Постанова
від 07.05.2012 по справі 1/17-4598-2011
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" травня 2012 р.Справа № 1/17-4598-2011 Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:

Головуючого судді Жекова В.І.,

Суддів Сидоренко М.В., Аленіна О.Ю.,

секретар судового засідання Щербатюк О.В.

за участю представників сторін 07.05.2012 р.:

від Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси - не з'явився

від Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком"- Михайлов В.М.

розглянувши апеляційну скаргу

Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси

на ухвалу Господарського суду Одеської області

від 26.03.2012р.

у справі № 1/17-4598-2011

за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком"

про визнання банкрутом

Ухвалою Одеського апеляційного Господарського суду від 23.04.2012р., яка надіслана учасникам процесу 24.04.2012р., розгляд апеляційної скарги призначено на 07.05.2012 р.

Учасники судового процесу відповідно до статті 98 Господарського процесуального кодексу України належним чином повідомлялись про час і місце розгляду апеляційної скарги.

Відповідно до вимог частини третьої ст.44 Господарського процесуального кодексу України судовий процес фіксується технічними засобами та відображається у протоколі судового засідання у порядку, встановленому цим Кодексом. Згідно з частиною сьомою ст.81 Господарського процесуального кодексу України на вимогу хоча б одного учасника судового процесу у суді першої чи апеляційної інстанції при розгляді справи по суті або за ініціативою суду здійснюється фіксування судового процес за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Відповідно до вимог ст. 85 ГПК України в судовому засіданні, яке відбулось 07.05.2012р. оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

28.10.2011р. Товариство з обмеженою відповідальністю „Градстройком" звернулось до Господарського суду Одеської області з заявою про визнання банкрутом товариства в порядку передбаченому статті 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в якій просило прийняти заяву Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком" до провадження; порушити справу про банкрутство ТОВ „Градстройком" (65020, м. Одеса, вул. Новосельського, 65, кв.20, код ЄДРПОУ-34995662); покласти обов'язок ліквідатора на Михайлова Валентина Миколайовича (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Заява обґрунтована тим, що 10.08.2011р. було прийнято рішення засновників (учасників) ТОВ „Градстройком" про ліквідацію товариства, так як в результаті проведеної інвентаризації та оцінки майна активів боржника виявилося недостатньо для задоволення вимог кредиторів.

Обґрунтовуючи заяву ТОВ „Градстройком" зазначає, що після проведення інвентаризації та оцінки майна, ліквідатором було складено проміжний ліквідаційний баланс, який свідчить про відсутність можливості провести розрахунки з кредиторами товариства за рахунок наявних активів.

На думку голови ліквідаційної комісії ТОВ „Градстройком" Михайлова В.М. ці обставини і стали підставою для прийняття рішення щодо звернення до Гсподарського суду Одеської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство товариства.

30.11.2011р. Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси звернулась до Господарського суду Одеської області з заявою до ТОВ „Грайдстройком", в якій просила визнати ДПІ у Приморському районі м. Одеси кредитором по відношенню до ТОВ „Градстройком" на загальну суму -174, 34 грн. (т.1, а.с.54-55).

Постановою Господарського суду Одеської області від 19.12.2011р. (суддя Найфлейш В.Д.) визнано банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком" (65020, м. Одеса, вул. Новосельського, буд. 65, кв. 20; код ЄДРПОУ 34995662); відкрито відносно Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком" (65020, м. Одеса, вул. Новосельського, буд. 65, кв. 20; код ЄДРПОУ 34995662) ліквідаційну процедуру; ліквідатором банкрута призначено Михайлова Валентина Миколайовича; припинено повноваження органів управління банкрута, а також припинено повноваження власників майна банкрута; зобов'язано ліквідатора банкрута подати в десятиденний строк оголошення про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком" (65020, м. Одеса, вул. Новосельського, буд. 65, кв. 20; код ЄДРПОУ 34995662) та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури у офіційний друкований орган (газети "Голос України" чи "Урядовий кур`єр") з метою виявлення всіх кредиторів, докази подачі оголошення надати суду. Оголошення повинно містити відомості, вказані у ч.5 ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом": найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію) та посилання на спрощену процедуру банкрутства згідно ст.51 вказаного Закону; зобов'язано ліквідатора провести ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст.25-31, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та надати суду звіт; ліквідатору не рідше одного разу на місяць надавати до господарського суду та кредиторам письмову інформацію щодо проведення ліквідаційної процедури; зобов'язано ліквідатора у процесі ліквідаційної процедури виявляти ознаки фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства боржника, про що повідомляти суд та правоохоронні органи; вважати строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута таким, що настав; скасовано арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладання нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснювати у випадках і порядку, передбаченому Розділом ІІІ - (Ліквідаційна процедура), Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т1, а.с.88-91).

15.02.2012р. ліквідатор ТОВ «Градстройком» Михайлов В.М. подав до Господарського суду Одеської області звіт, в якому зазначив, що в ході ліквідаційної процедури банкрутства з метою розшуку майна банкрута було надіслано запити до реєстраційних установ, а саме: Одеського міського БТІ та РОН про надання інформації стосовно наявності у банкрута об'єктів нерухомості на праві власності; Відділу організації реєстраційно-екзаменаційної роботи УДАЇ ГУМВС України в Одеській області про надання інформації стосовно наявності у банкрута зареєстрованих транспортних засобів (т.1, а.с.109-110).

В звіті ліквідатор також зазначає, що за результатами розгляду запитів було отримано наступні відповіді, а саме: лист від Одеського міського БТІ та РОН, в якому зазначається, що за банкрутом нерухоме майно не зареєстроване; лист Відділу організації реєстраційно-екзаменаційної роботи УДАЇ ГУМВС України в Одеській області, в якому зазначається, що транспортні засоби за банкрутом не зареєстровані.

Розпорядженням Голови Господарського суду Одеської області Волкова Р.В. від 06.03.2012р. справа № 1/17-4598-2011 за заявою ТОВ „Градстройком" про визнання банкрутом у порядку ст.51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передана на розгляд судді Ровинському О.Ю. (т.1, а.с. 130).

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.03.2012р. (суддя Ровинський О.Ю.) справа № 1/17-4598-2011 прийнята до свого провадження (т.1, а.с.134).

Розпорядженням Голови Господарського суду Одеської області Волкова Р.В. від 26.03.2012р. справа № 1/17-4598-2011 за заявою ТОВ „Градстройком" про визнання банкрутом у порядку ст.51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передана на розгляд судді Найфлейшу В.Д. (т.1, а.с.137).

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.03.2012р. (суддя Найфлейш В.Д.) справа № 1/17-4598-2011 прийнята до свого провадження (т.1, а.с. 138).

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.03.2012р. (суддя Найфлейш В.Д.) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком" (65020, м. Одеса, вул. Новосельського, буд. 65, кв. 20; код ЄДРПОУ 34995662); ліквідовано та припинено юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю „Градстройком" (65020, м. Одеса, вул. Новосельського, буд. 65, кв. 20; код ЄДРПОУ 34995662), з виключенням його з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України; вимоги, які не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; зобов'язано ліквідатора провести заходи щодо ліквідації підприємства, забезпечити збереженість архівних документів банкрута і, за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання у відповідності з ч.2 ст.34 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", про що повідомити суд; повноваження ліквідатора припинено; провадження у справі 1/17-4598-2011 припинено.

Ухвала мотивована тим, що ліквідатором виконані вимоги Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Не погодившись з вищезазначеною ухвалою, Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси звернулась до Одеського апеляційного Господарського суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення господарським судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати ухвалу Господарського суду Одеської області про затвердження звіту ліквідатора по справі № 1/17-4598-2011 від 26.03.2012р. та поновити провадження у справі.

Звертаючись з апеляційною скаргою, апелянт посилається на те, що ліквідатором ТОВ „Градстройком" при зверненні до суду з заявою про визнання товариства банкрутом в порядку передбаченому ст.51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не виконані вимоги ст.ст.105-111 ЦК України.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу апелянт також зазначає, що судом першої інстанції проігноровано той факт, що ліквідатор ТОВ „Градстройком" не сповістив ДПІ у Приморському районі м. Одеси про проведення ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч.2 ст.101 ГПК України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Ознайомившись з матеріалами та обставинами справи на предмет надання їм попередньою судовою інстанцією належної юридичної оцінки та повноти встановлення обставин, дотримання норм матеріального та процесуального права, згідно з вимогами ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Так відповідно до вимог частини 2 статті 4 1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.

Частиною 1 статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язки особи, що прийняла рішення про припинення юридичної особи визначені ст. 105 ЦК України.

Зокрема, згідно з приписами вказаної норми:

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення;

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи;

- з моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка припиняється;

- комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи;

- комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Також, статтею 60 Господарського кодексу України, яка визначає загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання встановлено, що ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.

Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.

Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби, про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.

В матеріалах даної справи наявні докази розміщення в друкованих засобах масової інформації повідомлення про припинення даної юридичної особи відповідно до частини 4 статті 105 ЦК України (т.1, а.с.34), а саме: копія оголошення про банкрутство боржника, розміщеного у "Бюлетень державної реєстрації" №188 (23), Київ -2011.

Також, з матеріалів справи вбачається, що голова ліквідаційної комісії боржника звернувся до господарського суду із заявою про банкрутство за правилами ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" із дотриманням строку, передбаченого частиною 4 статті 105 ЦК України, оскільки інформація про прийняття засновником боржника рішення про ліквідацію товариства, розмішена у "Бюлетень державної реєстрації" №188 (23), Київ -2011, а заяву про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком" було подано до господарського суду 28 жовтня 2011р., тобто більш ніж 2 місяці з моменту розміщення засновником боржника оголошення у "Бюлетень державної реєстрації".

Крім того, у заяві про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю „Градстройком" містяться відомості про відсутність майна у боржника, а в матеріалах справи наявні повідомлення органу державної податкової служби про припинення вказаного підприємства у встановленому законом порядку, а саме заява про припинення платника податків що і підтверджується поштовою квитанцією про відправку вищезазначеної заяви ДПІ у Приморському районі м. Одеси від 30.08.2011 р. (т.1, а.с.37).

Також, до заяви голови ліквідаційної комісії ТОВ „Градстройком" про порушення справи про банкрутство доданий проміжний ліквідаційний баланс, складений відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 ЦК України (т.1, а.с.45).

Отже, ствердження апелянта про недотримання головою ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю „Гадстройком" вимог статті 105 Цивільного кодексу України щодо умов та порядку звернення до господарського суду з відповідною заявою спростовуються наявними у справі доказами, а саме: оголошенням про банкрутство боржника, розміщеного у "Бюлетень державної реєстрації" №188 (23), Київ -2011 та повідомленням ДПІ у Приморському районі м. Одеси про ліквідацію товариства.

При розгляді справи в апеляційному порядку апелянт не спростував наявні в ухвалі суду обставини, а отже, відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Крім того, відповідно до вимог ст. 38 ГПК України, (в редакції Закону № 2453-VI ), забезпечення судового процесу доказами покладено виключно на сторони у справі.

З огляду на викладене, судова колегія апеляційної інстанції зазначає, що оскаржувана ухвала прийнята відповідно до обставин справи, вимог чинного законодавства, а тому підстави для її зміни або скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 85, 99, 101-106 ГПК України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Ухвалу Господарського суду Одеської області від 26.03.2012 р. у справі № 1/17-4598-2011 -залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Постанова в порядку ст. 105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Повний текст постанови підписано 08.05.2012р.

Головуючий суддя Жеков В.І. Судді Сидоренко М.В. Аленін О.Ю.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення07.05.2012
Оприлюднено14.05.2012
Номер документу23915811
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/17-4598-2011

Постанова від 07.05.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

Ухвала від 23.04.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Жеков В.І.

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 12.03.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Ровинський О.Ю.

Ухвала від 20.02.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

Ухвала від 02.11.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Найфлейш В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні