Постанова
від 31.01.2012 по справі 2а-14419/11/0170/26
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 січня 2012 р. Справа №2а-14419/11/0170/26

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В.,за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

Сімферопольського міського центру зайнятості

до Приватного підприємства «Горинич»

про стягнення,,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився.

Суть спору: Сімферопольський міський центр зайнятості звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Горинич» про стягнення 14500,00 грн. штрафу за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Інспекцією по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення була проведена перевірка відповідача та складено акт № 35/ш від 21.06.2010р. про порушення законодавства про зайнятість населення. Актом № 91/ш від 20.07.2011 року за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено застосування до відповідача штрафних санкцій у розмірі річної заробітної плати ОСОБА_3, а саме: 14500,00грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.11.2011 року позовну заяву залишено без розгляду у зв'язку з недотриманням вимог ст. 106 КАС України та надано строк для усунення недоліків.

Позивачем усунуті недоліки, встановлені ухвалою від 17.11.2011 року.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.12.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Сторони явку своїх представників у судове засідання 31.01.2011 року не забезпечили.

До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника.

Відповідач явку свою або свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією. Надіслане на адресу відповідача, зазначену в позовній заяві та у Довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повідомлення повернулось з відміткою про закінчення терміну зберігання, так відповідно до ст. 37 КАС України особа, яка відмовилась одержати повістку, вважається такою, що її повідомлено про дату, час і місце судового засідання.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з частиною другою статті 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-III від 02.03.2000р. функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Правовий статус центрів зайнятості визначений Законом України «Про зайнятість населення» №803-XII від 01.03.1991р., статтею 18 якого встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Отже, судом встановлено, що Сімферопольський міський центр зайнятості є установою Державної служби зайнятості, підпорядковується Міністерству праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, яке відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, затвердженого Постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим від 13.06.2005р. № 249, є республіканським органом виконавчої влади.

За змістом статей 38, 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-III від 02.03.2000р. центрам зайнятості надано право контролю за належною сплатою страхових внесків і стягнення відповідної заборгованості та адміністративно-господарських санкцій.

Таким чином, судом встановлено, що Сімферопольський міський центр зайнятості, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень.

Частинною 4 ст.18 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Правовий статус інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення визначений Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р.

Згідно п.1, 2 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

У своїй діяльності інспекція керується Конституцією України, Законом України «Про зайнятість населення», цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами і працює у взаємодії з державною податковою адміністрацією, правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Інспекція складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості на правах підрозділів відповідних центрів зайнятості.

У містах з населенням понад 500 тис. чоловік може створюватися структурний підрозділ інспекції обласного центру зайнятості. В інших містах, а також у районах вводиться посада інспектора інспекції обласного центру зайнятості.

Пунктом 5 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. передбачено, що основними завданнями інспекції є:

здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість;

забезпечення громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом здійснення заходів щодо запобігання та усунення виявлених порушень законодавства про зайнятість населення.

Відповідно до п. «а» п. 7 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. Інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо:

- працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту;

- організації оплачуваних громадських робіт;

- забезпечення особливих гарантій працівників, вивільнюваних у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ і організацій, скороченням чисельності або штату працівників;

- подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.

Згідно п. «г». п. 8 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України № 47 від 24.06.1991р. Інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення» і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Судом встановлено, що 20.07.2011 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення було проведено перевірку Колективним підприємством «Авангард» законодавства України про зайнятість населення.

За результатами перевірки було складного акт № 91 від 20.07.2011 року.

Перевіркою було встановлено, що в 2010 році на підприємств звільнено 3 чоловіка, з них: ст. 38 КЗпП України - 2 - людини п.1 ст. 540 КЗпП України - 1 людина. Звіти за формою 4-ПП (план) і 4-ПП (факт) надані до Сімферопольського міського центру зайнятості у строки, встановлені законодавством України. У 2011 році звільнена 1 людина за п. 1 ст. 40 КЗпП України, (ОСОБА_3 з 17.01.2011 року наказ про звільнення №1-к від 17.01.2011рку). Звіт за формою 4-Пн (план) наданий до Сімферопольського міського центру зайнятості за інформацією відділу взаємодії з роботодателями 16.11.2010 року без порушення строків, встановлених законодавством. Звіт про фактичне звільнення ОСОБА_3 до Сімферопольського міського центру зайнятості не наданий, чим порушена норма п.5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення». Книга наказів на підприємстві не ведеться, копії звітів до перевірки не надані. Журнал вихідної кореспонденції на підприємстві не ведеться.

На підставі викладеного відповідачу було приписано вивчити та дотримуватися зазначених у акті перевірки № 35 від 12.05.2010р. нормативних актів, у тому числі п. 4, п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», наказ Міністерства праці і соціальної політики України від 19.12.2002р. № 420.

Акт перевірки № 91 від 20.07.2011 року був підписаний та один екземпляр акту був отриманий директором Шатуновим Сергієм Всеволодовичем.

20.07.2011 року Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення було складено акт № 91/ш про порушення законодавства про зайнятість населення.

Актом № 91/ш від 20.07.2011 року відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», п. 8 «г» Положення «Про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 47 від 21.06.1991р. було передбачено місячний термін для внесення штрафу відповідачем в розмірі річної заробітної плати вивільненого з порушенням законодавства про зайнятість населення в сумі 14500,00 грн.

Акт № 91/ш про порушення законодавства про зайнятість населення від 20.07.2011 року був направлений відповідачу поштою та отриманий ним 29.07.2011 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення.

Відповідно до довідки про нарахування заробітної платні ОСОБА_3 уло нараховано:

- за січень 2010 року 1000,00 грн.;

- за лютий 2010 року 1000,00 грн.;

- за березень 2010 року 1000,00 грн.;

- за квітень 2010 року 1000,00 грн.;

- за травень 2010 року 1000,00 грн.;

- за червень 2010 року 1000,00 грн.;

- за липень 2010 року 1000,00 грн.;

- за серпень 2010 року 1500,00 грн.;

- за вересень 2010 року 1500,00 грн.;

- за жовтень 2010 року 1500,00 грн.;

- за листопад 2010 року 1500,00 грн.;

- за грудень 2010 року 1500,00 грн.

Усього нараховано: 14500,00 грн.

Судом встановлено, що наказом № 9-К від 23.12.2009 року «Про прийом на роботу» ОСОБА_3 прийнятий на роботу з 23.11.2009 року на посаду менеджера з посадовий окладом 1000,00 грн.

З наказом № 1-К від 17.01.2011 року «Про звільнення» у зв'язку з ліквідацією підприємства ОСОБА_3 ознайомлений, про що свідчить підпис на наказі.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Відповідно до ч. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Відповідно до п. 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за № 1536/11816 відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників, у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням, підприємства, установи, організації, їх структурні підрозділи та філії, незалежно від форм власності, повинні у десятиденний строк після вивільнення інформувати про це центри зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Зазначеною Інструкцією передбачений порядок заповнення форми звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників».

Відповідно до п. 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про заплановане вивільнення працівників», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за № 1535/11815 відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників, у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням, підприємства, установи, організації, їх структурні підрозділи та філії, незалежно від форми власності та господарювання, а також фізичні особи, у тому числі підприємці, повинні не пізніше ніж за два місяці до вивільнення працівників інформувати про це центри зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Судом встановлено, що річна заробітна плата працівника ОСОБА_3 складає 14500,00грн., а саме:

- за січень 2010 року 1000,00 грн.;

- за лютий 2010 року 1000,00 грн.;

- за березень 2010 року 1000,00 грн.;

- за квітень 2010 року 1000,00 грн.;

- за травень 2010 року 1000,00 грн.;

- за червень 2010 року 1000,00 грн.;

- за липень 2010 року 1000,00 грн.;

- за серпень 2010 року 1500,00 грн.;

- за вересень 2010 року 1500,00 грн.;

- за жовтень 2010 року 1500,00 грн.;

- за листопад 2010 року 1500,00 грн.;

- за грудень 2010 року 1500,00 грн.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги позивача про стягнення з Приватного підприємства «Горинич» 14500,00 грн. штрафу за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Горинич» (ідентифікаційний код 34057919) на користь Сімферопольського міського центру зайнятості (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. О. Невського, 7а; ЄДРПОУ 20708706, р/р 37171305900002 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 50040500) 14500,00 грн. штрафу за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

3. Після набрання постановою законної сили за заявою позивача видати виконавчий лист.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Петренко В.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.01.2012
Оприлюднено15.05.2012
Номер документу23923936
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14419/11/0170/26

Постанова від 31.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні