Справа № 2а/1570/9661/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Самойлюк Г.П.
за участю секретаря: Кривоносової І.Є.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Інвестбанк» в особі Філії ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк»у м. Одесі до Березівської районної державної адміністрації Одеської області, ОСОБА_1 про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я» та зобов'язання внести запис до ЄДР про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я»,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Інвестбанк» в особі Філії ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк» у м. Одесі до Березівської районної державної адміністрації Одеської області, ОСОБА_1, в якому позивач просив відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я» та зобов'язати внести запис до ЄДР про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я».
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я»проведено з порушенням норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та Господарського кодексу України. Враховуючи те, що єдиним органом управління ФГ «Миротворець -Б.О.Я»був ОСОБА_1, який очолив ліквідаційну комісію ФГ «Миротворець -Б.О.Я»та з моменту прийняття рішення про припинення, ОСОБА_1, маючи договір застави з ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк», тобто маючи інформацію про наявного кредитора, не повідомив письмово Банк про ліквідацію ФГ «Миротворець -Б.О.Я», чим порушив вимоги ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України та порушив майнові інтереси ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк»в частині задоволення кредиторських вимог банку за рахунок майна ФГ «Миротворець -Б.О.Я». Враховуючи зазначене, позивач вважає, що запис в ЄДР про припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я»підлягає скасуванню.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача - Березівської районної державної адміністрації Одеської області до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та завчасно. 22.12.2011 року (вхід. №43621/2011) від відповідача до суду надійшли заперечення, в яких останній проти задоволення позову заперечував, зазначивши, що 04 березня 2011 року юридична особа ФГ «Миротворець -Б.О.Я»надало державному реєстратору документи, необхідні для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи»та після спливу 2 місяців, а саме 07 вересня 2011 року голова ліквідаційної комісії ОСОБА_1 подав державному реєстратору усі необхідні документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». За відсутності підстав для залишення документів без розгляду, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я», державний реєстратор вніс запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, у зв'язку з чим було видано відповідне повідомлення голові ліквідаційної комісії. Окрім того, відповідач зазначив, що публікація відомостей про внесення рішення засновника юридичної особи щодо припинення юридичної особи та публікація державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації відбулась в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації».
Відповідач- ОСОБА_1 до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце повідомлений належним чином та завчасно.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступні обставини та факти.
Фермерське господарство «Миротворець -Б.О.Я»було зареєстровано 27.06.2007 року Березівською районною державною адміністрацією Одеської області.
08 жовтня 2007 року між ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк», що є правонаступником АКБ «Інвестбанк» в особі Філії ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк»та ОСОБА_1 укладено кредитний договір №82/07. Згідно з умовами зазначеного кредитного договору банк надав позичальнику кредит у сумі 249 000 на поточні потреби.
08 жовтня 2007 року між ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк», що є правонаступником АКБ «Інвестбанк» в особі Філії ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк»та ОСОБА_1 було укладено договір застави транспортного засобу за реєстровим №14773, посвідченим приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_3, відповідно до якого заставодавець з метою забезпечення належного виконання зобов'язань, що випливає з кредитного договору №82/07 від 08.10.2007 року, згідно зазначеного договору застави перебав банку в заставу, а заставодержатель прийняв в заставу в порядку і на умовах визначених у Договорі транспортні засоби.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я».
Не погоджуючись з зазначеними діями відповідача та вважаючи, що запис про припинення державної реєстрації юридичної особи «Миротворець -Б.О.Я» є незаконним, позивач звернувся за захистом своїх прав та інтересів до суду.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, виходячи з наступного.
Частина 2 ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" № 755-IV від 15.05.2003 року (надалі Закон № 755-IV) регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
Відповідно ст. 33 Закону № 755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Статтею 105 Цивільного кодексу України встановлено порядок виконання рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно зазначеної статті учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Статтею 34 Закону № 755-IV визначено перелік документів, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи.
Згідно зазначеної статті для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи.
Документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення не пізніше наступного робочого дня з дати отримання (надходження) зазначених відомостей (ч. 6 ст. 34 Закону № 755-IV).
Судом встановлено, що 04 березня 2011 року було прийнято рішення №7 щодо припинення ФГ «Миротворець -Б.О.Я»та створено ліквідаційну комісію у складі ОСОБА_1.
У зв'язку з зазначеним рішенням, 04.03.2011 року ОСОБА_1 було подано державному реєстратору Березівської РДА документи для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи, а саме: нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи та копію платіжного доручення з відміткою банку про публікацію, про що свідчить опис документів.
Як вбачається з матеріалів справи, повідомлення про припинення юридичної особи, припинення юридичної особи було опубліковано в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації Бюлетень державної реєстрації (№172(7) 2011 рік; №190(25) 2011рік).
Представник позивача у судовому засіданні зазначив, що публікація відомостей про внесення рішення щодо припинення юридичної особи та публікація державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не відбулась, оскільки друкований засіб масової інформації Бюлетень державної реєстрації, в якому опубліковано повідомлення не є спеціалізованим друкованим засобом масової інформації.
Суд не погоджується з зазначеними твердженнями представника позивача, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 1 Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" № 2782-XII від 16.11.1992 року під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.
Порядок створення (заснування) та організації діяльності окремих засобів масової інформації визначаються законодавчими актами про ці засоби.
Згідно з абз. 10 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", спеціалізований друкований засіб масової інформації - видання спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єдиного державного реєстру.
Статтею 22 зазначеного Закону встановлено порядок публікації відомостей з Єдиного державного реєстру.
Відповідно зазначеної статті інформація про проведення державної реєстрації юридичної особи, зміну місцезнаходження юридичної особи, зміну найменування юридичної особи, прийняття засновниками (учасниками), судом або уповноваженим органом рішення про виділ, прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи, про втрати оригіналів установчих документів, про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) та її голову або призначення ліквідатора, постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, якщо таке рішення не пов'язане з банкрутством юридичної особи, постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи, про зменшення статутного (складеного капіталу юридичної особи, проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за принципом мовчазної згоди, подання державному реєстраторові заяви про припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням, про постановлення судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, якщо таке рішення не пов'язане з банкрутством фізичної особи - підприємця, про прізвище, ім'я, по батькові спадкоємця, опікуна, піклувальника чи управителя майна фізичної особи - підприємця, дату їх призначення, про постановлення судового рішення щодо порушення провадження у справі про банкрутство фізичної особи - підприємця, про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за принципом мовчазної згоди, про постановлення судового рішення щодо припинення провадження у справі про банкрутство юридичної особи або фізичної особи - підприємця підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Форма та зміст повідомлення щодо внесення відомостей до Єдиного державного реєстру встановлюються спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації. Підставою для опублікування повідомлень є внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру. Повідомлення підлягають опублікуванню протягом десяти робочих днів з дня внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Спеціалізованим друкованим засобом масової інформації є "Бюлетень державної реєстрації" (Бюлетень), який зареєстровано в Державному комітеті телебачення і радіомовлення України як офіційне, загальнодержавне, вітчизняне видання, що виходить три рази на місяць і який видається Держпідприємництвом України. (Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва № 367 від 20.01.2005року).
Згідно ч. 5 ст. 105 ЦК України строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Відповідно ч. 1 ст. 36 Закону України для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Суд звертає увагу, що відповідно ч. 5 зазначеної статті державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.
Таким чином, 07 вересня 2011 року головою ліквідаційної комісії ОСОБА_1 після спливу 2 місяців подано державному реєстратору пакет документів, передбачений Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", а саме: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстраційної дії припинення юридичної особи, у зв'язку з ліквідацією; оригінал установчих документів; акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом; довідку відповідного органу податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, в зв'язку з чим державний реєстратор вніс запис про припинення юридичної особи Фермерського господарства «Миротворець -Б.О.Я»в результаті її ліквідації та видав відповідне повідомлення голові ліквідаційної комісії.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що державний реєстратор Березівської районної державної адміністрації Одеської області правомірно, з урахуванням вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", вніс запис до ЄДР щодо припинення юридичної особи Фермерського господарства «Миротворець -Б.О.Я»в результаті її ліквідації та відповідно підстави для внесення запису до ЄДР про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ФГ «Миротворець -Б.О.Я»відсутні.
Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Враховуючи вищевикладене, оцінюючи наявні матеріали справи та встановлені у судовому засіданні факти, суд дійшов висновку, що відповідач діяв на підставі та у спосіб, що передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", обґрунтовано, тобто із урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, в зв'язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 69, 70, 71, 94, 122, 158-163 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства «Комерційний банк «Інвестбанк» в особі Філії ПАТ «Комерційний банк «Інвестбанк» у м. Одесі, - відмовити у повному обсязі.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 20 квітня 2012 року
Суддя/підпис/:
З оригіналом згідно:
Суддя:
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2012 |
Оприлюднено | 07.05.2012 |
Номер документу | 23737068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні