Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
03 травня 2012 р. № 2-а- 1868/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Горшкової О.О.,
при секретарі судового засідання - Крайник Т.О.,
за участю представників сторін: позивач - Щендра Т.С., відповідач - Липитинська О.А., третя особа - Попов В.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарен-Юз" до Західної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, третя особа - Державний реєстратор виконавчого комітету Харківської міської ради про скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фарен-Юз»звернулося до суду з позовом до Західної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, третя особа -Державний реєстратор виконавчого комітету Харківської міської ради, в якому просить суд рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ № 52/29-41 від 13.09.2011 року визнати нечинним та скасувати у повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у відповідача відсутні були підстави для анулювання позивачу реєстрації платника ПДВ.
Відповідач, заперечуючи проти позовних вимог, послався на їх необґрунтованість та безпідставність.
Третя особа надала письмові пояснення, в яких зазначила, що проводячи дії щодо внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою, державний реєстратор діяв в межах повноважень та відповідно до закону.
Представники сторін у судовому засіданні 03.05.2011 року підтримали свої правові позиції по справі.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з такого.
Судом встановлено, що ТОВ «Фарен-Юз»пройшло в установленому законом державну реєстрацію юридичної особи та перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за кодом 33289938.
В.о. начальника Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова 15.07.2011 року на ім'я першого заступника начальника Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова -начальника ВПМ ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова був складений запит № 351/15-02012 на становлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків ТОВ «Фарен-Юз».
На зазначений запит начальником підрозділу податкової міліції була складена довідка № 748/26-12 від 29.07.2011 року про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків, відповідно до якої було встановлено, що ТОВ «Фарен-Юз», яке зареєстроване за адресою м. Харків, вул. Кібальчича, 21а, за вказаною адресою не знаходиться.
29.07.2011 року Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова було складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, в якій зазначено фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок не встановлено.
29.07.2011 року було складено висновок про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. 18-ОПП.
08.08.2011 року на адресу Департаменту державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб -підприємців Харківської міської ради надійшло повідомлення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова про відсутність ТОВ «Фарен-Юз»за адресою: 61071, м. Харків, вул. Кібальчича, 21а.
10.08.2011 року державним реєстратором було направлено ТОВ «Фарен-Юз»рекомендованим листом повідомлення про необхідність надання заповненої картки підтвердження реєстраційних відомостей за формою № 6, яке було повернуто на адресу відправника з відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання».
У зв'язку з тим, що Департаментом не було отримано реєстраційної картки щодо підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу ТОВ «Фарен-Юз», 12.09.2011 року державним реєстратором було проведено реєстраційну дію «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою».
З огляду на вищевказані обставини, на підставі п.п. "ж" п. 184.1 ст. 184 ПК України Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова 13.09.11р. було прийнято рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «Фарен-Юз»№ 52/29-41, яке направлено на адресу платника податку.
Як з'ясовано судом, правовою підставою для винесення рішення є пп. «ж»п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України, а фактичною підставою -запис в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірного акту на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд зазначає таке.
Відповідно до пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України реєстрація платника податку діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до статей 180-184, 209 Податкового кодексу України, Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року N 446 та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року N 584 наказом Міністерства фінансів України 07.11.2011 N 1394, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 листопада 2011 р. за N 1369/20107, затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (надалі -Положення).
Відповідно до п. 1.2 Положення цим Положенням визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі -Реєстр), присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість та заміни свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; засвідчення копій свідоцтв про реєстрацію платників податку на додану вартість.
Відповідно до п. 5.5 Положення анулювання реєстрації за ініціативою відповідного податкового органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б"-"и" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б"-"и" пункту 5.1 цього розділу).
Податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, крім іншого, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців врегульовані Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15 травня 2003 року N 755-IV (надалі Закон № 755).
Процедура внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням законодавчо визначена.
Так, наказом Державної податкової адміністрації України № 80 від 19.02.1998 року було затверджено Порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (надалі - Порядок № 80).
Пунктом 11.2. Порядку передбачено, що підрозділи органу державної податкової служби: стосовно платників податків, якими не подано в зазначені терміни звіти, декларації, у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму податкового зобов'язання, проводять роботу з узгодження податкового зобов'язання та інші заходи; стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи із скорочення податкового боргу з використанням права податкової застави, адміністративного арешту активів, стягнення та інші заходи.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні документальної перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків . За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, відповідальних та афілійованих осіб.
Згідно з п. 11.4. Порядку, щодо кожного платника податків, за яким виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою, що затверджується центральним органом державної податкової служби. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру фізичних осіб вносяться дані про подання запиту.
Отже, запит на встановлення місцезнаходження особи готується та направляється до Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру фізичних осіб тільки якщо, виявлена відсутність особи за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання).
Так, наказом Державної податкової адміністрації України № 336 від 17.05.2010 року затверджено Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (надалі - Положення № 336).
Згідно п. 3.1 розділу ІІІ Положення № 336 щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
Пунктом 3.2 Положення № 336 встановлено, що у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.
Відповідно до п. 4.2 Положення № 336 підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.
У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).
Пунктом 4.3 Положення № 336 встановлено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).
Згідно п. 4.4. Положення № 336 за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків.
Відповідно до п. 4.5. Положення № 336 за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або апортом).
Пунктом 4.8 Положення № 336 встановлено, що кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
Отже, процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає виходи співробітників органів ДПС за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.
Суд зазначає, що по-перше, відповідачем, всупереч вимог вищевказаних норм права, не надано суду доказів виходу співробітників податкової служби саме за адресою місцезнаходження позивача або проживання засновників і керівників платника податків, а по-друге, відповідачем не вжито достатніх заходів на підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням або виявлення підрозділами податкової міліції невідповідності фактичного місцезнаходження платника податків відомостям ЄДРПОУ.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що відповідачем не надано доказів правомірності винесення оскаржуваного рішення, у звязку із чим суд дійшов висновку задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до вимог ст. 94 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарен-Юз" до Західної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, третя особа - Державний реєстратор виконавчого комітету Харківської міської ради про скасування рішення - задовольнити.
Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «Фарен-Юз»№ 52/29-41 від 13.09.2011 року.
Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Фарен-Юз" (61071, м. Харків, вул. Кібальчича, 21А, код 33119392) судовий збір в сумі 32 (тридцять дві) грн. 19 коп.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 04.05.2012 року.
Суддя Горшкова О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2012 |
Оприлюднено | 14.05.2012 |
Номер документу | 23926183 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Горшкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні