Категорія №9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 квітня 2012 року Справа № 2а/1270/2765/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Кисельової Є.О.
при секретарі: Скрипкіній А.О.
за участю представників :
позивача: Новіков. І.О.
відповідача: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Труд» про стягнення суми штрафних санкцій
05 квітня 2012 року з адміністративним позовом звернулося до суду Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Труд» про стягнення суми штрафних санкцій.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в порушення вимог п.4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення Про розкриття емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, відповідач не розкрив річну інформацію за 2010 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, чим порушив вимоги п. 1 глави 7 розділу V Положення.
Такі дії відповідача підпадають під правопорушення, відповідальність у вигляді штрафу, за яке передбачена п. 5 ч. 1 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"- неопублікування інформації.
Факт вчинення зазначеного правопорушення та вини юридичної особи повністю підтверджується актами про правопорушення на ринку цінних паперів № № 361-ЛУ, 362-ЛУ, та 363-ЛУ від 05.10.2011 року.
18 жовтня 2011 року уповноваженою особою ЛТУ ДКЦПФР у відношенні відповідача була винесена постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 5100,00 грн.
У добровільному порядку штрафні санкції у розмірі 5100,00 грн. відповідачем не сплачені.
У зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідача суму штрафної санкції у розмірі 5100,00 грн.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Відповідач належним чином повідомлений про час та місце проведення судового засідання не прибув до суду, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, відповідно до приписів статті 128 КАС України, суд здійснює розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.
Судом встановлено, що в порушення вимог п.4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення Про розкриття емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, відповідач не розкрив річну інформацію за 2010 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, чим порушив вимоги п. 1 глави 7 розділу V Положення.
Такі дії відповідача підпадають під правопорушення, відповідальність у вигляді штрафу, за яке передбачена п. 5 ч. 1 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"- неопублікування інформації.
Факт вчинення зазначеного правопорушення та вини юридичної особи повністю підтверджується актами про правопорушення на ринку цінних паперів № № 361-ЛУ, 362-ЛУ, та 363-ЛУ від 05.10.2011 року (а.с.10,11,20,21,30,31).
Уповноваженою особою позивача позивача у відношенні відповідача були винесені постанови про порушення справи на ринку цінних паперів від 26.09.2011 року, які були надіслані відповідачеві (а.с.7,8,9,17,18,19,27,28,29).
Уповноваженою особою позивача у відношенні відповідача були винесені постанови про розгляд справи № № 361-ЛУ, 362-ЛУ, 363-ЛУ від 06.10.2012 року (а.с.12,22,32).
Уповноваженою особою ЛТУ ДКЦПФР у відношенні відповідача були винесені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у загальному розмірі 5100,00 грн. від 18.10.2011 року № 361-ЛУ, № 362-ЛУ, 363-ЛУ від (а.с.14,15,24,25,34,35).
Згідно із абз. 2 ст. 1 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 3 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:
- прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів;
- видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на певний термін (до одного року);
- професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством;
- реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів;
- контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам;
- встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів;
- контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Державне регулювання ринку цінних паперів згідно із ст. 5 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п. 14 ст. 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року №3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок"регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).
Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року №3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок"річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону України від 23 лютого 2006 року №3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок"встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за №97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Згідно із пунктом 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за №97/13364, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення, відповідач зобов'язаний був розкрити річну інформацію шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"від 30.10.1996 №448/96 та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 №2272, Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства на ринку цінних паперів та при виявленні фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені особи складають акти про правопорушення на ринку цінних паперів, які в подальшому є підставою для винесення постанови про накладення штрафних санкцій.
Пункт 5 ч.1 ст. 11 ЗУ "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"(зі змінами і доповненнями) передбачає, що до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Частиною 3 статті 11 Закону України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"також закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Порядок накладення штрафу, визначений ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", позивачем дотриманий.
Оскільки відповідачем постанови Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 18 жовтня 2011 року №161-ЛУ, № 162-ЛУ, № 163-ЛУ у встановленому порядку не оскаржено, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню, а також те, що в порушення вимог розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, штраф протягом 15 днів з дати отримання постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачений, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Сплата судового збору позивачем було відстрочена судом до розгляду адміністративної справи по суті.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь позивача - суб'єкта владних повноважень, судові витрати не підлягають стягненню з позивача.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
Адміністративний позов Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Труд» про стягнення суми штрафних санкцій задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Труд"(код ЄДРПОУ 05401867, місцезнаходження: 91002, м. Луганськ, вул. Артема, 165) в дохід Державного бюджету України (р/р 31116106700005 в УДКС у м. Луганську, код 37991503, код бюджетної класифікації 21081100) суму штрафних санкцій у розмірі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 28 квітня 2012 року.
СуддяЄ.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2012 |
Оприлюднено | 07.05.2012 |
Номер документу | 23788574 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні