Постанова
від 04.05.2012 по справі 2а-2424/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 травня 2012 р. № 2а-2424/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравчука В.М.,

розглянув в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕБА-ГЛАСС-УКРАЇНА" про про припинення юридичної особи ,

в с т а н о в и в:

ДПІ у Стрийському районі Львівської області звернулось до суду з позовом в якому просить припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Тебба-Гласс-Україна".

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ТзОВ "Тебба-Гласс-Україна" відсутнє за зареєстрованою адресою, відомостей про її зміни не надавало, а тому державним реєстратором не внесено запис про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, податкову звітність не подає з 2007 р. Відповідно до п.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", ст.20 Податкового кодексу України зазначені обставини є підставою для припинення юридичної особи.

Позивач подав письмове клопотання про розгляд справи без участі його представника.

Відповідач в судове засідання не з`явився, не забезпечив явку свого уповноваженого представника, хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи. Судом надсилалася судова повістка, проте кореспонденція була повернена поштовим відділенням із відміткою "адресат відсутній". Суд вважає, що відповідач належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, повідомлений про час та місце розгляду справи і справу можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

На підставі ст. ст. 122, 128 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в письмовому провадженні.

Дослідивши надані докази в межах заявлених вимог, Суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини:

ТзОВ "Тебба-Гласс-Україна" зареєстроване 15.09.2003 р. як юридична особа за адресою Львівська обл., Стрийський район, с. Ходовичі, вул. Привокзальна, 10, Стрийською районною державною адміністрацією Львівської області, що підтверджується Витягом з ЄДР.

Як платник податків, відповідач перебуває на обліку в ДПІ у Стрийському районі. Станом на 2012 р. ТзОВ "Тебба-Гласс-Україна" заборгованості по податках та платежах до бюджету не має, згідно довідки ДПІ від 28.02.2012 року. З 2007 р. підприємство не подає податкову звітність, про що складено акт ДПІ.

Заборгованості перед державними органами по сплаті обов"язкових платежів не має.

Згідно з Витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданої станом на 09.12.2011 р. запис про відсутність ТзОВ "Тебба-Гласс-Україна" за місцезнаходженням відсутній.

Однак, ТзОВ "Тебба-Гласс-Україна" фактично відсутнє за зареєстрованою адресою, про що державними податковими інспекторами складено акт .

Відповідно до п. 20.1.12 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Дослідженими у справі доказами встановлено факт відсутності юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням.

Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003р. (з наступними змінами і доповненнями) юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

З урахуванням порядку застосування, підстав, змісту та правових наслідків скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, суд вважає, що зазначена дія в правовому сенсі є тотожною припиненню юридичної особи. Відтак, позовні вимоги заявлені суб'єктом владних повноважень на виконання визначених законом завдань цього суб'єкта, з підстав та в порядку, передбаченому, законом.

Надані Суду і досліджені в судовому засіданні докази засвідчують наявність між сторонами правовідносин та фактичних обставин, передбачених ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", що є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. (надалі -ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Аналогічну за змістом норму наведено у ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Податковий орган не надав пропозицій щодо складу ліквідаційної комісії. З Статуту ТзОВ "Тебба-Гласс-Україна" вбачається, що його керівником є ОСОБА_1. Таким чином, Суд вважає, що ліквідаційну комісію з припинення ТзОВ "Тебба-Гласс-Україна" слід причначити у складі її керівника - ОСОБА_1.

Визначаючи склад комісії з припинення юридичної особи, суд виходить з наступного. Відповідно абз. 2 ч. 2 ст. 105 ЦК України, за якою виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до ч. 2 ст. 110 ЦК України рішенням суду про ліквідацію юридичної особи на його учасників або орган, уповноважений установчими документами приймати рішення про ліквідацію юридичної особи, можуть бути покладені обов'язки щодо проведення ліквідації юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 60 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. (надалі -ГК України) ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.

Зазначені правові норми є підставою для покладення функцій комісії з припинення (ліквідації комісії) як на орган управління юридичної особи, так і на її учасників (засновників).

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" зазначені відомості вважаються публічно достовірними, тому додаткового доказування не потребують.

Відповідно до ст. 97 ЦК України управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 65 ГК України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Відповідно до ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Зазначені органи повинні були забезпечити й виконання юридичною особою обов'язків, передбачених ст. 49 Податкового кодексу України, однак не зробили цього. Таким чином, дії осіб, які входять до складу вищого та виконавчого органу, призвели до порушення відповідачем законодавства та виникнення підстав для припинення юридичної особи за судовим рішенням. Тому саме на них і слід покласти обов'язки щодо проведення ліквідації відповідача. Відтак, Суд вважає, що функції комісії з припинення юридичної особи (відповідача) слід покласти на ОСОБА_1.

Позивач не надав пропозицій щодо строку та порядку ліквідації відповідача. Відповідно до ст. 111 ЦК України у разі ліквідації юридичної особи за рішенням суду комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, провадиться у порядку черговості, встановленої ст. 112 ЦК України, відповідно до проміжного ліквідаційного балансу, починаючи від дня його затвердження, за винятком кредиторів четвертої черги, виплати яким провадяться зі спливом місяця від дня затвердження проміжного ліквідаційного балансу. В разі недостатності у юридичної особи, що ліквідується, грошових коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія здійснює продаж майна юридичної особи.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс, який затверджується органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, передається її учасникам, якщо інше не встановлено установчими документами юридичної особи або законом.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Проте, оскільки суду не надано письмових доказів наявності зазначених судових витрат, вони розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 122, 128, 160-163 КАС України, Суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити.

2. Припинити юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "Тебба-Гласс-Україна", що знаходиться за адресою: Львівська область, Стрийський район, с. Ходоровичі, вул. Привокзальна, буд.10; ідентифікаційний код 32562397.

3. Призначити ліквідаційну комісію (комісію з припинення) Товариство з обмеженою відповідальністю "Тебба-Гласс-Україна" у складі:

- голова комісії -ОСОБА_1 .

4. Зобов'язати ліквідаційну комісію провести ліквідацію у порядку, визначеному ст. ст. 105, 110-112 Цивільного кодексу України у строк не більше дванадцяти місяців з моменту набрання постановою суду законної сили.

5. Копію постанови суду, після набрання нею законної сили, негайно направити державному реєстратору Стрийської районної державної адміністрації.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Кравчук В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.05.2012
Оприлюднено15.05.2012
Номер документу23925212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2424/12/1370

Постанова від 04.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравчук Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні