Справа № 1570/1919/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 квітня 2012 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Потоцької Н.В.
при секретарі Паровенко І.П.
за участю сторін:
представника позивача - Мухамедзянової І.А.
представника відповідача - Семенюка О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Комінтернівського районного центру зайнятості до комунального підприємства «Олександрівський комунгосп» про стягнення штрафу у сумі 44 390 грн. 47 коп.,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом, в якому просить суд стягнути з комунального підприємства «Олександрівський комунгосп» штраф за неподання інформації про фактичне вивільнення працівників КП «Олександрівський комунгосп» ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 у встановленому п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» порядку.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що 28.02.2012 р. була проведена перевірка додержання законодавства України «Про зайнятість населення» та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття на КП «Олександрівський комунгосп», в ході якої було встановлено порушення відповідачем вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: до служби зайнятості не подана інформація про фактичне вивільнення п'ятьох працівників: ОСОБА_3 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_4 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_5 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_6 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_7 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги адміністративного позову підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в адміністративному позові.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, пояснивши, що звітністю на підприємстві займався головний бухгалтер, однак він був звільнений 10.01.2012 року наказом №. 01 від 06.01.2012 року, у зв'язку з чим у відповідача не було можливості подати звітність до центру зайнятості. Відповідач позовні вимоги не визнав та просив в задоволенні позову відмовити повністю.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд вважає за необхідне задовольнити даний позов повністю з наступних підстав.
Частинною 4 ст.18 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.
Правовий статус інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення визначений Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р.
Згідно п.1, 2 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.
У своїй діяльності інспекція керується Конституцією України, Законом України «Про зайнятість населення», цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами і працює у взаємодії з державною податковою адміністрацією, правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до п. «а» п. 7 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. Інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо:
- працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту;
- організації оплачуваних громадських робіт;
- забезпечення особливих гарантій працівників, вивільнюваних у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ і організацій, скороченням чисельності або штату працівників;
- подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.
Згідно п. «г». п. 8 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. Інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Судом встановлено, що 28.02.2012р. Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення було проведено перевірку додержання законодавства України «Про зайнятість населення» та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття на КП «Олександрівський комунгосп».
За результатами перевірки було складного акт №12-19/130 від 30.11.2009р. перевірки додержання законодавства України про зайнятість населення (а.с.6-8).
Перевіркою було встановлено, порушення відповідачем норм п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: до служби зайнятості не подана інформація про фактичне вивільнення п'ятьох працівників: ОСОБА_3 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_4 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_5 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_6 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р., ОСОБА_7 вивільнена 10.01.2012р. згідно Наказу № 01 від 06.01.2012р.
28.02.2012 р. було складено акт № 12-16/2 про порушення законодавства України про порушення законодавства України про зайнятість населення, яким у відповідності до п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», п. 8 «г» Положення «Про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 47 від 21.06.1991р. було передбачено десятиденний термін для внесення штрафу відповідачем в розмірі річної заробітної плати вивільнених. (а/с.8-10).
Перевіряючи правомірність висновків викладених в акті, суд враховує наступні обставини справи.
Під час розгляду справи встановлено, що Інспекція з контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення вчинила у встановленому законом порядку дії щодо перевірки дотримання відповідачем КП «Олександрівський комунгосп» законодавства України про зайнятість населення.
Відповідно до довідок про нарахування заробітної платні ОСОБА_6 за період роботи з 11.01.2011 р. до 11.01.2012р. було нараховано 7137, 21 грн.; ОСОБА_5 за період з 11.01.2011 р. до 10.01.2012р. було нараховано 2974, 44 грн.;, ОСОБА_7 за період роботи з 11.01.2011 р. до 10.01.2012р. було нараховано 7609, 04 грн.; ОСОБА_3 за період роботи з 11.01.2011 р. до 10.01.2012р. було нараховано 19532, 51 грн.; ОСОБА_4 за період роботи з 11.01.2011 р. до 10.01.2012р. було нараховано 7137, 21 грн. (а/с.11-15).
Судом встановлено, що наказом № 01 від 06.01.2012р. у зв'язку з скороченням численності КП «Олександрівський комунгосп» на підставі п. 1. ст. 40 КЗпП України (а.с.16) було звільнено з 10.01.2012р. головного бухгалтера - ОСОБА_3, касира - ОСОБА_4, паспортиста - ОСОБА_5, робітника по двору - ОСОБА_8, робітника по двору ОСОБА_9
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.
Відповідно до ч. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Відповідно до п. 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за № 1536/11816 відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників, у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням, підприємства, установи, організації, їх структурні підрозділи та філії, незалежно від форм власності, повинні у десятиденний строк після вивільнення інформувати про це центри зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.
Зазначеною Інструкцією передбачений порядок заповнення форми звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників».
Оскільки, в порушення вищевказаних норм чинного законодавства, відповідачем не подано звіт за формою №4-ПН (факт), то сума штрафу, нарахована позивачем, підлягає стягненню.
Судом встановлено, що річна заробітна плата за 2011 рік працівників ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 разом складає 44 390, 47 грн.
Суд критично ставиться до пояснень пр. відповідача, щодо неподання вищевказаного звіту у зв'язку з звільненням головного бухгалтера, на якого були покладені обов'язки звітування, так як, відповідно до статуту КП «Олександрівський комунгосп» відповідальність за підприємство несе керівник.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги позивача про стягнення штрафу у сумі 44 390, 47 грн. з КП «Олександрівський комунгосп» за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підлягають задоволенню повністю.
Статтями 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості до комунального підприємства «Олександрівський комунгосп» про стягнення штрафу у сумі 44 390 грн. 47 коп. задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства «Олександрівський комунгосп» (код ЄДРПОУ 32271982, адреса: Одеська область, Комінтернівський район, с. Олександрівське, вул.. Центральна, 8Б, р/р 26003229931, МФО 328168) на користь Держави в інтересах Комінтернівського районного центру зайнятості Одеської області суму штрафу у розмірі - 44 390 грн. 47 коп. на р/р 37179305900270 (штрафні санкції) до ГУДКСУ в Одеській області, ЄДРПОУ 20946127, МФО 828011.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, або в порядку ч.2 ст. 186 КАС України.
Суддя Потоцька Н.В.
23 квітня 2012 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2012 |
Оприлюднено | 10.05.2012 |
Номер документу | 23847940 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні