрито.

Оскільки на даний час заподіяна даним злочином матеріальна шкода частково відшкодована прокурор та представник позивача просять суд стягнути з відповідачки 46040,66 грн..

Відповідачка та її представник не заперечуючи факту згоди відповідачки про застосування під час розгляду кримінальної справи по її обвинуваченню щодо неї Закону України „Про амністію у 2011 році" від 08 липня 2011 року, а також того, що їй (відповідачці) під час розгляду кримінальної справи було роз'яснено, що застосування шодо неї амністії не звільняє її від обов'язку відшкодувати шкоду, завдану злочином, уточнені в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, мотивуючи тим, що постанова Таращанського районного суду від 14 листопада 2011 року про застосування щодо ОСОБА_1 п. „е" ст. 1 та ст. 6 Закону України „Про амністію у 2011 році" від 08 липня 2011 року та звільнення її від кримінальної відповідальності за ч. 1 ст. 364 КК України не може бути доказом її вини, оскільки таким доказом може бути тільки обвинувальний вирок суду.

Судом встановлено, що згідно постанови Таращанського районного суду від 14 листопада 2011 року, яка набрала законної сили 22 листопада 2011 року, щодо ОСОБА_1 було застосовано п. „е" ст. 1 та ст. 6 Закону України „Про амністію у 2011 році" від 08 липня 2011 року та звільнено її від кримінальної відповідальності за ч. 1 ст. 364 КК України, а провадження в справі закрито. Відповідно до вказаної постанови ОСОБА_1 обвинувачувалась в тому, що обіймаючи посаду керівника групи обліку централізованої бухгалтерії відділу культури і туризму та відповідно до посадової інструкції, затвердженої начальником цього відділу, до її посадових обов'язків належала підготовка необхідної документації для нарахування та одержання заробітної плати, ведення журналу реєстрації заробітної плати, книги поточних розрахунків, карток обліку заробітної плати, та працюючи на вказаній посаді з 12.05.2010 року по 01.07.2011 року, внаслідок зловживання своїм службовим становищем, в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату працівникам музичної школи, працівникам бібліотечної системи, працівникам музею, працівникам районного будинку культури та централізованої бухгалтерії відділу культури індексації грошових доходів за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації, що потягло за собою зайве нарахування і виплату коштів працівникам музичної школи за травень - грудень 2010 року в сумі 14453 гривень 39 копійок, а також відрахувань до держаних цільових фондів в сумі 4682 гривень 36 копійок; за січень - червень 2011 року - 23445 гривень 52 копійок та відрахувань до держаних цільових фондів в сумі 8595 гривень 77 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 51177 гривень 04 копійки.

Крім цього, в цей же період часу ОСОБА_1, внаслідок зловживання своїм службовим становищем, в порушенні вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату працівникам бібліотечної системи індексації грошових доходів за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.03 №1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації, що призвело до зайвого нарахування і виплати коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 4509 гривень 37 копійок, а також відрахування до державних цільових фондів в сумі 1818 гривень 18 копійок, за січень - червень 2011 року в сумі 7512 гривень 25 копійок та відрахувань до державних цільових фондів в сумі 2726 гривень 94 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 16566 гривень 74 копійки.

Одночасно з цим, ОСОБА_1, внаслідок зловживання своїм службовим становищем, в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату індексації грошових доходів працівникам музею за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.03 року №1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації, що призвело до зайвого нарахування і виплати коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 986 гривень 94 копійок та відрахувань до державних цільових фондів в сумі 358 гривень 26 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 1345 гривня 20 копійок.

В цей же період часу ОСОБА_1, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату індексації грошових доходів працівникам районного будинку культури за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року № 1078, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації. Як наслідок, це потягло за собою зайве нарахування і виплату коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 1874 гривень 07 копійок та відрахувань до державних цільових фондів 682 гривень 16 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 2556 гривень 23 копійки.

Крім цього, ОСОБА_1, діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем в порушення вимог Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078 «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення», діючи в інтересах третіх осіб допустила незаконне нарахування та виплату індексації грошових доходів працівникам централізованої бухгалтерії відділу культури за 2010-2011 роки.

Зокрема, ОСОБА_1 в порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2003 року №1078., діючи всупереч інтересам служби та зловживаючи своїм службовим становищем, неправильно визначила базові місяці для нарахування індексації.Як наслідок, це потягло за собою зайве нарахування і виплату коштів працівникам за травень - грудень 2010 року в сумі 261 гривень 54 копійки та відрахувань до державних цільових фондів в сумі 95 гривень 19 копійок, за січень - червень 2011 року - 176 гривень 50 копійок та відрахувань у державні цільові фонди в сумі 64 гривень 07 копійок, що є також порушенням вимог п. 1, п. 5, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996. Вказане порушення призвело до матеріальної шкоди районному бюджету в сумі 597 гривень 30 копійок.

Всього внаслідок протиправних дій ОСОБА_1 районному бюджету була заподіяна матеріальна шкода в сумі 72242 гривень 51 копійка, яка в сто і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Дані обставини підтверджуються копією вказаної постанови суду.

Прокурор та представник позивача, посилаючись на норми ст. 130 КЗпП України, з врахуванням тієї обставини, що на даний час заподіяна вказаним злочином матеріальна шкода частково відшкодована, просять суд стягнути з відповідачки 46040,66 грн., завданої злочином матеріальної шкоди.

Указані обставини встановлено з пояснень сторін, матеріалів справи, вивчених в судовому засіданні.

Відповідно до ч. 3 ст. 61 ЦПК України обставини, встановлені судовим рішенням у цивільній, господарській або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 3 статті 130 КЗпП України працівники несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації внаслідок порушення покладених на них трудових обов'язків. При покладенні матеріальної відповідальності права і законні інтереси працівників гарантуються шляхом встановлення відповідальності тільки за пряму дійсну шкоду, лише в межах і порядку, передбачених законодавством, і за умови, коли така шкода заподіяна підприємству, установі, організації винними протиправними діями (бездіяльністю) працівника. Ця відповідальність, як правило, обмежується певною частиною заробітку працівника і не повинна перевищувати повного розміру заподіяної шкоди, за винятком випадків, передбачених законодавством. За наявності зазначених підстав і умов матеріальна відповідальність може бути покладена незалежно від притягнення працівника до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.

Згідно п. 3 частини 1 статті 134 вказаного Кодексу працівники несуть матеріальну відповідальність у повному розмірі шкоди, заподіяної з їх вини підприємству, установі, організації, у випадках, коли шкоди завдано діями працівника, які мають ознаки діянь, переслідуваних у кримінальному порядку.

Згідно ч. 2 ст. 14 Закону України «Про амністію у 2011 році» від 08 липня 2011 року амністія не звільняє від обов'язку відшкодувати заподіяну злочином шкоду, який покладено на винну особу вироком або рішенням суду.

Враховуючи дані обставини та виходячи з того, що відповідно до абз. 2 п. 9 постанови Пленуму Верховного Суду України від 29 грудня 1992 року № 14 «Про судову практику в справах про відшкодування шкоди, заподіяної підприємствам, установам, організаціям їх працівниками», матеріальна відповідальність у повному розмірі шкоди покладається і в тих випадках, коли шкоду заподіяно діями працівника, що мають ознаки діянь, переслідуваних у кримінальному порядку, але він був звільнений від кримінальної відповідальності у зв'язку зі спливом строку давності для притягнення до кримінальної відповідальності або з інших підстав, передбачених законом (пункти 3, 4, 8 ст. 6, статті 7, 7-1, 7-2, 8-10 КПК), суд вважає за можливе позов задовільнити в повному обсязі.

На підставі задоволення позову з відповідача підлягає стягненню судовий збір в розмірі 460,41 грн..

Керуючись ст.ст. 2, 10, 15, 60, 61, 88, 208, 209, 212-215, 218 ЦПК України, ст.ст. 130, 134 КЗпП України, суд, -

вирішив:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь відділу культури і туризму Таращанської районної державної адміністрації р/р 3500416027000820 ГУ ДКСУ в Київській області, МФО 821018, код 02228718 - 46040 (сорок шість тисяч сорок) гривень 66 копійок матеріальної шкоди, завданої діями працівника, які мають ознаки діянь, переслідуваних у кримінальному порядку.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в розмірі 460,41 грн..

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Київської області через Таращанський районний суд шляхом подачі в десятиденний строк апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Головуючий:Бойко М. Г.

СудТаращанський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення20.02.2012
Оприлюднено07.05.2012
Номер документу23730534
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —1025/185/2012

Ухвала від 06.02.2012

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Бойко М. Г.

Рішення від 20.02.2012

Цивільне

Таращанський районний суд Київської області

Бойко М. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні