Постанова
від 06.04.2012 по справі 936/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2012 р. Справа № 2-а-936/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до комунального підприємства "Мале госпрозрахункове підприємство "Дар" про стягнення штрафу,

встановив:

Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - позивач) із адміністративним позовом до комунального підприємства "Мале госпрозрахункове підприємство "Дар" (далі - відповідач, Підприємство) про стягнення штрафу в розмірі 10200, 00 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що інспекцією Держенергонагляду проведено обстеження електрообладнання відповідача щодо технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії, про що складено акт перевірки від 21.10.2011 р., на підставі якого видано припис від 21.10.2011 р. щодо усунення порушень. Однак наступною перевіркою, проведеною позивачем 20.01.2012 р., встановлено факт невиконання вимог припису від 21.10.2011 р., на підставі чого позивачем винесено постанову від 24.01.2011 р. про накладення на КП "Мале госпрозрахункове підприємство "Дар" штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 10200 грн. Відповідач не сплатив у встановлені законодавством строки суму штрафу, а тому дана сума заборгованості підлягає стягненню в судовому порядку.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надавши до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Належним чином повідомлений відповідач до суду не з'явився. Разом з тим, 27.03.2012 р. на юридичну адресу відповідача рекомендованим листом були направлені копії ухвал про відкриття провадження по адміністративній справі та закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, які було вручено відповідачу 29.03.2012 р., що підтверджується підписом уповноваженої особи Підприємства на поштовому повідомленні.

Відповідно до ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України юридичним особам та фізичним особам-підприємцям судовий виклик або судове повідомлення надсилаються за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні і в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до акту перевірки № 05/31-05-0001 від 20.01.2012 р., складеного державним інспектором з енергетичного нагляду Тітовим О.С. за результатами проведення перевірки на предмет виконання відповідачем вимог припису від 21.10.2011 р. № 05/31-05-0471, та врученого директору Підприємства, позивачем встановленофактневиконанняпунктів1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,56,5758,59,60,61,62,63,64,66,67,68, 69. За ухилення від виконання вимог припису від 21.10.2011 р. відповідачем винесено постанову від 24.01.2012 р. № 05/31-01-0003 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання у розмірі 10200 грн.

Відповідно до пп. 2 п. 4 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. № 929, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 р. №131 (далі - Положення про державний енергетичний нагляд) одним із завдань та функцій Держенергонагляду є здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Статтею 27 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 року № 575/97 - ВР передбачено, що правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.

Правопорушеннями в електроенергетиці є: крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку; пошкодження приладів обліку; розкомплектування та пошкодження об'єктів електроенергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду та у виконанні робіт, пов'язаних з обслуговуванням об'єктів електроенергетики; порушення правил охорони електричних мереж; порушення правил користування енергією; насильницькі дії, які перешкоджають оперативному персоналу та посадовим особам об'єктів електроенергетики виконувати свої службові обов'язки; незабезпечення енергією споживачів, що не допускають порушень своїх обов'язків перед енергопостачальниками.

Підпунктом 1 п. 11 Положення про державний енергетичний нагляд встановлено, що Держенергонагляд має право застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до п. 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Положення про порядок накладення штрафів) штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Пунктом 7 Положення про порядок накладення штрафів визначено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Згідно з п. 10 Положення про порядок накладення штрафів суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

Вищенаведену постанову про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання отримано відповідачем 25.01.2012 р., що підтверджується підписом уповноваженого представника Підприємства на поштовому повідомленні.

Оскільки постанова про накладення штрафу від 24.01.2012 р. відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржена, сума штрафу у розмірі 10200 грн. у тридцятиденний термін не сплачена, суд вважає, що дану заборгованість належить стягнути в судовому порядку.

Позивач просить стягнути з відповідача понесені судові витрати.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" в частині стягнення штрафу в сумі 10200,00 грн., а відтак - про часткове задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 19, 128, 158-163, 167, КАС України, суд, -

постановив :

Позов державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до комунального підприємства "Мале госпрозрахункове підприємство "Дар" про стягнення штрафу задовольнити частково.

Стягнути з комунального підприємства "Мале госпрозрахункове підприємство "Дар", код ЕДРПОУ - 34669019 штраф в сумі 10200 (десять тисяч двісті) грн. 00 коп. на р/р 3111306700016, одержувач - Держбюджет Білозерського району, 21081100, код ОКПО 37949011, одержувач УДК по Херсонській області, МФО 852010.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 5.8.2

Дата ухвалення рішення06.04.2012
Оприлюднено14.05.2012
Номер документу23920644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —936/12/2170

Постанова від 06.04.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні