Постанова
від 27.04.2012 по справі 2а-3936/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 квітня 2012 р. Справа №2а-3936/12/0170/3

(16:58) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Приватного підприємства "Щекерь"

про стягнення

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився.

Суть справи:

Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Приватного підприємства «Щекерь» про стягнення податкового боргу у сумі 2552,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано матеріали перевірки відповідача, на підставі яких на адресу відповідача винесено податкові повідомлення-рішення за порушення вимог податкового законодавства в частині порядку сплати податку на прибуток та податку на додану вартість.

Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового засідання повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Враховуючи вищезазначені обставини, керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін, на підставі наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Щекерь" (ЄДРПОУ 37230254) зареєстровано Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95024, АР Крим, м. Сімферополь, провул. Заводський, буд.33, про що свідчить Витяг з ЄДР та довідка статистики, копія якої наявна в матеріалах справи.

Згідно довідки позивача ПП «Щекерь» узято на податковий облік платника податків за № 78978.

06.12.10 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з ПДВ за жовтень 2010 року, за результатами якої виявлено фактичне неподання податкової декларації з ПДВ за жовтень 2010 року при граничному терміні подання 22.11.10 р., про що складено акт № 7556/10/1/15, на підставі якого 16.12.10 р. позивачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0021571502/0 про збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ на 170,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

10.03.11 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності ПП "Щекерь", зокрема, з податку на прибуток за 2010 рік, за результатами якої встановлені порушення відповідачем вимог п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме неподання декларації з податку на прибуток за 2010 рік, граничний строк подання якої фактично сплив 09.02.2011 р., про що був складений акт № 2030/15-1, на підставі якого 23.06.11 р. позивачем на адресу відповідача винесено податкове повідомлення-рішення № 0015541501 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1,00 грн. за порушення п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України.

05.04.11 р. позивачем проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності з ПДВ за листопад 2010 р., грудень 2010 р., січень 2011 р., лютий 2011 р., за результатами якої виявлено фактичне неподання вказаної податкової звітності в порушення граничних термінів подання останньої, зокрема, 20.12.10 р., 20.01.11 р., 21.02.11 р., 21.03.11 р. відповідно, про що складено акт № 3855/15-2, на підставі якого 13.04.11 р. позивачем на адресу відповідача винесено податкове повідомлення-рішення № 0006151502 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 2380,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

06.05.11 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2011 року, за результатами якої встановлено ненадання податкової звітності з податку на додану вартість в порушення вимог п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, про що складено акт № 5718/15-2.

06.05.11 р. на адресу відповідача на підставі акту перевірки № 5718/15-2 винесено податкове повідомлення-рішення № 0007601502 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у суму 1,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

20.01.11 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу ПП «Щекерь» направлено податкову вимогу про погашення суми податкового боргу у сумі 170,00 грн. за кодом бюджетної класифікації 14010100, що відповідно до Класифікації доходів бюджету, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України № 11 від 14.01.11 р. є кодом бюджетної класифікації податку на додану вартість.

Згідно з довідкою позивача заборгованість ПП «Щекерь» станом на 21.11.2011 р. перед бюджетом зі сплати податку на додану вартість, податку на прибуток у загальному розмірі складає 2552,00 грн., зокрема у сумі 1,00 грн. з податку на прибуток та 2551,00 грн. з податку на додану вартість.

Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Згідно пункту 1.3 ст. 1 Закону України В«Про податок на додану вартістьВ» № 168 від 03.04.1997 р., в редакції на час виникнення спірних правовідносин в частині неподання податкових декларацій з ПДВ за жовтень- листопад 2010 року платник податку - особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію України.

Тобто платником податку в контексті даного закону є будь-яка особа, яка в тому числі здійснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добровільним рішенням як платник цього податку (п. 2.1. ст. 2), яка внаслідок цього за статтею 10 Закону України № 168 є відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету, контроль за правильністю чого здійснюється відповідним податковим органом.

Для здійснення контролю за правильністю нарахування та перерахування податку із ПДВ контролюючими органами платники податку на додану вартість повинні подавати у встановлені законодавством строки податкову звітність, а саме податкові декларації за звітні періоди.

Звернувшись до спеціального закону з питань погашення податкових зобов'язань

№ 2181 від 21.12.00 р., що діяв під час виникнення спірних правовідносин в частині неподання податкової звітності з ПДВ за жовтень-листопад 2010 року, а саме п.п. 4.1.4 ст. 4 Закону України № 2181, суд зазначає, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.

Відповідно до п.п. 17.1.1.1 ст. 17 Закону України № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно п. 203.1. Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно п. 203.2. Податкового кодексу України платник податку на додану вартість зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до п.п.54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Відповідно до п.120.1 ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Пунктом 1 розділу XIX "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України встановлено, що цей Кодекс набрав чинності з 1 січня 2011 року, крім окремих положень цього Кодексу, визначених цим пунктом.

Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Також згідно з пунктом 2 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

За матеріалами справи вбачається, що порушення податкового законодавства в частині подання податкової звітності з ПДВ за грудень 2010 р.-березень 2011 року, з податку на прибуток за грудень 2010 року було вчинено відповідачем після набрання чинності Податковим кодексом України.

Пунктом 7 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України встановлено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Таким чином, штрафні санкції в розмірі не більше 1 гривні встановлюються за порушення податкового законодавства, яке вчинене платником податків з 1 січня по 30 червня 2011 року.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем вчинено порушення податкового законодавства в частині неподання податкової декларації з податку на прибуток за 2010 рік, податкової звітності з ПДВ за грудень 2010 р., січень 2011 р., лютий 2011 р., саме в період з 1 січня по 30 червня 2011 року.

Таким чином, при застосуванні до відповідача штрафних санкцій у розмірі 1,00 грн. за неподання податкової звітності з податку на прибуток за 2010 рік, неподання податкової звітності з ПДВ за грудень 2010 р., січень 2011 р., лютий 2011 р., позивачем застосовано до спірних відносин приписи п.120.1 ст. 120, пункту 7 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

Відповідно до довідки позивача станом на 21.11.2011 р. заборгованість відповідача складає у загальному розмірі 2552,00 грн., в тому числі 1,00 грн. штрафних санкцій з податку на прибуток та 2551,00 грн. з податку на додану вартість.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право в тому числі стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття В«податковий боргВ» , встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України.

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59, 95 Податкового кодексу України, тобто після настання двох подій:

- після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;

- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

При цьому відповідно до ст.ст. 59, 95, 14 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків щодо погашення податкового боргу за кожний конкретний період за кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожної податкової декларації або на підставі кожного податкового повідомлення-рішення). Так, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Відповідно до п.п. 14.1.175

п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

20.01.11 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на адресу ПП «Щекерь» направлено податкову вимогу про погашення суми податкового боргу у сумі 170,00 грн. з податку за кодом бюджетної класифікації 14010100, що відповідно до Класифікації доходів бюджету, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України № 11 від 14.01.11 р. є кодом бюджетної класифікації податку на додану вартість.

Згідно з довідкою позивача заборгованість ПП «Щекерь» станом на 21.11.2011 р. перед бюджетом зі сплати податку на додану вартість, податку на прибуток складає 2552,00 грн.

Згідно з матеріалами справи заборгованість відповідача у загальному розмірі 2552,00 грн. станом на 21.11.11 р., а саме: з податку на додану вартість у сумі 2551,00 грн. та податку на прибуток у сумі 1,00 грн. - не погашена.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

Постанову складено у повному обсязі 27.04.12 р.

Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з рахунків Приватного підприємства "Щекерь" (ЄДРПОУ 37230254) 2552,00 грн. заборгованості зі штрафних санкцій станом на 21.11.2011 р.:

- у сумі 1,00 грн. з податку на прибуток до Державного бюджету України (р/р 31112009700002, ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, код платежу 11021000);

- у сумі 2551,00 грн. з податку на додану вартість до Державного бюджету України (р/р 31114029700002, ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026, код платежу 14010100).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.04.2012
Оприлюднено10.05.2012
Номер документу23857584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3936/12/0170/3

Постанова від 27.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 20.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні