Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 травня 2012 року Справа № 2а/1270/2747/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Островської О.П.,
при секретарі: Скляровій І.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Екотранс» про стягнення податкового боргу у сумі 52 296 грн. 49 коп., -
В С Т А Н О В И В:
04 квітня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Стаханівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Екотранс» про стягнення податкового боргу у загальній сумі 52 296 грн. 49 коп., в обґрунтування якого позивач вказав наступне. КП «Екотранс» здійснює фінансово-господарську діяльність на підставі Статуту і є самостійним суб'єктом, який має права юридичної особи. Підприємство зареєстровано рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області від 29.12.2005 року №1 392 120 0000 000557 та внесене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України №10004093167. Відповідачем не сплачено до бюджету узгоджену суму податкового боргу по надходженням від розміщення відходів у спеціальних відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини у сумі: 52 296 грн. 69 коп. (51 363 грн. 15 коп. - основного платежу, пеня - 933 грн. 34 коп.). Податковий борг виник у зв'язку з несплатою відповідачем податкових зобов'язань визначених податковою декларацією з екологічного податку від 21.10.2011р. №44192 на суму 28 147 грн. 63 коп. (залишок складає 24 907 грн. 92 коп.), податковою декларацією з екологічного податку від 26.01.2012 року №53122 на суму 26 455 грн. 23 коп. У відповідності до п. п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181 перша податкова вимога №106 від 14 травня 2005 року була вручена уповноваженій особі відповідача 18.05.2005 року та друга податкова вимога № 2/188 від 04.07.2005 року була вручена уповноваженій особі відповідача 11 липня 2005 року. На підставі вищевикладеного та відповідно до норм Податкового кодексу України позивач просить стягнути з відповідача суму податкового боргу у загальному розмірі 52 296 грн. 49 коп. шляхом стягнення коштів з розрахункових рахунків відповідача.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, а також надав додаткові пояснення якими уточнив позовні вимоги та у зв'язку із частковою сплатою відповідачем податкового боргу просив суд стягнути з КП «Екотранс» суму податкового боргу з надходжень від розміщення відходів у спеціальних відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини у сумі 39 413,83 грн., а саме основний платіж - 38 480,49 грн., пеня - 933,34 грн.
Представник відповідача у судовому засіданні уточнені позовні вимоги визнав у повному обсязі, пояснив, що податкова заборгованість утворилася за відповідачем через те, що підприємство своєчасно не сплачує податки у зв'язку зі скрутним фінансовим становищем. Однак, відповідач дійсно частково сплатив податковий борг та не заперечує проти стягнення з відповідача залишку податкового боргу у загальній сумі 39 413,83 грн., який складається з основного платежу 38 480,49 грн. та пені - 933,34 грн.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що уточнений позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
У судовому засіданні встановлено, що відповідач - Комунальне підприємство «Екотранс», зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Стаханівської міської ради Луганської області. (а.с.8-10) Відповідач взятий на облік як платник податків Стаханівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області.
Відповідно до ст. 6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання; подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку); подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації); повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця; забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених цим Кодексом; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Розділом VІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою екологічного податку.
Відповідно до п.240.1. ст. 240 ПК України платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:
викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;
скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;
розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини;
утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
Згідно з п. 240.2. ст. 240 ПК України платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, а також громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива.
Статтею 246 ПК України встановлені ставки податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах.
Відповідно до п.250.1. ст.250 ПК України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
21 жовтня 2011 року Комунальним підприємством «Екотранс» було подано по Стаханівської ОДПІ Луганської області податкову декларацію з екологічного податку за ІІІ квартал 2011 року, в якій відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання з екологічного податку, а саме за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах в сумі 28 147,63 грн. (а.с.11-12)
26 січня 2012 року Комунальне підприємство «Екотранс» подало по Стаханівської ОДПІ Луганської області податкову декларацію з екологічного податку за ІV квартал 2011 року, в якій відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання з екологічного податку, а саме за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах в сумі 26 455,23 грн. (а.с.13-14)
Так, через несплату відповідачем в повному обсязі у встановлений законодавством строк самостійно визначених податкових зобов'язань згідно з податковими деклараціями №44192 від 21.10.11р. та №53122 від 26.01.12 р. утворився податковий борг, який станом на 26.03.2012 року складав 52 296 грн. 49 коп.
Пунктом 59.1. ст.59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Законом № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
На виконання вищезазначених положень Закону № 2181 Стаханівською ОДПІ Луганської області на адресу відповідача було направлено податкову вимогу від 14 травня 2005 року № 106, яка була отримана уповноважено особою відповідача 18 травня 2005 року. (а.с.15)
08 липня 2005 року позивачем на адресу відповідача було направлено другу податкову вимогу № 2/188, яка була отримана уповноважено особою відповідача 11 липня 2005 року. (а.с.16)
Даних про оскарження відповідачем податкових вимог судом не встановлено, а тому вони є узгодженими та чинними на час розгляду справи.
За несвоєчасну сплату податкового зобов'язання податковим органом відповідачу була нарахована пеня загальна сума, якої складає 933,34 грн., що підтверджується розшифровкою податкового боргу Комунального підприємства «Екотранс», яка була надана Стаханівською ОДПІ Луганської області суду. (а.с.6)
В судовому засіданні представником відповідача було надано суду платіжні доручення, які підтверджують часткове перерахування податкового боргу. Уточнені позовні вимоги представник відповідача визнав у повному обсязі.
Таким чином на час розгляду справи відповідачем залишається не сплаченою сума в розмірі 39 413, 83 грн., з якої основний борг - 38 480, 49 грн., пеня - 933,34 грн. Отже, суд приходить до висновку, що уточнені позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки є документально обґрунтованими та підтвердженні доказами, які містяться в матеріалах справи.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 04 травня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 07 травня 2012 року, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Керуючись статтями 2, 17, 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Уточнені позовні вимоги Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Комунального підприємства «Екотранс» про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків - Комунальне підприємство «Екотранс» (код ЄДРПОУ 31348949, адреса: 94000, Луганська область, м. Стаханов, вул. Б. Хмельницького, 81) на користь Державного бюджету України податковий борг в сумі 39 413 грн. 83 коп. (тридцять дев'ять тисяч чотириста тринадцять грн. 83 коп.), з яких основний борг - 38 480 грн. 49 коп. (тридцять вісім тисяч чотириста вісімдесят грн. 49 коп.), пеня - 933 грн. 34 коп. (дев'ятсот тридцять три грн. 34 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову в повному обсязі складено та підписано 07 травня 2012 року.
СуддяО.П. Островська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2012 |
Оприлюднено | 15.05.2012 |
Номер документу | 23925041 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.П. Островська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні