Ухвала
від 25.04.2012 по справі б-39/106-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"25" квітня 2012 р. Справа № Б-39/106-08

вх. № 6578/2-39

Суддя господарського суду Кононова О.В.

при секретарі судового засідання Дородіна І.А.

За участю:

ліквідатор - не з'явився

Розглянувши справу

за заявою ТОВ "Експосоюз", м.Дергачі

до ТОВ "Експосоюз", м.Дергачі

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "Експосоюз" звернулось до господарського суду з заявою про визнання його банкрутом на підставі ч.1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою суду від 22.09.2008 року ТОВ „Експосоюз" було визнано банкрутом, ліквідатором підприємства було призначено арбітражного керуючого Кузнєцову Ірину Віталіївну, яку було зобов'язано відповідно до ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" виконати дії, передбачені вказаною статтею.

Ухвалою суду від 16.11.2011 р. припинено обов'язки ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Експосоюз" арбітражного керуючого Кузнєцовой Ірини Віталіївни, призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Експосоюз" арбітражного керуючого Безпалого Сергія Олександровича, зобов'язано ліквідатора продовжити здійснювати ліквідаційну процедуру відповідно до постанови від 22.09.2008 р., щомісяця звітувати суду про виконану ним роботу з документами в підтвердження цього.

Ухвалою господарського суду від 20.03.2012 р. розгляд звіту ліквідатора було відкладено на "25" квітня 2012 р. на 10:20 год.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 17.04.2012 р. задоволено клопотання ліквідатора боржника арбітражного керуючого Безпалого С.О. про звільнення його від виконання обов'язків ліквідатора ТОВ „Експосоюз" по справі № Б-39/106-08, припинено обов'язки ліквідатора боржника ТОВ „Експосоюз" арбітражного керуючого Безпалого Сергія Олександровича (ліц. НОМЕР_2), призначено ліквідатором ТОВ „Експосоюз" арбітражного керуючого Погорілу Олену Іванівну (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, ліцензія НОМЕР_3 від 19.08.2010 р., адреса: АДРЕСА_1), яку зобов'язано ліквідатора продовжити здійснювати ліквідаційну процедуру відповідно до постанови господарського суду Харківської області від 22.09.2008 р.

В призначене судове засідання ліквідатор не з'явився, причин неявки суду не повідомив.

Суд, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, встановив наступне.

При зверненні до господарського суду з заявою про визнання банкрутом заявник в обґрунтування своєї позиції зазначав, що на підставі протоколу № 1 загальних зборів засновників ТОВ „Експосоюз" від 01.08.2008року було прийняте рішення про самоліквідацію та призначення голови ліквідаційної комісії. Під час проведення ліквідаційної процедури було встановлено, що боржник має визнану кредиторську заборгованість в розмірі 1444тис.грн. при цьому активи, які можуть бути направлені на погашення кредиторської заборгованості, у боржника в повному обсязі відсутні. За даними балансу станом на 30 червня 2008 року, боржник має неліквідний баланс, актив балансу становить 1236,1тис.грн. Пасив балансу також становить 1236,1тис.грн., при цьому загальна кредиторська заборгованість складає 1444тис.грн., непокритий збиток становить 226,4тис.грн.

У зв'язку з чим, постановою суду від 22.09.2008 року ТОВ „Експосоюз" було визнано банкрутом, призначено ліквідатора банкрута, якого зобов'язано відповідно до ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" виконати дії, передбачені вказаною статтею.

Відповідно ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. У разі виявлення обставин, зазначених у абзаці першому цієї частини, після прийняття рішення про ліквідацію до створення ліквідаційної комісії (призначення ліквідатора) заява про порушення справи про банкрутство подається власником майна боржника (уповноваженою ним особою).

Надаючи правову кваліфікацію викладеним у заяві обставинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до приписів статті 1 цього ж Закону суб'єктом банкрутства (банкрутом) може бути боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена судом; боржником може бути лише суб'єкт підприємницької діяльності, який неспроможній виконати протягом трьох місяців після настання встановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед кредиторами не інакше як через відновлення платоспроможності; грошовим зобов'язанням є зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством; кредитором же визнається юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Згідно статті 6 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) сукупно складають не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено Законом.

Статтею 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) встановлено, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Процедура банкрутства боржника, який ліквідується власником, здійснюється по правилам розділу третього вказаного закону.

У відповідності до частини 5 статті 7 Закону боржник зобов'язаний в місячний строк звернутися до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство у разі виникнення зазначених у цієї частині Закону обставин, зокрема, якщо при ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Спрощена процедура банкрутства, що передбачена ст. 51 Закону (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.

У зв'язку з чим, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 51 Закону є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема у своїй постанові від 10.06.2008 р. у справі N 15/682-б.

У відповідності до вимог ст.ст. 4-3, 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна надати докази в обґрунтування своїх вимог або заперечень.

Згідно ст. 105 Цивільного кодексу України, Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Боржник при зверненні із заявою до суду не надав жодного доказу в підтвердження звернення до державного реєстратора із заявою про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про припинення юридичної особи.

Статтею 111 ЦК України, передбачена процедура ліквідації юридичної особи за рішенням власника, зокрема: з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Відповідно до ч.4 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.

Суд дійшов висновку, що боржником не надано доказів дотримання позасудової процедури самоліквідації боржника, яка є обов'язковою передумовою для порушення провадження у справі про банкрутство за статтею 51 Закону.

Відповідно до ч.8 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

З доданого до матеріалів справи балансу станом на 30 червня 2008 року, боржник має неліквідний баланс, актив балансу становить 1236,1тис.грн. Пасив балансу також становить 1236,1тис.грн., при цьому загальна кредиторська заборгованість складає 1444тис.грн., непокритий збиток становить 226,4тис.грн.

Оскільки боржник в порушення вимог чинного законодавства до реєстратора не звертався, публікації в спеціалізованому друкованому органі про ліквідацію ТОВ „Експосоюз" не відбулося, боржником не надано суду доказів повідомлення кредиторів про припинення юридичної особи боржника, відповідно жодний з кредиторів не звернувся до боржника з грошовими вимогами в встановлений законом строк.

Крім того, відповідно до ч 4 ст.111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Проте боржником не надано доказів на підтвердження відсутності у боржника майнових активів, зокрема, не надано довідок з БТІ, ДАІ, Інспекції Держтехнагляду, Управління Держкомзему у місті Харків.

Отже, ліквідаційною комісією не вчинено всі можливі дії щодо з'ясування активу та пасиву боржника шляхом запитів до відповідних органів, у тому числі державної виконавчої служби, банківських установ, бюро технічної інвентаризації, реєстраційних відділень МВС України тощо.

Крім того, ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України передбачено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Проте, боржником не надано доказів надання ліквідаційною комісією органам Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи необхідних для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування.

Відповідно ч. 5 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" боржник зобов'язаний звернутися в місячний строк до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство у разі виникнення таких обставин: задоволення вимог одного або кількох кредиторів приведе до неможливості виконання грошових зобов'язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами.

Враховуючи, що боржником до матеріалів справи не надано жодного доказу в підтвердження наявності вимог кредиторів та відповідного звернення таких кредиторів з грошовими вимогами до боржника, суд дійшов висновку, що у боржника відсутні були підстави для звернення до господарського суду з заявою про визнання банкрутом у відповідності до п. 5 ст. 7 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Крім того, оскільки відповідно до ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідація банкрута проводиться з метою здійснення заходів, щодо задоволення вимог кредиторів, а відсутність кредиторських вимог до боржника, в тому числі й після визнання його банкутом униможливлює та робить абсурднім проведення ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Експозоюз".

Отже, заява боржника про порушення провадження у справі про банкрутство подана боржником без дотримання вимог чинного законодавства, до суду не подано доказів, які підтверджують ознаки неплатоспроможності боржника, а тому суд вважає за необхідне припинити провадження у справі на підставі п.1-1 ч. 1 ст.80 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 58 - 60 ГК України, ст.ст. 105, 110-112 ЦК України, ст.ст. 1, 5, 7, 11, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 32-34, 43, 68, п. 1-1 ч.1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, -

УХВАЛИВ:

Припинити провадження по справі № Б-39/106-08 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Експозоюз" (код 32446331).

Скасувати дію мораторію, введеного ухвалою господарського суду Харківської області від 04.09.2008 р. по справі № Б-39/106-08.

Ухвалу направити боржнику, ліквідатору, відділу з питань банкрутства ГУЮ у Харківській області, Управлінню з питань банкрутства Міністерства юстиції України, ДВС Харківського РУЮ у Харківській області, державному реєстратору.

Суддя Кононова О.В.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення25.04.2012
Оприлюднено07.05.2012
Номер документу23796128
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —б-39/106-08

Ухвала від 15.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 12.04.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 03.08.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 18.05.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 22.12.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 19.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 19.05.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 02.11.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 25.04.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

Ухвала від 23.04.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Кононова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні