Постанова
від 19.04.2012 по справі 2а-3236/12/0170/11
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 квітня 2012 р. о 12 годині 35 хвилин Справа №2а-3236/12/0170/11

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Москаленка С.А., при секретарі Фурлетовій Г.Ю., розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Закритого акціонерного товариства «ЗБК-Сервіс»

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «ЗБК-Сервіс» про стягнення заборгованості у сумі 3038,63грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплачує у встановлені законом строки зобов'язання зі збору за спеціальне водокористування.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином - судовою повісткою, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином - судовою повісткою, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду від 31.03.2012р. відповідачу запропоновано надати письмові заперечення на адміністративний позов, а також всі наявні документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Згідно ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

За таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу на основі наявних в ній доказів за відсутністю нез'явившихся представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Закрите акціонерне товариство «ЗБК-Сервіс» є юридичною особою (ідентифікаційний код 33364784), що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.8), з 01.11.1999р. знаходиться на обліку в ДПІ в м. Сімферополі АР Крим , як платник податків, що підтверджується довідкою Ф.4-ОПП (а.с.9).

Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Посадовими особами ДПІ в м. Сімферополь АР Крим проведено планову виїзну перевірку ЗАТ «ЗБК-Сервіс» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства.

За результатами перевірки складено акт №9795/23-2/30545296 від 16.07.2010р. (а.с. 13-16), в висновках якого зазначено, що перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог п. 3.1, п. 4.1, п. 6.1, п. 6.2, п. 7 Інструкції «Про порядок обчислення і справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів і збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту», затвердженої наказом Міністерства фінансів України, ДПА України, Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 01.10.1999р. №231/539/118/219, зареєстрованою Міністерством юстиції України 19.10.1999 року за № 711/4004.

Відповідно до п.6.1. Інструкції «Про порядок обчислення і справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів і збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту», затвердженої наказом Міністерства фінансів України, ДПА України, Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 01.10.1999р. №231/539/118/219, зареєстрованою Міністерством юстиції України 19.10.1999 року за № 711/4004 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин) водокористувачі самостійно обчислюють збір за спеціальне використання водних ресурсів та збір за користування водами для потреб гідроенергетики щоквартально наростаючим підсумком з початку року, а за користування водами для потреб водного транспорту - починаючи з I півріччя.

Відповідно до п. 6.2 Інструкції 711/4004 збір за спеціальне використання водних ресурсів обчислюється, виходячи з обсягів фактично використаної води (підземної, поверхневої, отриманої води, в установленому законодавством порядку, від інших водокористувачів) з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, установлених лімітів, нормативів збору та коефіцієнтів.

Відповідно до п.8.3 Інструкції 711/4004 документальна перевірка правильності обчислення і сплати до бюджетів збору за спеціальне водокористування в частині використання води здійснюється органами державної податкової служби. При потребі до перевірок залучаються органи Мінприроди, Державного комітету України по водному господарству.

Під час проведення перевірки встановлено, що відповідач використовував воду для виробничих цілей (виготовлення бетонної суміші). Податкові розрахунки по збору за спеціальне використання водних ресурсів за 2008 рік, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року, 9 місяців 2009 року, 2009 рік до органів ДПІ не надані, сплата збору не проведена.

Статтею 9 Інструкції встановлено, що відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків і повноту та своєчасність сплати збору за спеціальне водокористування в частині використання води несуть платники відповідно до чинного законодавства України(п. 9.1).

Штрафні санкції та пеня застосовуються в порядку, встановленому чинним законодавством України ( п. 9.2 ).

Пунктом 17.1.2 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000р. встановлено, що у разі коли контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, додатково до штрафу, встановленого підпунктом 17.1.1 цього пункту, платник податків сплачує штраф у розмірі десяти відсотків суми податкового зобов'язання за кожний повний або неповний місяць затримки податкової декларації, але не більше п'ятдесяти відсотків від суми нарахованого податкового зобов'язання та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Окрім того, п.17.1.1 ст.17 Закону №2181 було встановлено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

За результатами перевірки та на підставі акту №9795/23-2/30545296 від 16.07.2010р. позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення №0022292301/0 від 26.07.2010 року, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання зі збору за спеціальне водокористування в розмірі 3038,63грн., в тому числі 1338,63грн. за основним платежем, 1700,00грн. за штрафними(фінансовими) санкціями.

Зазначене рішення отримано відповідачем 26.07.2010р. про що свідчить підпис представника відповідача на корінці податкового повідомлення-рішення. В установленому порядку податкове повідомлення-рішення №0022292301/0 від 26.07.2010 року, відповідачем не оскаржене, податкові зобов'язання та штрафні санкції не сплачено.

Відповідно до п.41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Однією із функцій Державної податкової адміністрації України, згідно ст. 8 Закону України «Про державну податкову службу», є здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів, контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролем за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Згідно статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.

Відповідно до п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

У встановлені законом строки відповідач не сплатив заборгованість в сумі 3038,63грн., а відтак, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 19.04.2012р. У повному обсязі постанову відповідно до ст.163 КАС України складено 24.04.2012р.

Керуючись ст.ст.122, 158, 160-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «ЗБК-сервіс» (ІН 30545296), з розрахункових рахунків в установах банків, які обслуговують з Закрите акціонерне товариство «ЗБК-сервіс» заборгованість в сумі 3038 (три тисячі тридцять вісім) грн. 63 коп. на користь Державного бюджету м. Сімферополь АР Крим (р/р31412504700003 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ОКПО 34740405, код платежу 5213020201).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Москаленко С.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.04.2012
Оприлюднено11.05.2012
Номер документу23890049
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3236/12/0170/11

Постанова від 19.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні