Постанова
від 30.03.2012 по справі 2а/1570/10931/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/10931/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2012 року

м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Марина П.П.,

за участю секретаря Музика А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до підприємства заснованого на власності об'єднання громадян «Центр незалежних споживчих експертиз»Одеської регіональної спілки захисту споживачів про стягнення штрафу у розмірі 84355,38 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Одеський міський центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до підприємства заснованого на власності об'єднання громадян «Центр незалежних споживчих експертиз» Одеської регіональної спілки захисту споживачів (далі - «Центр незалежних споживчих експертиз») про стягнення штрафу у розмірі 84355,38 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим що відповідач в порушення вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»звіт за формою № 4 -ПН (план) про заплановане вивільнення працівників на вивільнену з 27.07.2011 року ОСОБА_1 поданий до Одеського міського центру зайнятості з порушенням встановленого строку подання та звіти за формою № 4 -ПН (план) про фактичне вивільнення працівників ОСОБА_1 з 27.07.2011 року, ОСОБА_2 з 08.09.2011 року, ОСОБА_3 з 08.09.2011 року, ОСОБА_4 з 08.09.2011 року, ОСОБА_5 з 29.09.2011 року, ОСОБА_6 з 29.09.2011 року не подані до Одеського міського центру зайнятості. У зв'язку виявленими під час перевірки порушеннями до «Центру незалежних споживчих експертиз»застосовано штрафні санкції у розмірі 84355,38 грн. які не сплачено відповідачем.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив суд задовольнити його у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Відповідач до судового засідання повторно не з'явився, повістки про виклик до суду надсилались відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які повернуто на адресу суду, з поштовою відміткою «за зазначеною адресою не знаходиться».

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

У зв'язку із вказаними обставинами суд вважає, що відповідач про день та час слухання справи був повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву не подав, про причини неявки до суду не повідомив, тому суд вважає можливим розглянути справу у порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді справи, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що 20.10.1998 року виконавчим комітетом Одеської міської ради за № 1 556 105 0001 013856 зареєстровано підприємство, засноване на власності об'єднання громадян «Центр незалежних споживчих експертиз»Одеської регіональної спілки захисту споживачів, код ЄДРОПУ - 30127149 (а.с.14).

Відповідно до пункту 4 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненнями) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Судом встановлено, що «Центр незалежних споживчих експертиз»знаходиться на обліку в Одеському міському центрі зайнятості.

Статтею 34 Закону України «Про зайнятість населення»передбачено, що контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.

Згідно ч. 4 ст. 18 зазначеного Закону у складі Державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Відповідно до п. 1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р №47, інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення входить до складу Державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

Згідно п. 5 вказаного Положення, основними завданнями інспекції є здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість та забезпечення громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом здійснення заходів щодо запобігання та усунення виявлених порушень законодавства про зайнятість населення.

Як передбачено п. 6 Положення, інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить, зокрема, перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцям, передусім щодо подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.

Відповідно до п.п. б, г п. 8 зазначеного Положення, інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення надається право, у тому числі, давати власнику (керівнику) підприємства, установи та організації або уповноваженому ним органу та іншим роботодавцям у разі виявлення порушень законодавства про зайнятість населення приписи про їх усунення; та право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені ст.ст. 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Судом встановлено, що 17.11.2011 року, заступником начальника інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості Арцибашевою Н.І. проведено перевірку підприємства заснованого на власності об'єднання громадян «Центр незалежних споживчих експертиз»Одеської регіональної спілки захисту споживачів, з питань додержання вимог законодавства України про зайнятість населення.

За результатами вказаної перевірки, Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості складено акт перевірки додержання законодавства України про зайнятість населення від 17.11.2011 року №12-17/211 (а.с.8-11) та акт про порушення законодавства України про зайнятість населення №12-16/34 від 18.11.2011 року (а.с.12-13), які направлені відповідачу рекомендованими листами.

Згідно зазначених актів, Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру встановлено порушення відповідачем вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»а саме:

звіт за формою № 4 -ПН (план) про заплановане вивільнення працівників на вивільнену з 27.07.2011 року ОСОБА_1 поданий до Одеського міського центру зайнятості з порушенням встановленого строку подання;

звіти за формою № 4 -ПН (план) про фактичне вивільнення працівників ОСОБА_1 з 27.07.2011 року, ОСОБА_2 з 08.09.2011 року, ОСОБА_3 з 08.09.2011 року, ОСОБА_4 з 08.09.2011 року, ОСОБА_5 з 29.09.2011 року, ОСОБА_6 з 29.09.2011 року не подані до Одеського міського центру зайнятості.

Згідно п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням численності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення -направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

У разі неподання або порушення строків подання зазначених даних державна служба зайнятості стягує з підприємства, установи, організації штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника.

Згідно зазначених актів перевірки та наявних в матеріалах справи бухгалтерських документів, річна заробітна плата вивільнених працівників складає: ОСОБА_1 -11311,54 грн.; ОСОБА_2 -7395,02 грн.; ОСОБА_3 -9482,42 грн.; ОСОБА_4 -17845,81 грн.; ОСОБА_5 -8857,69 грн.; ОСОБА_6 -29462,90 грн. (а.с. 18-44).

Відповідно до акту №12-16/34 від 18.11.2011 року, «Центру незалежних споживчих експертиз»запропоновано в десятиденний термін сплатити штраф у розмірі річної заробітної плати вивільнених працівників у загальному розмірі 84355,38 грн.

Доказів сплати застосованого до «Центру незалежних споживчих експертиз» штрафу у загальному розмірі 84355,38 грн., а також доказів оскарження акту перевірки додержання законодавства України про зайнятість населення від 17.11.2011 року №12-17/211 та акту про порушення законодавства України про зайнятість населення №12-16/34 від 18.11.2011 року, відповідачем до суду не надано.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази в сукупності, враховуючи те, що відповідач тривалий час у добровільному порядку не сплатив штраф, що свідчить про протиправність його дій у сфері публічно-правових відносин в частині ухилення від сплати фінансових санкцій, застосованих до нього відповідно до вимог законодавства про зайнятість населення, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 79, 86, 94, 158 -163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського міського центру зайнятості до підприємства заснованого на власності об'єднання громадян «Центр незалежних споживчих експертиз»Одеської регіональної спілки захисту споживачів про стягнення штрафу у розмірі 84355,38 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з підприємства заснованого на власності об'єднання громадян «Центр незалежних споживчих експертиз» Одеської регіональної спілки захисту споживачів на користь Одеського міського центру зайнятості штраф у розмірі 84355,38 грн. код ЄДРПОУ 35358018, одержувач: Одеський міський центр зайнятості, банк: ГУДКУ в Одеській області, м. Одеса, МФО 828011, р/р 37176305900002, код бюджетної класифікації 50040500.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено та підписано суддею 30 березня 2012 року.

Суддя/підпис/ П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2012
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23736918
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/10931/2011

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 26.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 23.12.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Постанова від 30.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні