ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-18/2591-2012 26.04.12
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Меркс Груп»;
до Товариства з обмеженою відповідальністю «УЗАВТО-Київ»;
про стягнення 945 574,39 грн.
Суддя Мандриченко О.В.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1, представник, довіреність №01-09/11-05 від 01.09.2011 р.;
Від відповідача: не з'явилися.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.03.2012 р. порушено провадження у справі №5011-18/2591-2012; розгляд справи призначено на 27.03.2012 р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.03.2012 р. відкладено розгляд справи до 17.04.2012 р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.04.2012 року відкладено розгляд справи до 26.04.2012 р.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач у поданій до господарського суду позовній заяві просить стягнути з відповідача 762 581,06 грн. основної заборгованості, 34 477,11 грн. пені, 148 516,22 грн. штрафу, 18 911,49 грн. витрат по сплаті судового збору з мотивів, вказаних у позовній заяві.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач -Товариство з обмеженою відповідальністю «УЗАВТО-Київ», повноважних представників в судове засідання не направив, письмовий відзив на позов не надав, позовні вимоги по суті не заперечив.
Сторони були належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень, які знаходяться в матеріалах справи.
Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд
В С Т А Н О В И В:
01.10.2007 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Меркс Груп»(орендар) та Закритим акціонерним товариством «МебліСАМ»(орендодавець) було укладено договір №1/АБ-0025, відповідно до умов якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне володіння та користування нежитлове приміщення загальною площею 9 243,35 кв. м. (з них: площа офісного приміщення: 2 576,9 кв. м., площа складського приміщення: 5 780,85 кв. м., відкритий навіс: 335,6 кв. м. та з метою обслуговування приміщення надається прилегла територія: загальною площею 550 кв. м.), розташовані за адресою: м. Київ, вул. Трутенко, 10.
Відповідно до п. 12.1. договору, він вступає в силу з 01.10.2007 року і діє протягом 24 місяців та 363 календарних днів.
Згідно з актом прийому-передачі приміщення в оренду від 01.10.2007 року, відповідно до договору оренди нежитлових приміщень від 01.10.2007 року орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду нежитлове приміщення.
22.04.2010 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Меркс Груп»(орендар) та Закритим акціонерним товариством «МебліСАМ»(орендодавець) було укладено договір №1/АБ-0056 оренди нежитлових приміщень, відповідно до умов якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне володіння та користування нежитлове приміщення загальною площею 10 084,15 кв. м. (з них: площа офісного приміщення: 2 610,2 кв. м., площа складського приміщення: 6 088,35 кв. м.) та прилегла територія для обслуговування приміщення загальною площею 1 050 кв. м., та навіс загальною площею 335,6 кв. м., розташовані за адресою: м. Київ, вул. Трутенко, 10.
Балансова вартість з урахуванням індексації приміщення становить 849 936,21 грн.
Відповідно до п. 1.2. договору, приміщення передається орендарю для використання згідно статутних цілей підприємства, в т. ч. для передачі приміщення або його частини в суборенду третім особам.
Пунктом 2.1. договору передбачено, що вступ орендаря у володіння та користування приміщенням настає з моменту підписання сторонами акту прийому-передачі приміщення.
Приміщення вважається поверненим орендодавцеві з моменту підписання сторонами відповідного акта прийому-передачі (п. 2.4. договору).
Відповідно до п. 3.2. договору, плата за оренду включає в себе витрати на електроенергію, теплопостачання та водопостачання.
В плату за оренду включаються експлуатаційні послуги, які складаються з: освітлення території; опалення в зимовий час; зовнішню охорону будинку на території; технічне обслуговування, профілактичний і поточний ремонт приміщень всіх інженерних систем будинку протягом всього терміну суборенди (в т. ч. ремонт сантехнічного обладнання, електромереж, джерел освітлення, віконних систем, перегородок (крім гіпсокартонних); обслуговування (мийка) фасадів; прибирання території (крім приміщення).
Пунктом 10.4. договору передбачено, що факт прийому-передачі приміщення та його фактичний стан підтверджується актом прийому-передачі, який підписується представниками сторін.
Згідно з п. 12.1. договору, він вступає в силу з дати припинення договору оренди нерухомого майна №1/АБ-0025 від 01.10.2007 року, але не раніше 30.09.2010 року та діє протягом 24 місяців та 364 календарних днів.
Відповідно до акту №1 прийому-передачі приміщення в оренду від 01.10.2010 року, відповідно до договору оренди нежитлових приміщень від 22.04.2010 року №1/АБ-0056 орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду наступні нежилі приміщення, які розташовані за адресою: м. Київ, вул. Трутенко, 10 -приміщення загальною площею 10 084,15 кв. м. (з них: площа офісного приміщення: 2 610,2 кв. м., площа складського приміщення: 6 088,35 кв. м.) та прилегла територія для обслуговування приміщення загальною площею 1 050 кв. м., та навіс загальною площею 335,6 кв. м.
30.09.2010 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Меркс Груп»(орендар) та Товариством з обмеженою відповідальністю «УЗАВТО-Київ»(суборендар) було укладено договір №1/А-1239 суборенди нежитлових приміщень, відповідно до умов якого орендар надає, а суборендар приймає у платне строкове користування (в суборенду):
1.1.1. окреме нежитлове складське приміщення (літера Р) загальною площею 407,4 кв. м.;
1.1.2. окреме нежитлове складське приміщення (літера Р) на першому поверсі загальною площею 138,1 кв. м.;
1.1.3. окреме нежитлове складське приміщення (літера О) на другому поверсі загальною площею 549,5 кв. м.;
1.1.4. нежитлове приміщення прохідної №2 на першому поверсі (літера С) загальною площею 15,2 кв. м.;
1.1.5. окреме нежитлове офісне приміщення (літера А) на першому поверсі загальною площею 144,2 кв. м., з них площа загального користування 10,0 кв. м.;
1.1.6. окреме нежитлове офісне приміщення (літера А) на першому поверсі загальною площею 207,3 кв. м.;
1.1.7. окреме нежитлове складське приміщення (літера П) на першому поверсі загальною площею 34,8 кв. м.;
1.1.8. окреме нежитлове офісне приміщення (літера А) на першому поверсі загальною площею 244,9 кв. м.
Відповідно до п. 1.2. договору, орендар гарантує, що він володіє та користується приміщенням на законних підставах, зокрема, згідно з договором оренди нерухомого майна №1/АБ-0056 від 22.04.2010 року, укладеного ним з власником.
Згідно з п. 2.1. договору, підписанням цього договору, а також акту приймання-передачі, що підписується одночасно з цим договором, сторони підтверджують, що орендар передав, а суборендар прийняв приміщення в суборенду на умовах цього договору, при цьому суборендар ретельно та належним чином оглянув приміщення, перевірив його стан, комплектність, інші характеристики, підтверджує, що приміщення повністю відповідає умовам цього договору, потребам суборендаря, іншим необхідним вимогам.
Пунктом 3.1.1. договору передбачено, що термін користування приміщенням починається з моменту підписання акту приймання-передачі приміщення, як це передбачено в статті 2 цього договору, і діє до 30 вересня 2011 року, крім випадків, зазначених у п. 3.1.2 цього договору.
У пункті 3.2.1. договору зазначено, що приміщення надається в оренду відповідно до статутних цілей суборендаря.
Орендар забезпечує регулярне поточне обслуговування приміщення на весь термін суборенди в такому обсязі і з такою періодичністю, з якою це на його думку необхідно для нормального функціонування приміщень, безперебійної роботи устаткування, розташованого в приміщенні, або використаного для експлуатації приміщення (п. 4.2.1. договору).
Відповідно до п. 6.1. договору, суборендар протягом терміну користування має право на одержання в приміщенні послуг теплопостачання, водопостачання, водовідводу, а також електроенергії.
Згідно з п. 6.2. договору, суборендар одержує в приміщенні послуги з водопостачання, теплопостачання, водовідводу, а також електроенергію на умовах, фактично встановлених для орендаря відповідними організаціями, що поставляють електроенергію на умовах, фактично встановлених для орендаря відповідними організаціями, що поставляють електроенергію, послуги водопостачання, теплопостачання і водовідводу в приміщення. При цьому, сторони розуміють, що постачальником таких послуг у будь-якому випадку виступають відповідні підприємства комунального господарства (енергопостачальна компанія, підприємства водоканалу тощо).
У пункті 6.4. договору передбачено, що у випадку зміни умов/параметрів (кількості, параметрів та ін.) надання послуг по водопостачанню, водовідводові, постачанню електроенергії, теплоенергії орендар зобов'язаний повідомити суборендаря про причини такої зміни умов/параметрів надання послуг.
У пункті 6.7. договору зазначається, що фактичний обсяг і вартість спожитої електроенергії визначається орендарем відповідно до показань лічильників, установлених на території приміщення та/або розрахунковим шляхом. Фактичний обсяг і вартість спожитих послуг з водовідводу та водопостачання, теплоенергії визначається розрахунковим шляхом з урахуванням положень пункту 6.2. цього договору.
Відповідно до п. 6.8.1. договору, суборендар забезпечує щоденне прибирання приміщення.
У свою чергу, орендар забезпечує прибирання території будинку загального користування, а також майданчик та паркувального майданчику із встановленою ним періодичністю та режимом проведення таких робіт. При цьому, витрати на усунення забруднень, спричинених суборендарем (його співробітниками і представниками або відвідувачами) території майданчика в цілому речовинами, що використовуються в роботі автотранспортних засобів (моторна олія, рідина для охолодження двигуна й ін.) оплачуються за рахунок суборендаря. Крім того, у зимовий час орендар забезпечує проведення робіт з очищення проїзної частини і тротуару на території майданчику, паркувального майданчику, а також даху будинку від снігу, льоду, із встановленою орендарем періодичністю та режимом проведення таких робіт, а також виконання інших робіт, склад, періодичність та режимом проведення яких будуть встановлені орендарем самостійно (п. 6.8.2. договору).
Відповідно до п. 8.1.1. договору, плата за суборенду приміщення нараховується з дати приймання і до дати закінчення, якщо тільки більш тривалий період не встановлений у цьому договорі.
У випадку, якщо суборендар з будь-яких причин не повертає приміщення орендарю після закінчення терміну користування, плата за суборенду нараховується до моменту фактичного повернення приміщення орендарю.
Згідно з п. 8.2. договору, плата за суборенду за кожен місяць складається з двох частин: базова плата за суборенду та додаткова плата за суборенду.
(а) Базова плата за суборенду приміщення за кожен місяць визначається наступним чином:
На період з 01 жовтня 2010 року по 31 березня 2011 року (включно) суборендар сплачує орендарю плату за суборенду в наступних розмірах:
- за жовтень 2010 року в розмірі 40 000,00 грн. у тому числі ПДВ 20% - 6 666,67 грн.;
- за листопад 2010 року в розмірі 40 000,00 грн. у тому числі ПДВ 20% - 6 666,67 грн.;
- за грудень 2010 року в розмірі 10 000,00 грн. у тому числі ПДВ 20% - 1 666,67 грн.;
- за січень 2011 року в розмірі 30 000,00 грн. у тому числі ПДВ 20% - 5 000,00 грн.;
- за лютий 2011 року в розмірі 30 000,00 грн. у тому числі ПДВ 20% - 5 000,00 грн.;
- за березень 2011 року в розмірі 30 000,00 грн. у тому числі ПДВ 20% - 5 000,00 грн.
Починаючи з 01.04.2011 року щомісячний розмір плати за суборенду приміщення за кожен місяць (компенсація витрат на експлуатаційні послуги) сплачується в такому порядку:
Компенсація витрат на експлуатаційні послуги (послуги з прибирання території, охорона будинку, знешкодження побутових відходів, послуги сантехніка, електрика, теплотехніка, столяра, прибиральниць, освітлення території, промив сходів, холів, опалення, плата за землю); прибирання майданчику (крім приміщення) за виключенням лише тих витрат з обслуговування приміщення, які відповідно до статті 4, пункту 6.8.2 та інших пунктів договору покладено на суборендаря компенсується суборендарем на підставі виставлених рахунків, згідно отриманих розрахунків фактичних витрат, пропорційно займаним площам. Витрати з обслуговування приміщення, які відповідно до статті 4, пункту 6.8.2 та інших пунктів договору покладено на суборендаря, оплачуються останнім відповідно до пункту 8.9. договору «Додаткові витрати».
Пунктом 8.3. договору передбачено, що суборендар зобов'язаний сплачувати плату за суборенду не пізніше строку, зазначеного у даному договорі, незалежно від факту одержання ним рахунків про сплату. При неотриманні суборендарем рахунків, плата за суборенду розраховується суборендарем самостійно у відповідності до п. 8.2. даного договору та сплачується в термін, передбачений п. 8.7.1.6. договору.
У пункті 8.4. договору зазначено, що суборендар компенсує орендарю витрати на комунальні послуги (електроенергію, вода, тощо) на підставі виставлених орендарем рахунків, згідно отриманих від орендаря розрахунків фактичних витрат, а також у випадку встановлення орендарем лічильників -на підставі їх показників.
Розмір та порядок оплати плати за суборенду, компенсація за комунальні послуги, оплата експлуатаційних послуг може бути змінено до закінчення дії договору у разі зміни централізованих цін і тарифів та в інших випадках, передбачених законодавчими актами України та цим договором (п. 8.5. договору).
Відповідно до п. 8.6. договору, перерахування компенсації за комунальні послуги та експлуатаційних послуг здійснюється на підставі виставлених орендарем рахунків, не пізніше 10 (десятого) числа кожного календарного місяця, за його платіжними реквізитами, вказаними у цьому договорі та/або у таких рахунках.
Згідно з п. 8.7.1. договору, плата за суборенду перераховується в такі терміни:
8.7.1.1. Суборендар повинен перерахувати орендарю протягом 5 (п'яти) календарних днів від дати набуття чинності цим договором авансом перший платіж у розмірі плати за суборенду за перший місяць суборенди по договору із розрахунку визначеному в договорі.
8.7.1.2. Зазначений в п. 8.7. 1.1. цього договору платіж покриває плату за суборенду за перший місяць суборенди.
8.7.1.3. Крім того, разом з вищевказаною платою за суборенду, суборендар має зобовязання протягом 15 (п'ятнадцяти) календарних днів від дати набуття чинності цим договором перерахувати орендарю додаткову суму в розмірі 139 846,65 грн. в т. ч. ПДВ (20%) у якості попередньої оплати можливих збитків і додаткових витрат орендаря і яка залишається у орендаря до дати закінчення дії договору, якщо інше не передбачено договором чи домовленістю сторін (гарантійна сума). Сторони за взаємною згодою вирішили, та цим підтверджують, що зазначена в цьому пункті гарантійна сума в розмірі 139 846,65 грн. в т. ч. ПДВ (20%), повністю зараховується з гарантійного платежу отриманої орендарем від суборендаря відповідно до договору суборенди нежитлових приміщень 1/А-0180 від 01.10.2007 року, укладеного між орендарем та суборендарем. Ніяких інших узгоджень та письмових заяв щодо цього зарахування.
8.7.1.6. Починаючи з другого місяця суборенди, плата за суборенду за кожний наступний місяць перераховується суборендарем орендарю авансовим платежем не пізніше 10-го числа кожного календарного місяця, за який здійснюється оплата.
8.7.1.7. Після закінчення кожного розрахункового періоду (місяця) сторони можуть складати акт приймання-передачі послуг для зручності ведення податкового та бухгалтерського обліку. При цьому сторони погоджуються з тим, що відсутність акту приймання-передачі послуг не означає, що послуги за договором не були надані, а факт надання послуг може підтверджуватися іншими документами, що передбачені законом та/або цим договором.
Пунктом 8.7.2. договору передбачено, що всі інші платежі згідно цього договору здійснюються суборендарем щомісячно, протягом трьох робочих днів з дати отримання рахунку орендаря.
Відповідно до п. 8.9.1. договору, витрати по обслуговуванню приміщень, з числа тих, що підлягають оплаті суборендарем згідно з пп. 4.1.3. договору, оплачуються або компенсуються суборендарем орендарю не пізніше 5 робочих днів після виставляння орендарем відповідного рахунку суборендарю.
Згідно з п. 8.9.2. договору, сума зазначених витрат визначається в рахунку орендаря, виходячи з вартості робіт із обслуговування приміщень, в т. ч. вартості послуг підрядних організацій, залучених орендарем, вартості видаткових матеріалів, деталей, запчастин та ін.
Пунктом 9.1. договору передбачено, що після закінчення терміну користування або у випадку дострокового припинення дії договору суборендар повертає приміщення орендарю.
Приймання-передача приміщення здійснюється протягом 5 календарних днів після закінчення терміну користування або дня дострокового припинення дії договору (п. 9.2. договору).
Згідно з п. 9.3. договору, уповноважені представники сторін проводять огляд приміщення, перевіряють склад і комплектність приміщення, стан, відсутність відступів від установлених технічних, санітарних та інших загальнообов'язкових нормативних вимог.
Відповідно до п. 9.4. договору, факт приймання-передачі приміщення, і його фактичного стану підтверджується актом приймання-передачі, що підписується представниками сторін.
Згідно з п. 10.1. договору, у випадку затримок з боку суборендаря в перерахуванні будь-яких платежів, передбачених цим договором, на користь орендаря, суборендар сплачує пеню в розмірі офіційно встановленої подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період прострочення, за кожний день прострочення від суми заборгованості, але в будь-якому випадку не більш встановленої чинним законодавством. Якщо тривалість прострочення перевищить 2 (два) місяці, орендар може направити повідомлення про дострокове закінчення терміну користування і припинення договору згідно з ст. 11 цього договору або розірвати договір.
Пунктом 10.1.1. передбачено, що, крім зазначеного вище у п. 10.1. цього договору, до суборендаря застосовується додаткова відповідальність за прострочення виконання грошових зобов'язань, а саме якщо період прострочення становить 10 календарних днів, то суборендар зобов'язаний сплатити орендарю штраф у розмірі 20 (двадцять) відсотків від простроченої суми грошового зобов'язання.
Всі зміни і доповнення до цього договору повинні бути зроблені в письмовій формі і підписані сторонами, якщо інше не передбачено цим договором. Такі зміни і доповнення додаються до цього договору і є його невід'ємною частиною (п. 11.1. договору).
У пункті 11.2. договору зазначається, що сторони виражають свою взаємну згоду з тим, що в окремих випадках, передбачених у статті 10 цього договору, термін користування може бути припинений до дати закінчення за повідомленням орендаря або суборендаря.
У такому випадку термін користування закінчується через тридцять календарних днів після направлення такого повідомлення (п. 11.3.1. договору).
На виконання договору суборенди нежитлових приміщень №1/А-1239 від 30.09.2010 року орендар передав, а суборендар прийняв в суборенду наступні нежитлові приміщення:
1.1. окреме нежитлове складське приміщення (літера Р) загальною площею 407,4 кв. м.;
1.2. окреме нежитлове складське приміщення (літера Р) на першому поверсі загальною площею 138,1 кв. м.;
1.3. окреме нежитлове складське приміщення (літера О) на другому поверсі загальною площею 549,5 кв. м.;
1.4. нежитлове приміщення прохідної №2 на першому поверсі (літера С) загальною площею 15,2 кв. м.;
1.5. окреме нежитлове офісне приміщення (літера А) на першому поверсі загальною площею 144,2 кв. м., з них площа загального користування 10,0 кв. м.;
1.6. окреме нежитлове офісне приміщення (літера А) на першому поверсі загальною площею 207,3 кв. м.;
1.7. окреме нежитлове складське приміщення (літера П) на першому поверсі загальною площею 34,8 кв. м.;
1.8. окреме нежитлове офісне приміщення (літера А) на першому поверсі загальною площею 244,9 кв. м., що підтверджується актом прийому-передачі приміщення в суборенду від 01.10.2010 року.
В матеріалах справи знаходиться додаткова угода №б/н від 29.09.2011 року, відповідно до умов якого сторони домовилися продовжити термін дії договору до 31.10.2011 року. Однак дана, угода не підписана представником суборендаря, а тому не є дійсною.
Всі зміни і доповнення до цього договору повинні бути зроблені в письмовій формі і підписані сторонами, якщо інше не передбачено цим договором. Такі зміни і доповнення додаються до цього договору і є його невід'ємною частиною (п. 11.1. договору).
Незважаючи на це, 31.10.2011 року сторонами була підписана додаткова угода №б/н до договору суборенди, якою сторони дійшли згоди продовжити термін дії договору до 30.11.2011 року.
Фактично, відповідач користувався приміщенням у період з 30.09.2011 року по 31.10.2011 року, адже, відповідно до п. 9.4. договору, факт приймання-передачі приміщення, і його фактичного стану підтверджується актом приймання-передачі, що підписується представниками сторін. В матеріалах справи немає такого акту, підписаного у вищевказаний період.
01.12.2011 року між сторонами було укладено додаткову угоду №б/н до договору суборенди, відповідно до умов якої продовжено термін дії договору до 31.03.2012 року.
Згідно з п. 2 даної угоди, сторони домовилися, що незалежно від інших умов договору, базова плата за суборенду приміщення в період з 01.12.2011 року до 31.03.2012 року визначається наступним чином:
- на період з 01.12.2011 року по 29.02.2012 року суборендар сплачує орендну плату за суборенду в розмірі 60 000,00 грн., в тому числі ПДВ 10 000,00 грн. за один календарний місяць;
- на період з 01.03.2012 року по 31.03.2012 року суборендар сплачує орендарю плату за суборенду в розмірі 70 000,00 грн., в тому числі ПДВ 11 666,67 грн.
Як визначено абзацом 1 частини 1 статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 193 Господарського кодексу України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно зі статтями 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 629 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Частина 2 статті 218 Господарського кодексу України зазначає, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Відповідно до статті 610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням визначених змістом зобов'язання умов (неналежне виконання).
Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобовязання встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Позивач у своїй позовній заяві зазначає, що відповідачем не було сплачено суборендних платежів у період з квітня 2011 року по лютий 2012 року.
За спірний період, відповідно відповідачем повинно було бути сплачено 500 000,00 грн. а саме, відповідно до 8.2. договору:
Квітень 2011 року -40 000,00 грн.
Травень 201 року -40 000,00 грн.
Червень 2011 року -40 000,00 грн.
Липень 2011 року -40 000,00 грн.
Серпень 2011 року -40 000,00 грн.
Вересень 2011 року -40 000,00 грн.
Жовтень 2011 року -40 000,00 грн.
Листопад 2011 року -40 000,00 грн.
Відповідно до умов додаткової угоди №б/н від 01.12.2011 року:
Грудень 2011 року -60 000,00 грн.
Січень 2012 року -60 000,00 грн.
Лютий 2012 року -60 000,00 грн.
У позовній заяві вказано, що за квітень відповідачем було сплачено 20 000,00 грн. Тобто, заборгованість відповідача перед позивачем становить 480 000,00 грн. Позивач у своїй позовній заяві зазначає про заборгованість за спірний період у розмірі 440 000,00 грн., що є опискою відповідача, адже в розрахунку суборендної плати до позовної заяви чомусь за грудень 2011 року плата становить 40 000,00 грн. Крім того, підраховуючи розміри суборенд них плат за весь спірний період, господарським судом виявлено описку позивача, адже ним не враховано ще 20 000,00 грн. заборгованості.
Пунктом 8.3. договору передбачено, що суборендар зобов'язаний сплачувати плату за суборенду не пізніше строку, зазначеного у даному договорі, незалежно від факту одержання ним рахунків про сплату. При неотриманні суборендарем рахунків, плата за суборенду розраховується суборендарем самостійно у відповідності до п. 8.2. даного договору та сплачується в термін, передбачений п. 8.7.1.6. договору.
В матеріалах справи знаходиться доказ того, що 28.03.2012 року на адресу відповідача позивачем було направлено лист вимогу разом із рахунками по договору суборенди.
У пункті 8.4. договору зазначено, що суборендар компенсує орендарю витрати на комунальні послуги (електроенергію, вода, тощо) на підставі виставлених орендарем рахунків, згідно отриманих від орендаря розрахунків фактичних витрат, а також у випадку встановлення орендарем лічильників -на підставі їх показників.
В матеріалах справи знаходяться відповідні рахунки на оплату комунальних послуг:
- рахунок №12573 від 29.04.2011 року за квітень на суму 28 684,06 грн.;
- рахунок №12869 від 30.05.2011 року за травень на суму 17 214,22 грн.;
- рахунок №12271 від 30.06.2011 року за червень у сумі 18 793,05 грн.;
- рахунок №12580 від 30.07.2011 року за липень у сумі 16 423,74 грн.;
- рахунок №12778 від 31.08.2011 року за серпень у сумі 20 002,29 грн.;
- рахунок №140398430 від 30.09.2011 року за вересень у сумі 29 572,40 грн.;
- рахунок №140403380 від 31.10.2011 року за жовтень у сумі 34 705,94 грн.;
- рахунок №140408340 від 30.11.2011 року за листопад у сумі 47 000,32 грн.;
- рахунок №140414024 від 30.12.2011 року за грудень у сумі 45 391,87 грн.;
- рахунок №140419448 від 31.01.2012 року за січень у сумі 54 727,92 грн.
Тобто, відповідно до рахунків, виставлених позивачем, відповідач повинен був сплатити 312 515,81 грн. в рахунок оплати комунальних послуг за договором суборенди.
Позивач зазначив, що ним передавалися рахунки на компенсацію комунальних послуг під підпис у журналі реєстрації переданих орендарям документів, про що відповідач розписувався. Витяг із даного журналу знаходиться в матеріалах справи.
8.7.1.7. Після закінчення кожного розрахункового періоду (місяця) сторони можуть складати акт приймання-передачі послуг для зручності ведення податкового та бухгалтерського обліку. При цьому сторони погоджуються з тим, що відсутність акту приймання-передачі послуг не означає, що послуги за договором не були надані, а факт надання послуг може підтверджуватися іншими документами, що передбачені законом та/або цим договором.
Відповідно до актів виконаних послуг за квітень 2011 року (28 684,06 грн.), травень 2011 року (17 214,22 грн.), червень 2011 року (18 793,05 грн.), липень 2011 року (16 423,74 грн.), серпень 2011 року (20 002,29 грн.), вересень 2011 року (29 572,40 грн.), жовтень 2011 року (34 705,94 грн.), листопад 2011 року (47 000,32 грн.), грудень 2011 року (45 391,87 грн.), січень 2011 року (54 727,92 грн.), сторони своїми підписами і печатками підтвердили факт надання і отримання комунальних послуг на загальну суму 312 515,81 грн.
Позивач у своїй позовній заяві просить стягнути з відповідача заборгованість за надані комунальні послуги у період з квітня 2011 року по січень 2012 року у розмірі 302 581,06 грн.
Господарський суд вважає за можливе задовольнити вищевикладені вимоги позивача.
Отже, загальний розмір заборгованості відповідача перед позивачем за договором суборенди нежитлових приміщень №1/А-1239 від 30.09.2010 року складає 762 581,06 грн. Дану суму просить стягнути позивач у своїй позовній заяві, що також підтверджує факт описки в частині розміру заборгованості, зазначеного у позовній заяві, по сплаті суборендних платежів.
Враховуючи неможливість виходу за межі позовних вимог, стягненню з відповідача підлягає вищевказана сума.
Статтею 33 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до статті 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
В матеріалах справи також знаходяться акти звірки взаєморозрахунків, підписані обома сторонами договору суборенди, відповідно до яких заборгованість відповідача перед позивачем за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року становить 514 939,35 грн., а також з 01.01.2012 року по 31.01.2012 року -569 667,27 грн.
Згідно з статтею 611 ЦК України, у разі порушення зобов'язання настають встановлені договором або законом правові наслідки.
Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у встановлений договором або законом строк (частина 1 статті 612 ЦК України).
Частиною 1 статті 230 Господарського кодексу України встановлено, що штрафними санкціями у цьому кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
Відповідно до частини 6 статті 232 Господарського кодексу України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.
Згідно з п. 10.1. договору, у випадку затримок з боку суборендаря в перерахуванні будь-яких платежів, передбачених цим договором, на користь орендаря, суборендар сплачує пеню в розмірі офіційно встановленої подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період прострочення, за кожний день прострочення від суми заборгованості, але в будь-якому випадку не більш встановленої чинним законодавством. Якщо тривалість прострочення перевищить 2 (два) місяці, орендар може направити повідомлення про дострокове закінчення терміну користування і припинення договору згідно з ст. 11 цього договору або розірвати договір.
Позивач просить стягнути з відповідача 21 325,37 грн. пені за прострочення сплати суборендних платежів та 13 151,74 грн. пені за прострочення сплати витрат на комунальні послуги.
Господарський суд вважає за можливе задовольнити ці вимоги позивача.
Пунктом 10.1.1. передбачено, що, крім зазначеного вище у п. 10.1. цього договору, до суборендаря застосовується додаткова відповідальність за прострочення виконання грошових зобов'язань, а саме якщо період прострочення становить більше 10 календарних днів, то суборендар зобов'язаний сплатити орендарю штраф у розмірі 20 (двадцять) відсотків від простроченої суми грошового зобов'язання.
Враховуючи вищезазначений пункт договору, з відповідача підлягає стягненню штраф у розмірі 20% від прострочених сум.
Позивач просить стягнути з відповідача 88 000,00 грн. штрафу за прострочення сплати суборендних платежів, а також 60 516,22 грн. штрафу за прострочення сплати комунальних платежів.
Відповідно до статті 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 43, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УЗАВТО-Київ»(інд. 03680, м. Київ, вул. Трутенка, 10, код ЄДРПОУ 33787751) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Меркс Груп»(інд. 01015, м. Київ, вул. Лейпцизька, 15, код ЄДРПОУ 34980420) 460 000 (чотириста шістдесят тисяч) грн. 00 коп. заборгованості по сплаті суборендних платежів, 302 581 (триста дві тисячі п'ятсот вісімдесят одна) грн. 06 коп. заборгованості по сплаті комунальних платежів, 21 325 (двадцять одна тисяча триста двадцять п'ять) грн. 37 коп. пені за прострочення сплати суборендних платежів, 13 151 (тринадцять тисяч сто п'ятдесят одна) грн. 74 коп. пені за прострочення сплати комунальних платежів, 88 000 (вісімдесят вісім тисяч) грн. 00 коп. штрафу за прострочення сплати суборендних платежів, 60 516 (шістдесят тисяч п'ятсот шістнадцять) грн. 22 коп. штрафу за прострочення сплати комунальних платежів, 18 911 (вісімнадцять тисяч дев'ятсот одинадцять) грн. 49 коп. витрат по сплаті судового збору. Видати наказ.
3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
СуддяО.В. Мандриченко Дата складання рішення 07.05.2012 р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2012 |
Оприлюднено | 11.05.2012 |
Номер документу | 23886331 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мандриченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні