Постанова
від 03.04.2012 по справі 2а-1240/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 квітня 2012 року 18:00 № 2а-1240/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Пошелюзному О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецвагон Транслізинг" до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про визнання протиправними дій, скасування наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 12.09.2011 р. № 1850 за участю представників сторін:

від позивача - Дерлюк В.Д.

від відповідача - Піскун І.О.

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03 квітня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

30 січня 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю "Спецвагон Транслізинг" (далі - позивач, ТОВ "Спецвагон Транслізинг") звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва (далі - відповідач, ДПІ у Печерському р-ні м. Києва) про:

- визнання дій протиправними щодо проведення позапланової документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Спецвагон Транслізинг»в результаті якої складено Акт від 13.09.2011 № 1259/23-10/36147637 «Про результати позапланової документальної невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Спецвагон Транслізинг»(код ЄДРПОУ 36147637) з питань дотримання вимог законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю «Укрвторресурс»(код ЄДРПОУ 32830402) за період з 01.04.2009 р. по 30.11.2009 р.;

- визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва щодо визнання в акті від 13.09.2011 № 1259/23-10/36147637 правочинів здійснених ТОВ «Спецвагон Транслізинг»нікчемними;

- визнання протиправним та скасування наказу № 1850 від 12.09.2011 р. «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».

Позовні матеріали передані на розгляд судді 31.01.2012 р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.02.2012 р. позовну заяву у справі № 2а-1240/12/2670 залишено без руху у зв'язку з недоліками позовної заяви. Позивачу було встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви до 15.02.2012 р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 лютого 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-1240/12/2670.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 лютого 2012 року закінчено підготовче провадження в адміністративній справі № 2а-1240/12/2670 та призначено справу до адміністративного розгляду.

В судовому засіданні представник позивача позовну заяву підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Представник відповідача проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

12 вересеня 2011 року наказом № 1850 ДПІ у Печерському р-ні м. Києва призначено документальну позапланову невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Спецвагон Транслізинг»(код ЄДРПОУ 36147637) з питань дотримання вимог законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю «Укрвторресурс»(код ЄДРПОУ 32830402) за період з 01.04.2009 р. по 30.11.2009 р.

В якості підстави для призначення даної перевірки відповідачем вказано пп.75.1.2 п. 75.1. ст.. 75, ст. 79 Податкового кодексу України та припис Прокуратури м. Києві від 09.08.2011 р.

В результаті проведеної перевірки позивача ДПІ у Печерському р-ні м. Києва було складено Акт від 13.09.2011 № 1259/23-10/36147637 (далі -Акт перевірки).

Оцінивши за правилами ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується з позовними вимогами частково, виходячи з наступних мотивів.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Кодексом адміністративного судочинства України, Податковим кодексом України, Законом України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі -Закон № 755-IV).

Згідно п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

В якості підстави для призначення позапланової перевірки відповідачем вказано припис прокуратури м. Києва від 09.08.2011 р. В даному приписі вказано «усунути порушення вимог чинного податкового законодавства шляхом організації, силами ДПІ у Печерському районі міста Києва документальних позапланових виїзних перевірок ТОВ «Спецвагон Транслізинг».

При цьому, суд звертає увагу на наступні обставини. По-перше, у приписі не вказувався граничний строк, протягом якого мають бути проведені позапланові перевірки. По-друге, у приписі велась мова про проведення виїзної перевірки позивача, в той час як відповідачем призначено та здійснено невиїзну перевірку. По-третє, у приписі вимагалось усунення порушень чинного законодавства, а не проведення перевірки шляхом вчинення нових порушень.

Враховуючи той факт, що перевірки була призначена відповідачем майже через місяць після отримання припису Прокуратури м. Києва, за даний проміжок часу відповідач міг призначити таку перевірку в порядку статті 78 Податкового кодексу України за наявності передбачених законодавством підстав.

Так, згідно статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;

- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;

- платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;

- розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;

- платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

- щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;

- отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні;

- органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

- у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.

Відповідачем не обґрунтовано наявності жодної з вище перелічених підстав. За таких обставин вбачаються ознаки протиправності оскаржуваного позивачем наказу про призначення перевірки.

Щодо оскарження позивачем дій по проведенню перевірки та визнання в акті правочинів нікчемними судом встановлено наступне.

Згідно п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно п. 78.5. ст. 78 Податкового кодексу України допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.

Згідно п. 78.7. ст. 78 Податкового кодексу України перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної позапланової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу.

Згідно 78.8 ст. 78 Податкового кодексу України порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.

Судом встановлено, що оскільки на момент проведення перевірки, наказ про її призначення не був скасований дії щодо її проведення є правомірними та не породжують для позивача правових наслідків.

Щодо складання акту за результати перевірки та висновків, викладених у ньому, дані повноваження є виключною компетенцією податкового органу і також не породжують в даному випадку порушення права позивача, а тому позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню виключно в частині оскарження наказу про призначення перевірки позивача, в іншій частині -задоволенню не підлягають, а понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору при зверненні до суду згідно з ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України підлягають присудженню з на його користь частково.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 1850 від 12.09.2011 р. «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».

В іншій частині позову -відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України через Державну казначейську службу України судові витрати на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спецвагон Транслізинг" у розмірі 2 грн. 19 коп. з рахунків суб'єкта владних повноважень - державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва.

Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено14.05.2012
Номер документу23926983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1240/12/2670

Ухвала від 26.04.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 15.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 15.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні