Ухвала
від 27.03.2012 по справі 2а-12061/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 березня 2012 р.Справа № 2а-12061/11/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Гуцала М.І.

Суддів: Зеленського В.В. , П'янової Я.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.12.2011р. по справі № 2а-12061/11/2070

за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерра"

треті особи Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради , ОСОБА_1

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерра", треті особи - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради, ОСОБА_1, в якому просив скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерра" (код 36818682) з моменту перереєстрації на громадянина ОСОБА_1

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 12.12.2011 р. в задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерра", треті особи без самостійних позовних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради, ОСОБА_1 про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовлено у повному обсязі.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Харкова подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, а саме: ст. 129 Конституції України, ст. 159 КАС України.

Сторони в судове засідання не з'явились, були повідомлені належним чином про дату, час та місце слухання справи.

Представник Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено при розгляді справи в суді апеляційної інстанції, що згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 28.12.2009 року Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерра", про що зроблено запис №1 480 102 0000 045733.

Протоколом №2 загальних зборів учасників ТОВ "Енерра" від 28 квітня 2011 року прийнято рішення ввести до складу учасників ТОВ "Енерра" ОСОБА_1.

Згідно з договором купівлі-продажу корпоративних прав від 28.04.2011 року, укладеного між ОСОБА_2 (продавець) та ОСОБА_1 (покупець), продавець на підставі Протоколу загальних зборів учасників товариства № 2 від 28.04.2011 року передає у власність покупцю корпоративні права у вигляді 100% (ста відсотків) від загального розміру статутного (складеного) капіталу Товариства у розмірі 74 400 грн. (сімдесят чотири тисячі чотириста) грн. 00 коп. У вказаному договорі зазначено, що він посвідчений нотаріусом, підписаний сторонами у його присутності, особи сторін встановлено та їх дієздатність перевірено.

29.04.2011 року для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Енерра" уповноваженою особою державному реєстратору подано пакет документів, передбачений ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року №755-ІУ, а саме: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи від 29.04.2011 року; нотаріально посвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів; статут; нову редакцію установчих документів (два примірники); копію квитанції, виданої банком; нотаріально посвідчений договір про перехід чи передання частки учасника у статутному капіталі товариства; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.

На підставі вказаних документів, 29.04.2011 року Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах за №1 480 107 0002 045733 та зміни до установчих документів юридичної особи за №1 480 105 0001 045733.

Таким чином, з 29.04.2011 року ОСОБА_1 став єдиним учасником та керівником ТОВ "Енерра".

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, суд першої інстанції виходив з того, що державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Енерра" здійснена у відповідності із діючим законодавством, порушення закону при внесенні змін до статуту та реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які не можуть бути усунуті - відсутні, підстав для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Енерра" з моменту внесення змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних зі зміною засновника, судом не встановлено.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду з огляду на таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року №755- IV.

Відповідно до ч. 1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року №755-ІУ державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону України №755-IV).

Орган державної реєстрації за власною ініціативою не приймає жодних рішень відносно суб'єктів господарювання, в тому числі відносно ТОВ «ЕНЕРРА», та не вносить записи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а лише фіксує факт набуття установчими документами юридичної сили при їх надходженні до державного реєстратора.

Згідно з ч. 3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року №755-ІУ установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до пункту 1 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Пунктом 2 статті 19 вищевказаного Закону передбачено, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Перелік документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначено у ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу або нотаріально посвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів;

- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів;

- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено при розгляді справи в суді апеляційної інстанції, що подані документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Енерра" відповідали вимогам положень ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та подані уповноваженою особою.

Позивач посилається на те, що запис про проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Енерра" вчинений з порушенням закону, які не можна усунути, а саме: товариство перереєстровано на особу, яка не здійснювала та не мала наміру здійснювати господарську діяльність, а також тим, що відповідач не здійснює діяльність за адресою реєстрації.

На підтвердження зазначених обставин позивачем надано відомості з центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб ДПА України про суми виплачених доходів, згідно яких інформація про доходи ОСОБА_1 у 2011 році - відсутня, що, на думку позивача, доводить факт нездійснення господарської діяльності як відповідачем, так і третьою особою - ОСОБА_1

Також, позивачем надано письмові пояснення ОСОБА_2, в яких останній вказував, що після його виходу зі складу засновників ТОВ "Енерра", в належній йому на праві власності квартирі АДРЕСА_1, яка є місцем реєстрації товариства, діяльність товариством не велась, договорів оренди квартири він не укладав.

Із складеної співробітниками ВМП ДПІ у Жовтневому районі міста Харкова довідки про встановлення місцезнаходження платника податку за юридичною адресою №790/26-12 від 18.08.2011 року вбачається, що за адресою реєстрації по АДРЕСА_1 юридична особа - ТОВ "Енерра" - не знаходиться.

Також, з пояснень колишнього директора ТОВ "Енерра" ОСОБА_3 вбачається, що в квітні 2011 року діяльність товариства фактично не велася в зв'язку з відсутністю продаж, було укладено одну - дві угоди на загальну суму, що не перевищує 20 000 грн., ПП "Будімпорт" та ПП "Монблан" їй не відомі, угоди з ними не укладались під час ведення нею господарської діяльності.

Проте, колегія суддів зауважує на те, що пояснення колишнього директора ТОВ "Енерра" ОСОБА_3 та засновника підприємства ОСОБА_2 жодним чином не підтверджують здійснення фіктивної діяльності суб'єктом підприємницької діяльності - ТОВ "Енерра", після внесення змін до установчих документів та перереєстрації юридичної особи на громадянина ОСОБА_1

Крім того, з пояснення ОСОБА_2 від 02.05.2011 року, яке міститься в матеріалах справи, вбачається, що ОСОБА_2 не заперечував факту підписання документів щодо купівлі-продажу корпоративних прав.

Посилання представника ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова на внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою від 21.07.2011 року, 02.09.2011 року, 04.10.2011 року та 13.10.2011 року, не приймаються до уваги, оскільки відсутність юридичної особи за адресою місцезнаходження не свідчить про фіктивний характер діяльності підприємства.

Оскільки відповідачем не надано жодних документів, які б свідчили про порушення кримінальної справи та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які неправомірно діяли від імені ТОВ "Енерра" за проведення фіктивного підприємництва (ст.205 КК України), службове підроблення (ст.366 КК України) чи підроблення документів, печаток, штампів та бланків підприємства (ст.358 Кримінального кодексу України), суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про безпідставність твердження позивача про здійснення на підприємстві фіктивної господарської діяльності, а відтак позивачем не доведені обставини, які дають підстави для звернення до суду в порядку ст.55-1 Господарського кодексу України.

Крім того, необхідно зауважити на той факт, що в матеріалах справи міститься довідка Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова від 25.11.2011 року №3186/9/28-209, з якої вбачається, що ТОВ "Енерра" надає податкову звітність: декларацію з податку на прибуток підприємства за 1 квартал 2011 року №32857, подану 10.05.2011 року; податкову декларацію з ПДВ за квітень 2011 року №9003700814, подану 20.05.2011 року; податкову декларацію з ПДВ за травень 2011 року №9004500511, подану 05.07.2011 року; податкову декларацію з ПДВ за червень 2011 року №9005655124, подану 02.08.2011 року; декларацію з податку на прибуток підприємства за 2 квартал 2011 року, подану 09.08.2011 року; податкову декларацію з ПДВ за липень 2011 року №9007100186, подану 20.08.2011 року; декларацію з податку на прибуток підприємства за 3 квартал 2011 року №9010911136, подану 11.11.2011 року.

Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Енерра" здійснена відповідно до вимог чинного законодавства України, порушення закону при внесенні змін до статуту та реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які не можуть бути усунуті - відсутні, підстав для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Енерра" з моменту внесення змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних зі зміною засновника, немає.

З огляду на викладене, колегія суддів апеляційної інстанції підтверджує, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому посилання відповідача в апеляційній скарзі на порушення судом ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України є безпідставними.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.12.2011р. по справі № 2а-12061/11/2070 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Гуцал М.І. Судді (підпис) (підпис) Зеленський В.В. П'янова Я.В. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: П'янова Я.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2012
Оприлюднено11.05.2012
Номер документу23882775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12061/11/2070

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П'янова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні