Постанова
від 27.04.2012 по справі 2а-1670/2015/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/2015/12

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Кукоба О.О. розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Кобеляцькому районі Полтавської області до Дочірнього підприємства виробничого управління житлово-комунального господарства "Будинкоуправління" про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, боргу зі сплати фінансових санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в Кобеляцькому районі Полтавської області 12 квітня 2012 року звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дочірнього підприємства виробничого управління житлово-комунального господарства "Будинкоуправління" про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 20 622 грн. 60 коп., боргу зі сплати фінансових санкцій в сумі 11 070 грн. 84 коп. та пені в розмірі 19 429 грн. 28 коп., посилаючись на несплату відповідачем заборгованості у добровільному порядку.

Позивач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав до суду заяву про визнання позову, справу просив розглядати без його участі.

Згідно з частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З огляду на те, що позивачем та відповідачем заявлено клопотання про розгляд справи без участі їх представників, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні факти та відповідні до них правовідносини.

Дочірнє підприємство виробничого управління житлово-комунального господарства "Будинкоуправління" є юридичною особою та суб'єктом солідарної системи пенсійного забезпечення, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування протягом 1994 - 2010 років перебувало на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Кобеляцькому районі Полтавської області за реєстраційним номером 1608320404.

За особовим рахунком відповідача рахується недоїмка зі сплати страхових внесків, що виникла за період з жовтня 2003 року по лютий 2007 року, в розмірі 20 622 грн. 60 коп., борг зі сплати фінансових санкцій в сумі 11 070 грн. 84 коп. та пені в розмірі 19 429 грн. 28 коп., вимогу про стягнення яких позивачем заявлено у даному позові.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості позовних вимог, суд зазначає наступне.

Станом на момент виникнення та реалізації спірних правовідносин принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування було визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003 року № 1058-IV.

Відповідно до вимог статей 14, 15 вказаного Закону ДПВУЖКГ "Будинкоуправління" являлося платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

За змістом статті 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство, а також не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати.

Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків передбачено статтями 19, 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та розділом 5 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663.

Згідно з частиною шостою статті 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески нараховуються на суми, зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Розмір страхових внесків встановлений Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року № 400, а саме, 33,2% від фонду оплати праці та 2 %, що утримуються із заробітної плати працюючих.

В силу пункту 11.11 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" платники щомісяця складають у двох примірниках розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у якому зазначають самостійно обчислені суми страхових внесків.

З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що відповідачем протягом 2003 - 2007 років складалися та подавалися до УПФ України в Кобеляцькому районі Полтавської області розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за відповідні звітні періоди, в яких страхувальником самостійно обчислені суми страхових внесків, що підлягають сплаті (а.с. 8-43 ).

У відповідності до частини шостої статті 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Частиною першою статті 106 вказаного Закону визначено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків, страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку та розмірах, визначених цією статтею.

Згідно з частиною другою зазначеної статті суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків.

Територіальні органи Пенсійного фонду, відповідно до вимог частини третьої статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. У разі, якщо страхувальник який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби, а також має право звернутися до суду про стягнення недоїмки.

Окрім того, відповідно до пункту 2 частини дев'ятої статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що за несвоєчасну сплату страхових внесків відповідно до рішень УПФ України в Кобеляцькому районі Полтавської області до відповідача застосовано фінансові санкції в загальному розмірі 11 070 грн. 84 коп. та на суму недоїмки нараховано пеню в розмірі 19 429 грн. 28 коп. (а.с. 44-73 ).

Крім того, позивачем сформовано та надіслано на адресу ДПВУЖКГ "Будинкоуправління" вимогу про сплату боргу від 03 жовтня 2011 року № Ю 55 (а.с. 98 ).

Вказані рішення та вимогу отримано уповноваженою особою відповідача, разом з тим сторонами у справі доказів оскарження зазначених документів до органів Пенсійного фонду України або до суду не надано.

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 64 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків.

Частиною п'ятнадцятою статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

В силу частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За приписами частини першої статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Частиною третьою вказаної статті передбачено, що судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Відповідно до частини третьої статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Головою ліквідаційної комісії ДПВУЖКГ "Будинкоуправління" до суду надано заяву про визнання адміністративного позову УПФ України в Кобеляцькому районі Полтавської області у повному обсязі (а.с. 95 ).

Наявність у ДПВУЖКГ "Будинкоуправління" недоїмки зі сплати страхових внесків та боргу зі сплаті фінансових санкцій і пені підтверджується витягом з картки особового рахунку страхувальника та розрахунками, наданими позивачем (а.с. 6-7, 75-82 ).

З огляду на вищезазначене, суд вважає за можливе прийняти заяву представника відповідача про визнання позову, у зв'язку з чим позовні вимоги УПФ України в Кобеляцькому районі Полтавської області підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно з частиною четвертою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 69-71, 94, 112, 122, 136, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Кобеляцькому районі Полтавської області до Дочірнього підприємства виробничого управління житлово-комунального господарства "Будинкоуправління" про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, боргу зі сплати фінансових санкцій та пені задовольнити.

Стягнути з Дочірнього підприємства виробничого управління житлово-комунального господарства "Будинкоуправління" (код ЄДРПОУ 31374193; вул. Червоноармійська, 43а, м. Кобеляки, Кобеляцький район, Полтавська область, 39200) на користь Управління Пенсійного фонду України в Кобеляцькому районі Полтавської області (код ЄДРПОУ 22534593; вул. Жовтнева, 1а, м. Кобеляки, Кобеляцький район, Полтавська область, 39200) недоїмку зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 20 622 грн. 60 коп. (двадцять тисяч шістсот двадцять дві гривні шістдесят копійок), борг зі сплати фінансових санкцій в сумі 11 070 грн. 84 коп. (одинадцять тисяч сімдесят гривень вісімдесят чотири копійки) та пені в розмірі 19 429 грн. 28 коп. (дев'ятнадцять тисяч чотириста двадцять дев'ять гривень двадцять вісім копійок).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.О. Кукоба

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2012
Оприлюднено04.05.2012
Номер документу23737232
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/2015/12

Постанова від 27.04.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні