Постанова
від 24.04.2012 по справі 987/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" квітня 2012 р. 10 год.38 хв.Справа № 2-а-987/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Мельник О.О., за участю представника позивача Половенко В.Ю., представника відповідача Горбунової К.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Шеду"

до Державна податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби за участю третьої особи на стороні без самостійних вимог на стороні відповідача Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Приватне підприємство "Шеду" (далі - ПП «Шеду», позивач) звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у м. Херсоні, відповідач), в якому з подальшим уточненням позовних вимог просить визнати протиправними дії ДПІ у м. Херсоні щодо неприйняття декларації по податку на додану вартість за листопад 2011 року, зобов'язати прийняти податкову декларацію з ПДВ за листопад 2011 року та відобразити її показники в обліковій картці ПП «Шеду» по податку на додану вартість. До справи залучено як третю особу на стороні відповідача без самостійних вимог - Державну податкову інспекції у Вишгородському районі Київської області Державної податкової служби, на обліку в якій перебуває позивач на день розгляду справи В позові зазначено, що підприємством двічі подавалась декларація по ПДВ, але перший раз було відмовлено в її прийняті у зв'язку з відсутністю печатки підприємства на декларації, а другий раз відповіді про неприйняття декларації позивач не отримував, хоч в подальшому стало відомо про неприйняття декларації. Такі дії органу державної податкової служби вважає неправомірними, податкова інспекція безпідставно не визнала декларацію як податкову звітність без пояснення причин таких дій, так як всі реквізити позивачем заповнені відповідно до вимог чинного законодавства.

Представник позивача прибув в судове засідання, просить задовольнити позов.

Відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, ДПІ не визнана податковою звітністю податкова декларація з податку на додану вартість за листопад 2011 року, тому що не містила печатки платника податків, а подана вдруге декларація не прийнята у зв'язку з відсутністю реєстру податкових накладних в електронному вигляді за листопад 2011 року, про що платника було повідомлено 28.12.11. Представник відповідача прибув в судове засідання, просить відмовити в задоволенні позову.

Від третьої особи не надходило будь-яких пояснень, представник третьої особи в судове засідання не прибув.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив, що 19 грудня 2011 року позивачем надіслано до ДПІ у м. Херсоні поштою цінним листом податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2011 року, яку отримано відповідачем 20 грудня 2011 року.

21 грудня 2011 року відповідачем було повідомлено про відмову у прийнятті зазначеної податкової декларації у зв'язку з тим, що підпис керівника не було скріплено печаткою підприємства. Даний факт позивач не заперечує.

22 грудня 2011 року позивач надіслав до ДПІ у м. Херсоні належним чином складену податкову декларацію з додатками та печаткою підприємства, декларацію отримано податковою службою 23 грудня 2011 року.

ДПІ у м. Херсоні з посиланням на п. 201.15 ст. 201 ПКУ повідомила про неприйняття даної декларації, оскільки звітність подана не в повному обсязі (відсутній реєстр податкових накладних в електронному вигляді (лист від 23.12.11 № 31146/10/28-330). В якості доказів надсилання даного листа відповідачем наданий фіскальний чек від 28.12.11 (копія) та повідомлення від 06.01.12 про отримання керівником ПП "Шеду" рекомендованого листа. Разом з тим однозначно стверджувати, що ці поштові документи є доказом надіслання листа від 23.12.11 № 31146/10/28-330, не можна, оскільки позивачу надсилався лист від 27.12.11 № 31340/10/28-330 про неприйняття декларації за жовтень 2011 року.

Суд вважає відмову ДПІ визнати дану податкову декларацію за листопад 2011 року податковою звітністю необґрунтованою.

Податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього ПКУ та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору. Обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків. Пунктом 48.3 ПКУ передбачено, що податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити:

тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий);

звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація;

звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку);

повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами;

код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;

реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті);

місцезнаходження (місце проживання) платника податків;

найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність;

дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми);

ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків;

підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період (п. 48.4 ПКУ).

Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією,

Пунктом 49.3 ПКУ встановлено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Позивач надсилав податкові декларацію за листопад 2011 року поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення.

Пунктом 49.4 ПКУ встановлено, що платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Відповідно до ч. 7 ст. 63 Господарського кодексу України: великими визнаються підприємства, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує 250 осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за рік перевищує суму 100 мільйонів гривень; середніми визнаються підприємства, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує 50 осіб, але не перевищую 250 осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за рік перевищує суму 70 мільйонів гривень, але не перевищує 100 мільйонів гривень. Таким чином, інші платники податку мають можливість подати податкову декларацію шляхом надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Позивач не відноситься до великого або середнього підприємства.

Прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. (п. 49.8 ПКУ).

Відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених статтею 49 ПКУ, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється. У разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови; у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.

Платникам податку, що не належать до середніх та великих підприємств, не заборонено подавати декларацію з ПДВ та уточнюючий розрахунок до неї шляхом поштового відправлення. Зведені результати податкового обліку з ПДВ відображаються в податкових деклараціях. Як зазначено в п. 201.15 ПКУ, платники ПДВ щомісяця в терміни, передбачені для подання податкової звітності, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді. Форму і порядок ведення такого реєстру встановлено наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002 . Такий реєстр ведеться в електронному вигляді та за власним бажанням платника у паперовому вигляді. Як встановлено п. 3 Порядку, затвердженому наказом № 1002, реєстри можуть подаватися за допомогою телекомунікаційних мереж загального користування з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису (за умови отримання їх у визначеному законодавством України порядку) у форматі, затвердженому центральним органом податкової служби, або на електронних носіях.

Незважаючи на те, що електронні копії реєстрів подаються разом з декларацією по ПДВ, формально їх не можна розглядати як обов'язковий додаток до такої декларації. Згідно п. 46.1 ПКУ податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною. Перелік додатків, які подаються разом з декларацією, на той час був встановлений наказом ДПА України від 25.01.2011 № 41 "Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість"), це:

- розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1) (додаток 1);

- Довідка щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) (додаток 2);

- Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) (додаток 3);

- Заява про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) (додаток 4);

- Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5);

- Довідка (Д6) (додаток 6) подається платниками, які заповнюють рядки 3, та/або 4, та/або 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів;

- Розрахунок (перерахунок) частки використання сплаченого (нарахованого) податку за придбаними (ввезеними) товарами/послугами, необоротними активами між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями (Д7) (додаток 7);

- Заява про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (Д8) (додаток 8).

Тому розглядати копії реєстрів податкових накладних як обов'язковий додаток до декларації з ПДВ не має підстав, оскільки в цей перелік він не включений.

По-друге, орган ДПС не має права відмовити у визнання поданої податкової звітності, оскільки нарахування ПДВ провадиться тільки на підставі декларації по ПДВ і ніяким чином не на підставі копії реєстрів податкових накладних.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, суд не вбачає порушень з боку ПП «Шеду» під час подання декларації з податку на додану вартість за листопад 2011 року, декларація заповнена та подана до податкової інспекції відповідно до вимог ст. 48 Податкового кодексу України та Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.11 № 41, Суд вважає безпідставну відмову державної податкової інспекції у м. Херсоні в прийнятті податкової звітності ПП "Шеду», у зв'язку з чим позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Враховуючи, що податкова декларація була не прийнята неправомірно, ДПІ повинна була відобразити дані декларації за листопад 2011 року в особовому рахунку підприємства ПП "Шеду",

Судові витрати понесені позивачем підлягають відшкодуванню з Державного бюджету.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови, повідомлено про дату складення постанови в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.94,158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив :

Позов приватного підприємства "Шеду" задовольнити..

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби щодо невизнання податкової декларації приватного підприємства "Шеду" з податку на додану вартість за листопад 2011 року як податкової звітності.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби прийняти податкову декларацію по ПДВ за листопад 2011 року ПП "Шеду" та внести показники декларації приватного підприємства "Шеду" по податку на додану на листопад 2011 року до картки особового рахунку приватного підприємства "Шеду".

Відшкодувати приватному підприємству "Шеду" (Київська область, смт. Димер, вул. Леніна, 45а, кв. 5, код 37239000) з Державного бюджету витрати по сплаті судового збору в сумі 32 грн. 20 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 03 травня 2012 р.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 8

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2012
Оприлюднено14.05.2012
Номер документу23920601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —987/12/2170

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Постанова від 24.04.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні