копія
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2012 р. Справа № 2а/0470/17647/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОлійника В. М. при секретаріЛоба Е.Г. без участі представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції до відповідача 1 - Комунального підприємства "Комунальник", відповідача 2 - Юр'ївської селищної ради про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
13 грудня 2011 року Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до відповідача 1 - Комунального підприємства «Комунальник», відповідача 2 - Юр'ївської селищної ради, в якому просить звернути стягнення податкового боргу зі сплати адміністративних штрафів та інших санкцій в розмірі 26 940,00 грн. за рахунок коштів Юр'ївської селищної ради на користь Державного бюджету.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Західно-Донбаською об'єднаною державною податковою інспекцією у Дніпропетровській області актом перевірки від 03.06.2011 року №339/24-31974917 стану збереження активів, які перебувають у податковій заставі КП «Комунальник», за період з 10.12.09 р. по 01.04.11 р. встановлено порушення пп..8.6.1 «а» п.8.6.1 ст.8 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» - підприємством без письмової згоди Західно-Донбаської ОДПІ реалізовано основні засоби на суму 26 940,00 грн. За результатом розгляду акту перевірку Західно-Донбаською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.06.2011 р. № 0000052440 в розмірі 26 940,00 грн., яке вручено КП «Комунальник» особисто під розпис 08.06.2011 р. Позивачем вживались заходи щодо погашення податкової заборгованості визначені Податковим кодексом України, які в свою чергу не призвели до надходження коштів до бюджету внаслідок погашення податкового боргу відповідачем - 1. Відповідно до п.4.2 Статуту комунального підприємства «Комунальник», затвердженого рішенням сесії Юр'ївської селищної ради від 10.09.2003 року, майно підприємства є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області і закріплюється за ним на праві повного господарського відання. Згідно з розділом 6 Статуту органом управління майном є Юр'ївської селищна рада. Таким чином, позивач вважає, що необхідно звернути стягнення податкового боргу в розмірі 26 940,00 грн. саме за рахунок коштів Юр'ївської селищної ради.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив задовольнити.
Представник Юр'ївської селищної ради в судове засідання з'явився, заперечував проти задоволення позову, посилаючись на те, що Комунальне підприємство "Комунальник" не має заборгованості перед бюджетом, так як її було погашено за рахунок реалізації майна комунального підприємства.
Представник Комунального підприємства "Комунальник" в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Згідно ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач - 1 є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Відповідач - 1 заперечення на позов не надав, правом участі у судовому засіданні не скористався.
Заслухавши представника податкової інспекції та Юр'ївської селищної ради, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Комунальник» (ЄДРПОУ 31974917) зареєстровано Юр'ївською райдержадміністрацією як юридична особа 30.09.03 р. за №20281596ю0010136, про що зроблено запис 23.09.2004 р. за № 1 221 102 0000 000015 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та знаходиться на обліку в Західно-Донбаській ОДПІ як платник податків з 15.10.03 р. за №270.
Відповідно до п.4.2 Статуту Комунального підприємства «Комунальник», затвердженого рішенням сесії Юр'ївської селищної ради від 10.09.2003 року, майно підприємства є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області і закріплюється за ним на праві повного господарського відання. Згідно з розділом 6 Статуту органом управління майном є Юр'ївська селищна рада.
03.06.2011 року Західно-Донбаською об'єднаною державною податковою інспекцією у Дніпропетровській області проведено перевірку стану збереження активів, які перебувають у податковій заставі комунального підприємства «Комунальник» за період з 10.12.09 р. по 01.04.11 р., за результатами якої складено акт №339/24-31974917.
Перевіркою встановлено порушення КП «Комунальник» пп. 8.6.1 «а» п.8.6.1 ст.8 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме підприємством без письмової згоди Західно-Донбаської ОДПІ реалізовано основні засоби на суму 26 940,00 грн.
За результатом розгляду акту перевірку Західно-Донбаською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.06.2011 р. № 0000052440 в розмірі 26 940,00 грн., яке вручено головному бухгалтеру ОСОБА_3 КП «Комунальник» особисто під розпис 08.06.2011 р.
Відповідно до п. 57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Податкове повідомлення-рішення від 08.06.2011 р. №0000052440 ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржувалось, тому є чинним.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який, згідно пп. 14.1.175 ст. 14 ПК України становить сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
29.03.2011 р. Західно-Донбаською ОДПІ, відповідно до ст.59 ПК України, винесено податкову вимогу № 204 про обов'язок платника податків сплатити суму податкового боргу в розмірі 1250,19 грн.. яка була вручена поштою 04.04.2011 р. відповідачу - 1 згідно поштового повідомлення № 5141300818960.
29.03.2011 р. Західно-Донбаською ОДПІ прийнято рішення № 9112/10/24-31974917 про опис майна у податкову заставу.
31.03.2011р. Західно-Донбаською ОДПІ направлено на адресу КП «Комунальник» лист № 9626/10/24 «Про вжиття заходів з погашення податкового боргу».
Відповідно до п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Відповідно до п.96.2 ст.96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна державного підприємства, яке не підлягає приватизації, у тому числі казенного підприємства, не покриває суму податкового боргу такого платника податків і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків, з поданням щодо прийняття рішення про: надання відповідної компенсації з бюджету за рахунок коштів, призначених для утримання такого органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків; досудову санацію такого платника податків за рахунок коштів державного бюджету; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; виключення платника податків із переліку об'єктів державної власності, які не підлягають приватизації відповідно до закону, з метою порушення справи про банкрутство, у порядку, встановленому законодавством України.
Власного майна, на яке може бути здійснено стягнення, КП "Комунальник" не має.
На виконання вимог ст.96 Податкового кодексу України та з метою забезпечення погашення податкового боргу перед бюджетом Західно-Донбаська ОДПІ листом від 17.10.11 р. № 29674/11/24 звернулась до Голови Юр'ївської селищної ради щодо прийняття рішення по КП «Комунальник» про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу; затвердження плану досудової санації платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Вказаний лист отримано Юр'ївською селищною радою 22.10.11 р. (поштове повідомлення № 5141300968288).
На час розгляду справи позивачем відповіді щодо прийняття одного із зазначених рішень Юр'ївською селищною радою не отримано.
Згідно з п.96.3 ст.96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.
У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Враховуючи те, що відповідачами податковий борг в розмірі 26 940,00 грн. не погашений, а Західно-Донбаською об'єднаною державною податковою інспекцією у Дніпропетровській області вжито заходів щодо погашення такого податкового боргу, суд дійшов висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Юр'ївської селищної ради податковий борг Комунального підприємства "Комунальник" в розмірі 26 940,00 грн. (двадцять шість тисяч дев'ятсот сорок гривень 00 коп.) на користь Державного бюджету на р/р 31119106700379, код платежу 21081100, банк одержувача УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код отримувача 24232218.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 29 лютого 2012 року.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Суддя Постанова не набрала законної сили 29 лютого 2012 року. СуддяВ.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2012 |
Оприлюднено | 07.05.2012 |
Номер документу | 23787222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні