Постанова
від 17.04.2012 по справі 1170/2а-911/12
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 квітня 2012 року Справа № 1170/2а-911/12

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора м. Кіровограда, який діє в інтересах держави в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції, до приватного підприємства "Кривбас Цемент Груп" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор м. Кіровограда, який діє в інтересах держави в особі Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції, звернувся до суду з позовом до приватного підприємства "Кривбас Цемент Груп" про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 43 756,85 грн., визначеного податковими повідомленнями - рішеннями №0004461520/0 від 04.06.09, №0002871520/0 від 26.04.10, №000875/1520/0 від 19.10.10, №0018221520 від 07.11.11.

Ухвалою суду від 23.03.12 на підставі п. 4 ч. 1 ст. 183 2 КАС України відкрито скорочене провадження у справі за вказаним позовом. Зазначена ухвала направлена судом на адресу відповідача, вказану в позовній заяві, витязі з ЄДРПОУ, спеціальному витязі з ЄДР рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення, який 04.04.12 повернутий відділенням зв'язку УДППЗ "Укрпошта" з відміткою "не повна адреса".

Згідно з ч.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Розглянувши справу у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомлені прокурором та позивачем обставини, зважаючи на відсутність заперечень відповідача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, приватне підприємство "Кривбас Цемент Груп" зареєстровано як юридична особа та перебуває на обліку платників податків у Кіровоградській ОДПІ.

Актом невиїзної документальної перевірки №564/1520/34249126 від 04.06.09, складеним ДПІ у м. Кіровограді, встановлено факт несвоєчасного подання ПП "Кривбас Цемент Груп" податкових декларації з податку на додану вартість за квітень 2009 року, чим порушено підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

У зв'язку з цим ДПІ у м. Кіровограді винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0004461520/0 від 04.06.09, яким відповідачеві на підставі пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 170 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 04.06.09, у встановленому порядку ним не оскаржене.

Також, актом невиїзної документальної (камеральної) перевірки ДПІ у м. Кіровограді №383/1520/34249126 від 26.04.10 встановлено факт неподання ПП "Кривбас Цемент Груп" податкових декларацій з ПДВ за червень-грудень 2009 року, січень-лютий 2010 року, чим порушено підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". .

У зв'язку з цим ДПІ у м. Кіровограді винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0002871520/0 від 26.04.10, яким відповідачеві на підставі пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1 530 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення розміщене на дошці податкових оголошень, про що ДПІ у м. Кіровограді складено акт №46/1520/34249126 від 06.05.10, а тому вважається таким, що вручене платнику податків. У встановленому порядку вказане рішення відповідачем не оскаржене, а визначена ним сума штрафу не сплачена.

Актом перевірки з питання своєчасності подання податкової звітності №467/1520/34249126 від 19.10.10, складеним Кіровоградською ОДПІ, встановлено факт неподання ПП "Кривбас Цемент Груп" податкових декларацій з ПДВ за березень-липень 2010 року, чим порушено підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

У зв'язку з цим Кіровоградською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №000875/1520/0 від 19.10.10, яким відповідачеві на підставі пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено податкове зобов'язання зі сплати ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 850 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення направлено Кіровоградською ОДПІ на адресу відповідача рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення, який 22.10.10 повернутий відділенням зв'язку УДППЗ "Укрпошта". У встановленому порядку вказане рішення відповідачем не оскаржене, а визначена ним сума штрафу не сплачена.

Крім цього, актом Кіровоградською ОДПІ №1108/1520/34249126 від 18.10.11 "Про результати невиїзної документальної перевірки відповідача встановлено, що ПП "Кривбас Цемент Груп" в порушення абзацу останнього п.9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість" не визначено умовний продаж товарних залишків на день анулювання реєстрації платника ПДВ в сумі 164 883 грн. за липень 2010 року та не нараховано податкове зобов'язання, виходячи із звичайної ціни, у розмірі 32 976,60 грн.

У зв'язку з цим Кіровоградською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0018221520 від 07.11.11, яким позивачеві на підставі пп. 54.3.2 п.54.3 ст.54, п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 41 220,75 грн., з яких 32 976,60 грн. - за основним платежем, 8 244,15 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями. Вказане податкове повідомлення-рішення направлено Кіровоградською ОДПІ на адресу відповідача рекомендованим листом із зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення, який 14.11.11 повернутий відділенням зв'язку УДППЗ "Укрпошта". У зв'язку з цим відповідно до положень п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається врученим 14.11.11. У встановленому порядку вказане рішення відповідачем не оскаржене, а визначена ним сума грошового зобов'язання не сплачена.

Відповідно до пунктів 2, 3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", чинного на момент виникнення спірних відносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Як визначено п.1.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (надалі - Закон), чинного на момент виникнення спірних відносин, податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до пунктів 17.1., 17.3 ст.17 Закону штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.

Згідно з пп. 5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Відповідно до абз. 3 пп. 5.3.1. п.5.3. ст.5 Закону у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Підпунктом 5.4.1. п.5.4. ст.5 Закону передбачено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.

З 01.01.11 порядок погашення податкового боргу платників податків регулюється Податковим кодексом України.

Відповідно до пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Згідно з абзацом 1 п. 123.1 ст. 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, це тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Підпунктом 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

За визначеннями, наданими пп. 14.1.39, 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності є грошовим зобов'язанням платника податків. Воднораз, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.

Матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість, який з урахуванням наявної переплати у розмірі 13,90 грн. становить 43 756,85 грн. (170 грн. + 1 530 грн. + 850 грн. + 41 220,75 грн. - 13,90 грн.), що узгоджується з даними облікової картки відповідача.

Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Встановлено, що позивачем вживалися заходи з погашення податкового боргу, передбачені, зокрема, п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - податковим органом винесено першу податкову вимогу №1/418 від 23.07.08 та другу податкову вимогу №2/1705 від 09.09.08, які наразі не скасовані та не відкликані.

Підпунктами 20.1.18, 20.1.28 п.20 ст. 20 ПК України органам державної податкової служби надано право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Зважаючи на повноваження прокурора по представництву інтересів держави, передбачені ст.121 Конституції України, ст.ст. 60, 61 КАС України, ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру", суд дійшов до висновку, що вимоги даного адміністративного позову є обґрунтованими, а він підлягає задоволенню. При цьому податковий борг відповідача підлягає стягненню з рахунків у банках, що його обслуговують, на користь позивача.

Воднораз, судом встановлено, що наразі позивач у даній адміністративній справі - Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція - припинена як юридична особа. Ії правонаступником стала Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція Кіровоградської області Державної податкової служби, яка утворена на виконання постанови Кабінету Міністрів України №981 від 28.09.11 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби".

Відповідно до статті 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Керуючись ст.ст. 11, 55, 71, 86, 94, 158 - 162, 183-2, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов прокурора м. Кіровограда задовольнити.

Замінити позивача у справі - Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію - її правонаступником - Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Кіровоградської області Державної податкової служби.

Стягнути з рахунків приватного підприємства "Кривбас Цемент Груп" (ідентифікаційний код 34249126) у банках, що його обслуговують, на користь Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 43 756,85 грн. (сорок три тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень 85 копійок).

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2012
Оприлюднено14.05.2012
Номер документу23920078
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-911/12

Постанова від 17.04.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні