Постанова
від 18.04.2012 по справі 2а/1270/2327/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 квітня 2012 року Справа № 2а/1270/2327/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Каюди А.М.

при секретарі: Лисенко Є.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Прокурора м.Кіровська Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м.Кіровську Луганської області до комунального підприємства «Служба замовника» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 25297,94грн..,-

ВСТАНОВИВ:

21 березня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Прокурора м.Кіровська Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м.Кіровську Луганської області до комунального підприємства «Служба замовника» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 25297,94грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що комунальне підприємство «Служба замовника» є платником єдиного соціального внеску. В порушення норм чинного законодавства позивач не сплачує єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внаслідок чого станом на 01.02.2012 року комунальне підприємство «Служба замовника» має заборгованість по єдиному соціальному внеску за 2011 рік в сумі 25297,94грн. Заборгованість склалась виходячи з розрахунку: за січень - грудень 2011 року нараховано єдиного внеску - 37660,52грн., сплачено - 14167,86грн., недоїмка - 23492,66грн. Відповідно до ст..25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за порушення строків сплати єдиного внеску до комунального підприємства «Служба замовника» в 2011 році застосовані штрафні санкції в розмірі 1094,09грн. та нарахована пеня в розмірі 711,19грн. За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 25297,94грн

Прокурор - заявник в судовому засіданні вимоги викладені в адміністративному позові підтримав, просив задовольнити позовні вимоги.

Представник позивача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив. Правом подати суду письмові заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів

Заслухавши думку прокурора - заявника, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд приходить до наступного.

Комунальне підприємство «Служба замовника» зареєстроване в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Кіровської міської ради Луганської області, про що до держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено відомості 26.10.2004 за номером 1 386 102 0000 000014 (а.с.6,32-37).

Як вбачається з матеріалів справи відповідач, Комунальне підприємство «Служба замовника» перебуває на обліку в якості платника страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні Пенсійного фонду України в м.Кіровську Луганської області.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ) визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до Закону №2464-VІ вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону №2464-VІ платниками єдиного внеску є - роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Пунктом 4 ч. 2 ст. 6 зазначеного Закону встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

Згідно з положеннями ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Частиною 11 статті 9 Закону у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. (частини 2,3 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI, 08.07.2010.)

Пунктом 2 частини 11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI, 08.07.2010 передбачено що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Частина 14 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI, 08.07.2010 передбачає, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Згідно п.15 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI, 08.07.2010 суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Судом встановлено, що за відповідачем рахується сума недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 23492,66грн., що підтверджується карткою особового рахунку платника єдиного внеску, яка долучена позивачем до матеріалів справи (а.с.16-21).

Відповідно до вимог ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464-VI, 08.07.2010 управлінням Пенсійного фонду України в м.Кіровську Луганської області відповідачу було нараховано суму штрафних санкцій та нараховано пеню за відповідні періоди, зазначене підтверджується рішеннями про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №55 та №67 від 08 червня 2011 року згідно яких нараховано, відповідно, суму штрафу в розмірі 530,40грн. та пеню в розмірі 177,47грн.; сума штрафу - 87,20грн. та пеню - 31,36грн. (а.с.10,11); рішеннями від 17 жовтня 2011 року №127 відповідно до якого нараховано суму штрафу в розмірі 344,47 та суму пені в розмірі 361,26грн. (а.с.12), рішенням №155 нараховано суму штрафу в розмірі 35,60грн. та суму пені - 35,18грн., (а.с.13), рішенням №163 нараховано суму штрафу в розмірі 20,00грн. та пеню в розмірі 3,00грн. (а.с.14), рішенням №165 нараховано суму штрафу в розмірі 76,40грн. та суму пені в розмірі 102,92грн. (а.с.15)

Зазначені рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені отримані особисто представником відповідача, про що свідчить підпис уповноваженої особи, не оскаржені, в добровільному порядку сума боргу відповідачем не сплачена.

За таких обставин сума заборгованості відповідача зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що заявлена до стягнення управлінням Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області в розмірі 25297,94грн, яка складається з суми недоїмки в розмірі 23492,66грн., суми штрафних санкцій в розмірі 1094,09грн. та пені в розмірі 711,19грн., обґрунтована, підтверджена матеріалами справи, а тому суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Прокурора м.Кіровська Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м.Кіровську Луганської області до комунального підприємства «Служба замовника» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 25297,94грн.. задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Служба замовника», місцезнаходження: 93800, Луганська область, м.Кіровськ, вул..Ціолковського,22, код 32938986 заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 25297,94грн. (двадцять п'ять тисяч двісті дев'яносто сім гривень 94коп.) на користь управління Пенсійного фонду України в м.Кіровську Луганської області, 93800, Луганська область, м.Кіровськ, вул..Борисова,7.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 23 квітня 2012 року.

СуддяА.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2012
Оприлюднено07.05.2012
Номер документу23788172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/2327/2012

Постанова від 18.04.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні