ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
02.02.12Справа №2а-4368/11/2770 10 год. 28 хв.
м. Севастополь
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Мінько О.В.;
при секретарі - Бойко М.С.,
за участю: представника позивача - прокурора Гагарінського району м. Севастополя - ОСОБА_1, посвідчення № 15 від 17.01.2012 р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севастополі адміністративну справу за позовом прокурора Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя до товариства з обмеженою відповідальністю "Союзстрой" про стягнення заборгованості в сумі 985272,91 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Союзстрой" про стягнення заборгованості в сумі 555011,76 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем строків сплати орендної плати за землю.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 23.12.2011 р. відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 23.12.2011 р. закінчено підготовче провадження по справі.
18.01.2012 р. від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, позивач просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати орендної плати за землю в сумі 985272,91 грн.
Представник прокурора в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав суду пояснення в обґрунтування вимог, просив позов задовольнити.
Позивач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання з проханням розглянути справу за відсутністю представника, на задоволенні позовних вимог наполягає.
Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Про причини неприбуття в судове засідання або про поважність причин неприбуття, відповідач суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються не надав.
Оскільки до повноважень адміністративних судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб- учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважає, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які повернуті органами поштового зв'язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат не значиться" і таке інше, можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.
Визнаючи наявні матеріали справи достатніми для вирішення спору, суд, в силу статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішив розглянути справу за відсутністю представника позивача та представника відповідача.
Суд, заслухавши представника прокурора, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 121 Конституції України на прокуратури України покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Згідно зі статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України у випадках, встановлених законом прокурор може звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Згідно зі статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 р. № 1789-XII підставою для представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.
Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Союзстрой" зареєстроване Ленінською районною державною адміністрацією м. Севастополі 12.01.12006 р. як юридична особа (а.с. 14).
Відповідно до статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-III від 21.12.2000 р., статті 15 Податкового кодексу України, товариство з обмеженою відповідальністю "Союзстрой" є платником податків та зборів (обов'язкових платежів).
На підставі договору оренди земельної ділянки, укладеного 14.11.2005 р. між Севастопольською міською Радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Союзстрой", останньому на виконання рішення Севастопольської міської Ради від 18.05.2005 р. № 3214 надано у строкове, платне користування земельну ділянку загальною площею 1,7806 га для реконструкції та обслуговування адміністративно-виробночого корпусу з виставково-торговим комплексом, яка знаходиться за адресою: вул. Руднєва, 39, м. Севастополь.
Згідно зі статтею 2 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.1992 р. № 2535-XII (далі - Закон № 2535-XII), який діяв під час виникнення спірних правовідносин, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Відповідно до статті 15 Закону № 2535-XII, який діяв під час виникнення спірних правовідносин, власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно зі статтею 17 Закону № 2535-XII, який діяв під час виникнення спірних правовідносин, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада.
Статтею 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.
Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового Кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з підпунктом 54.1, 54.2 статті 54 Податкового Кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
28.01.2010 р. відповідачем була подана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 2062 за 2010 рік, відповідно до якої зобов'язання з орендної плати за землю за 2010 рік склало 385459,81 грн. (а.с. 19).
25.01.2011 р. відповідачем була подана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 1049 за 2011 рік, відповідно до якої зобов'язання з орендної плати за землю за 2011 рік склало 385459,81 грн. (а.с. 21).
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового Кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Полкового Кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
На час звернення з даним адміністративним позовом, заборгованість відповідача складала 792543,01 грн. Як встановлено в судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи, постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополі від 02.06.2010р., з відповідача стагнуто заборогованість по орендної платі за землю у розмірі 237531,25 грн., таким чином, сума заборгованості складала 555011,76 грн.
Згідно з довідкою від 13.01.2012 р. № 23/19-058 податковий борг відповідача перед бюджетами станом на 13.01.2012 р. склав 985272,91 грн., з яких заборгованість по податковим зобов`язанням - 903092,53 грн., штрафні санкції - 73187,02 грн., пеня - 8993,36 грн. (а.с. 42).
Отже, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом з орендної плати за землю в сумі 985272,91 грн. грн., що підтверджується матеріалами справи. Доказів погашення заборгованості до суду не наведено.
Відповідно до частин першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем у відповідності з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України надані суду належні та допустимі докази, які підтверджують правомірність та законність постанов про накладення штрафів, а також факт наявності боргу та його не сплату.
Враховуючи вищезазначене, дослідивши та оцінивши надані суду докази у їх сукупності, з врахуванням аналізу чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню як такі, що засновані на законі, обґрунтовані та підтверджені доказами, а сума у розмірі 985272,91 грн. підлягає стягненню з товариства з обмеженою відповідальністю "Союзстрой".
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та підписано 07.02.2012 р.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя до товариства з обмеженою відповідальністю "Союзстрой" про стягнення заборгованості в сумі 985272,91 грн., задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Союзстрой" (юридична адреса: вул. Ген. Крейзера, 5, м. Севастополь, 99008; ЄДРПОУ 24501965) на користь Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя (юридична адреса: вул. Пролетарська, 24, м. Севастополь, 99014) заборгованість зі сплати орендної плати за землю в сумі 985272 (дев`ятсот вісімдесят п`ять тисяч двісті сімдесят дві) грн. 91 коп. до місцевого бюджету Гагарінського району м. Севастополя на р/р 33210812700006, МФО 824509, ОКПО 24035612, код платежу 13050200, банк одержувача ГУ ДКУ у м. Севастополі.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя О.В. Мінько
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2012 |
Оприлюднено | 11.05.2012 |
Номер документу | 23892627 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні