Постанова
від 17.02.2012 по справі 2а-38/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 лютого 2012 року Справа № 2а-38/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., при секретарі судового засідання Тарасенко О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді адміністративну справу за позовом прокурора Кіровоградського району, який діє в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, якому підпорядковано державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго", в інтересах якої діє відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні", до садівницького товариства "Колос" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Кіровоградського району, який діє в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, якому підпорядковано державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго", в інтересах якої діє відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Дніпровському регіоні", звернувся до суду з позовом до садівницького товариства "Колос" (надалі - СТ "Колос") про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у сумі 850 грн.

Позов мотивовано тим, що постановою начальника Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергій в Кіровоградській області №01/30-0212 від 04.08.09 на відповідача за порушення законодавства про електроенергетику накладено штраф у розмірі 850 грн. Оскільки вказана сума штрафу добровільно відповідачем до Державного бюджету України у встановлений строк не перерахована, прокурор просить стягнути її примусово.

Представник прокуратури у судове засідання не прибув, подавши заяву про розгляд справи без його участі.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги прокурора підтримала у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, та надані у справу матеріали і документи.

Представник відповідача у судовому засіданні, не заперечуючи факту вчинення СТ "Колос" порушення законодавства про електроенергетику, які стали підставою для накладення штрафу, просив зменшити розмір накладеного на нього постановою №01/30-0212 від 04.08.09 штрафу.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив такі обставини.

Садівницьке товариство "Колос" з 26.12.94 зареєстроване як юридична особа Кіровоградською районною державною адміністрацією. (а.с. 150). Будучи споживачем електричної енергії, СТ "Колос" є об'єктом державного енергетичного нагляду.

Державним інспектором з енергетичного нагляду Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Кіровоградській області (надалі - інспекція Держенергонагляду в Кіровоградській області) 07.08.09 проведено обстеження СТ "Колос" з питання перевірки виконання вимог раніше виданого припису №446 від 11.09.08, за результатами чого було складено акт перевірки №01/30-1121 від 23.12.08, яким встановлено невиконання пунктів 2-19, 21-25, 28-46, 48 припису (а.с. 10-12).

На підставі цього акту голові правління СТ "Колос" Колотій А.П. видано припис №01/30-680 від 23.12.08 про усунення порушень чинного законодавства, про виконання вимог якого необхідно повідомити до 20.03.09 (а.с. 13-14).

За зверненням СТ "Колос" термін виконання припису №01/30-680 від 23.12.08 було продовжено до 19.06.09. (а.с. 15 - 16).

Державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду в Кіровоградській області 20.07.09 проведено перевірку СТ "Колос" з питання виконання припису №01/30-680 від 23.12.08. При цьому виявлено, що з 40 пункту припису не виконано 30, що зафіксовано в акті перевірки №01/30-0703 від 20.07.09 (а.с. 17-18).

Актом перевірки (протоколом) №0703 від 20.07.09 встановлено факт порушення СТ "Колос" вимог частин 2, 3, 4 ст. 26 Закону України "Про електроенергетику", п.5.1.8 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Мінпаливенерго України №258 від 25.07.06, вимог пп. 4, 5, 13 п.10.2 Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 31.07.96, ухилення від виконання припису №01/30-0680 від 23.12.08, виданого інспекцією Держенергонагляду в Кіровоградській області (а.с.19)

Встановлено, що листом №45-972 від 23.07.09 голова правління СТ "Колос" ОСОБА_1 викликався на 04.08.09 до інспекції Держенергонагляду в Кіровоградській області для участі у розгляді матеріалів перевірки (а.с. 20), для надання пояснень не з'явився.

На підставі акту перевірки №0703 від 20.07.09 у зв'язку з виявленими порушеннями законодавства про електроенергетику начальником інспекції Держенергонагляду в Кіровоградській області - старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії 04.08.09 винесено постанову №1/30-0212 про накладення на СТ "Колос" на підставі ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" штрафу у розмірі 850 грн., які необхідно було сплатити до Державного бюджету України протягом 30 днів з дня прийняття постанови (а.с. 21).

Вказану постанову відповідач отримав 11.08.09 (а.с.23), у встановлений строк штраф до бюджету не сплатив.

Вирішуючи спір щодо стягнення з відповідача вказаного штрафу, суд дійшов до таких висновків.

Згідно з ч. 4 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" (тут і надалі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.96, нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд).

Частиною 5 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" передбачено, що державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики; отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Процедуру здійснення заходів державного енергетичного нагляду (обстеження, перевірки, огляди, інспектування тощо) щодо контролю технічного стану та організації експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також дотримання режимів виробництва, постачання і споживання електричної та теплової енергії визначає Інструкція з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, затверджена наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.04 №817, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.01.05 за №71/10351.

Ця Інструкція встановлює: порядок організації, проведення планових та/або позапланових заходів (обстежень, перевірок, оглядів, інспектувань тощо) енергоустановок суб'єктів господарювання та оформлення їх результатів; види заходів та планові строки їх виконання; форми документів, які складаються при плануванні та організації проведення заходів з державного енергетичного нагляду, а також порядок їх оформлення; перелік та форми документів, що складаються за результатами проведення планових та/або позапланових заходів (обстежень, перевірок, оглядів, інспектувань тощо), контролю за їх результатами, а також порядок їх заповнення; порядок обліку та зберігання документів на робочих місцях державних інспекторів з енергетичного нагляду (далі - інспектори) та в підрозділах Держенергонагляду.

Як передбачено пунктом 5.1 Інструкції, за результатами здійснення планового або позапланового заходу (обстеження, перевірки, огляду або інспектування) державний інспектор складає акт.

Згідно з пунктами 5.5, 5.6 Інструкції акт оформляється у двох примірниках розбірливим почерком або в друкованому вигляді, один залишається у суб'єкта господарювання, другий - в інспектора. Акт підписується в останній день перевірки інспектором, який здійснював захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Підпис керівника суб'єкта господарювання скріплюється печаткою. При цьому узгоджуються строки виконання заходів з усунення виявлених порушень.

У випадку незгоди керівника суб'єкта господарювання зі змістом акта він підписує акт із зауваженнями. За наявності таких зауважень перед підписанням акта керівником суб'єкта господарювання робиться відмітка "із зауваженнями", а текст його зауважень щодо змісту акта за його підписом, скріпленим печаткою суб'єкта господарювання, додається до кожного примірника акта та є його невід'ємною частиною.

Відповідно до п. 7.1 Інструкції у разі виявлення під час заходу з державного енергетичного нагляду порушень вимог чинного законодавства інспектор на підставі акта протягом п'яти робочих днів з дня завершення заходу складає та видає суб'єкту господарювання припис.

Пунктом 10.1 Інструкції передбачено, що контроль за виконанням приписів є одним з основних обов'язків інспектора Держенергонагляду. Перевірка виконання приписів є позаплановим заходом і здійснюється інспектором (інспекторами), якому (яким) це доручено.

Згідно з п. 10.3 Інструкції перевірка виконання вимог приписів безпосередньо в суб'єкта господарювання повинна проводитись, як правило, не пізніше двох календарних місяців після закінчення встановленого терміну виконання найбільш тривалого заходу. При цьому перевірка виконання здійснюється інспектором шляхом особистого огляду енергоустановок та інспектування технічної або організаційно-розпорядчої документації.

Як визначено п.10.5 Інструкції, вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання припису. У разі, якщо суб'єкт господарювання не в змозі виконати вимоги, установлені приписом, з причин, які неможливо передбачити заходами щодо їх виконання, керівник суб'єкта господарювання не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановленого терміну виконання відповідного заходу звертається до відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду з метою отримання письмового дозволу на подовження термінів виконання, що оформлюється у довільній формі. Звернення розглядається керівником відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду, який видав направлення на проведення заходу з державного енергетичного нагляду. Керівнику суб'єкта господарювання в п'ятиденний строк з дати отримання такого звернення надсилається обґрунтоване рішення, яке доводиться до відома інспектора Держенергонагляду, що видав припис.

Згідно з п.10.6 Інструкції за результатами проведеного позапланового заходу (перевірка виконання вимог припису) складаються акт перевірки або протокол, який передається інспектором до структурного підрозділу Держенергонагляду.

Відповідно до пунктів 10.7, 10.8 Інструкції керівник структурного підрозділу Держенергонагляду, який видав направлення на здійснення заходу, протягом 15 днів з дня отримання відповідних документів приймає рішення щодо накладення штрафних санкцій в установленому порядку. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, форма якої встановлена Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.99 №1312 (надалі - Положення), яка виноситься інспекцією Держенергонагляду у регіоні або інспекцією Держенергонагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Відповідальність за порушення законодавства про електроенергетику передбачена статтею 27 Закону України "Про електроенергетику". Частиною 3 зазначеної статті визначено, що суб'єкти господарської діяльності за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у виді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За змістом частини 5 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України (ч.6 ст. 27 Закону).

Відповідно до абз.3 п.2 Положення штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики накладаються на суб'єктів господарювання, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Пунктом 5 Положення передбачено, що старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарської діяльності штрафи за наведені правопорушення у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Як встановлено у судовому засіданні, законність припису №01/30-680 від 23.12.08, актів перевірки №01/30-0703 та №0703 від 20.07.09, постанови №1/30-0212 від 04.08.09 про накладення на СТ "Колос" штрафу за порушення законодавства про електроенергетику перевірялися у судовому порядку за відповідним позовом СТ "Колос" в адміністративній справі №2а-758/10/1170.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.06.10 у вказаній справі, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22.09.11, у задоволенні позову СТ "Колос" відмовлено. (а. с. 127, 128-129).

Зазначеними судовими рішеннями підтверджено законність та правомірність постанови начальника інспекції Держенергонагляду в Кіровоградській області №1/30-0212 від 04.08.09 про накладення на СТ "Колос" штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 850 грн., стягнення якого є предметом даного спору.

Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Статтею 255 КАС України встановлено, що постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Наразі визначений постановою №1/30-0212 від 04.08.09 штраф у сумі 850 грн. у добровільному порядку відповідачем до Державного бюджету України не сплачений, тому він підлягає примусовому стягненню у судовому порядку.

Зважаючи на повноваження прокурора по представництву інтересів держави, передбачені ст.121 Конституції України, ст.ст. 60,61 КАС України, ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру", суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог даного адміністративного позову та про його задоволення.

Суд не приймає до уваги клопотання представника відповідача про зменшення розміру стягнення, оскільки це не входить до повноважень суду при вирішенні справи, передбачених ст. 162 КАС України.

Судові витрати сторонами у справі не понесені.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов прокурора Кіровоградського району задовольнити.

Стягнути з садівницького товариства "Колос" (ідентифікаційний код 20656381) в доход Державного бюджету України (р/р №31116106700194, банк одержувача ГУДКУ в Кіровоградській області, МФО 823016, код 23684886, одержувач - УДК у Кіровоградському районі, код бюджетної класифікації 21081100 ) штраф у сумі 850 гривень (вісімсот п'ятдесят гривень).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

Повний текст постанови складено 22.02.12.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2012
Оприлюднено14.05.2012
Номер документу23920031
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-38/10/1170

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 17.02.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 30.12.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 21.09.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.12.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 13.01.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 16.03.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 17.02.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні