Постанова
від 11.04.2012 по справі 1630/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11 квітня 2012 р. № 2-а- 1630/12/2070

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Горшкова О.О., розглянувши адміністративний позов Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі міста Харкова до Дочірньої фірми "Транстехсервіс" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Харкова звернулася до суду з адміністративним позовом до Дочірної фірми "Трансрехсервіс, в якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість до бюджету з податку на прибуток в сумі 2380,00 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що всупереч визначеним вимогам законодавства відповідач не сплатив в добровільному порядку суму заборгованості зі штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 2380,00 грн., у зв'язку з чим за відповідачем рахується заборгованість у розмірі 2380,00 грн.

Згідно зі ст.183-2 КАС України даний позов підлягає розгляду та вирішенню в порядку скороченого провадження.

При цьому, суд відзначає, що оскільки матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Орджонікідзевському районі м. Харкова з 12.05.1996 року за № 197.

Як вбачається з матеріалів справи 01.07.2010 року позивачем була проведена невиїзна документальна перевірка відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт перевірки № 1636/15-22645602 від 01.07.2010 року.

Зазначеною перевіркою було встановлено, що в порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року №2181 зі змінами та доповненнями, п. 16.4 ст. 16 та п. 22.13 ст. 22 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року №334/94-ВР зі змінами та доповненнями, платником податку не подана податкова декларація з податку на прибуток, за 1 півріччя 2007 рокум(граничний строк подання - 09.08.2007 року), за 3 квартал 2007 року (граничний строк подання - 09.11.2007 року), за 11 місяців 2007 року (граничний строк подання - 20.12.2007 року), за 2007 рік (граничний строк подання - 11.02.2008 року), за 1 квартал 2008 року (граничний строк подання - 12.05.2008 року), за півріччя 2008 року (граничний строк подання - 09.08.2008 року), за 3 квартали 2008 року (граничний строк подання - 10.11.2008 року), за 11 місяців 2008 року (граничний строк подання - 22.12.2008 року), за 2008 рік (граничний строк подання - 09.02.2009 року), за 1 квартал 2009 року (граничний строк подання - 11.05.2009 року), за 1 півріччя 2009 року (граничний строк подання - 10.08.2009 року), за3 квартали 2009 року (граничний строк подання - 09.11.2009 року), за 2009 рік (граничний строк подання - 09.02.2010 року), за 1 квартал 2010 року (граничний строк подання - 11.05.2010 року).

З посиланням на акт перевірки Державною податковою інспекцією у Орджонінкідзевському районі м. Харкова 11.08.2010 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003791510/0, яким відповідачу було визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на прибуток на суму 2210 грн., з яких за штрафними санкціями - 2210 грн, однак лане повідомлення не було вручено відповідачеві, про що складено акт № 2039/15-22645602 від 17.09.2010 року.

21.09.2010 року позивачем була проведена невиїзна документальна перевірка відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт перевірки № 2322/15-22645602 від 21.09.2010 року.

Зазначеною перевіркою було встановлено, що в порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року №2181 зі змінами та доповненнями, п. 16.4 ст. 16 та п. 22.13 ст. 22 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року №334/94-ВР зі змінами та доповненнями, платником податку не подана податкова декларація з податку на прибуток, за 1 півріччя 2010 рокум(граничний строк подання - 09.08.2010 року). З посиланням на акт перевірки Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харкова 27.10.2010 року було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005051510/0, яким відповідачу було визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на прибуток на суму 170 грн., з яких за штрафними санкціями - 170 грн. Проте дане повідомлення - рішення не було отримано відповідачем, про що складено акт № 2516/15-22645602 від 02.12.2010 року у зв`язку з закінченням терміну зберігання і було розміщено на дошці податкових оголошень (повідомлень).

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закон України «Про систему оподаткування»втратили чинність.

Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Закону України «Про систему оподаткування», які були чинними на момент виникнення даних правовідносин.

Відповідно до Закону України «Про систему оподаткування»від 18.02.1997 р., № 77/97-ВР платники податків, зборів (обов'язкових платежів) зобов'язанні сплачувати належні суми податків та зборів у встановлені законом терміни і це зобов'язання припиняється їх сплатою.

Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вищезазначеного Закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

У зв'язку з несплатою вищевказаної суми податкового зобов'язання у встановлені Законом строки Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова в порядку ст.6 Закону України № 2181-111 від 21.12.2000р. направила відповідачу першу податкову вимогу на суму 2210,00 грн. від 28.09.2010 року № 1/534, яка була направлена на адресу боржника, проте не вручена адресату, про що було складено акт № 2465/24-12 від 22.11.2010 року про неможливість вручення податкової вимоги. Перша податкова вимога22.11.2010 року була розміщена на дошці оголошень.

22.12.2010 року податковим органом була сформована друга податкова вимога за № 2/616 та направлена на адресу відповідача, проте не отримана останнім, про що було складено акт № 142/24-016 від 25.12.2010 року про неможливість вручення податкової вимоги. Другу податкову вимогу також було розміщено на дошці оголошень.

Відповідно до п. 6.2.4 ст. 6 Закону України № 2181-111 від 21.12.2000р. у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Станом на день розгляду справи заборгованість відповідача перед бюджетом становить 2380,00 грн., що підтверджується обліковою карткою платника податків.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідач вимог суду не виконав, доказів оплати спірної суми заборгованості чи доказів відсутності обов'язку оплачувати спірну суму заборгованості не надав, заявлених до нього адміністративних позовних вимог не спростував.

За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень,а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.7-11, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі міста Харкова до Дочірної фірми "Транстехсервіс" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з Дочірної фірми "Транстехсервіс" (вул. Миру, буд. 32, кв. 104, м. Харків, код ЄДРПОУ 22645602)на користь державного бюджету України на розрахунковий рахунок р/р 35212001000388, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова, МФО 851011 податковий борг у сумі 2380,00 (дві тисячі триста вісімдесят) грн. 00 коп.

Постанову звернути до негайного виконання.

У десятиденний строк з моменту отримання копії постанови сторона чи інша особа, стосовно якої суд вирішив питання про її права, свободи, інтереси чи обов'язки, може оскаржити дану постанову в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Постанова є остаточною, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку.

Суддя Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2012
Оприлюднено08.05.2012
Номер документу23812164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1630/12/2070

Ухвала від 10.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Постанова від 11.04.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні