Рішення
від 04.05.2012 по справі 5016/398/2012(13/34)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" травня 2012 р. Справа № 5016/398/2012(13/34)

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області,

головуючий суддя Коваль Ю.М.,

при секретарі Гребенюк А.С.,

з участю представника позивача -ОСОБА_1, дов. від 13.03.2012 р. № 2-292/91-692, (представник відповідача, повідомлений належним чином про час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України,

54030, вул. Потьомкінська, 41, м. Миколаїв,

до Управління Держкомзему у місті Первомайськ Миколаївської області,

55200, вул. Грушевського, 3, м. Первомайськ,

про стягнення штрафу та пені на підставі рішення територіального відділення Антимонопольного комітету України від 06.12.2011 р. № 80-ріш,-

У С Т А Н О В И В:

Миколаївським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі -Тервідділення АМК) пред'явлено позов до Управління Держкомзему у місті Первомайськ Миколаївської області (надалі -Управління Держкомзему), з урахуванням заяв про збільшення позовних вимог від 16.03.2012 р. № 2-292/91-721 та від 25.04.2012 р. № 2-292/91-1094, про стягнення грошових коштів у загальній сумі 12000 грн., з яких 6000 грн. -штраф та 6000 грн. -пеня, посилаючись на те, що Управлінням Держкомзему не сплачено штраф у зазначеній сумі, застосованого рішенням адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 06.12.2011 р. № 80-ріш за порушення антимонопольного законодавства України, і, у зв'язку з простроченням слати штрафу на його суму за кожний день прострочення нараховано пеню. Застосування штрафу та пені обґрунтовано положеннями ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", ст. 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України".

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та заявах про збільшення позовних вимог.

Відповідач, повідомлений належним чином про час та місце розгляду справи, в судові засідання не з'являвся, звертаючись до суду з письмовими клопотаннями про відкладення справи через неможливість явки його представника.

Вислухавши представника позивача, на думку якого розгляд справи можливий без участі представника відповідача, суд вважає, що оскільки неявка представника Управління Держкомзему, явка якого судом не визнана обов'язковою, не перешкоджає розгляду справи по суті, то для її відкладення підстав немає, а тому в задоволенні клопотання відповідача належить відмовити.

Заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.

Рішенням адміністративної колегії Тервідділення АМК від 16.03.2012 р. №2-292/91-721 Управління Держкомзему притягнуто до відповідальності за вчинення порушення, передбаченого п. 2 ст. 50, п. 5 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", - зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг, що призвели до ущемлення інтересів інших суб'єктів господарювання та споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, а саме: стягнення плати за надання інформації про грошову оцінку земельної ділянки у розмірах, що не відповідають пункту 8 таблиці 6.1 Наказу Державного комітету України по земельним ресурсах Міністерства фінансів України та Міністерства економіки України від 15.09.2011 р. № 97/298/124, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10.07.2011 р. за №579/5770 (надалі -спільний наказ), та надання послуг і стягнення плати за них, що не замовлялися замовниками. За вчинення цих порушень на Управління Держкомзему накладено штраф у сумі 6000 грн., котрий підлягав сплаті у двомісячний строк з дня отримання рішення.

13.12.2011 р. відповідач отримав вказане рішення, що підтверджується підписом представника Управління Держкомзему на поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Згідно Закону України "Про захист економічної конкуренції" (надалі -Закон) органи Антимонопольного комітету України накладають штрафи на об'єднання, суб'єктів господарювання: юридичних осіб; фізичних осіб; групу суб'єктів господарювання юридичних та/або фізичних осіб, що відповідно до ст. 1 цього Закону визнається суб'єктом господарювання. За порушення, передбаченого п. 2 та 50 цього Закону, накладаються штрафи в розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф (ст. 52 Закону).

За результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про накладення штрафу, зокрема територіальні органи Антимонопольного комітету України, з урахуванням п.6 ч.2 ст. 50 Закону, накладають штраф у розмірі не більше однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходу громадян (ч.1 ст. 48 Закону) .

Порядок виконання рішень органів Антимонопольного комітету України, голів територіальних відділень Антимонопольного комітету України встановлено ст. 56 Закону, згідно з частиною першою якої рішення органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб. Цією ж статтею Закону передбачено, що особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Відповідно до ч.7 ст. 56 Закону у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.

Із досліджених доказів витікає, що в ході перевірки, ініційованої самим Тервідділення АМК, встановлені факти порушення Управлінням Держкомзему антимонопольного законодавства України. Зокрема, Управління Держкомзему, займаючи у 2010 році та січні-вересні 2011 року монопольне (домінуюче) становище на ринку надання платних земельно-кадастрових послуг у межах м. Первомайска Миколаївської області, у вказаний період за зверненнями суб'єктів господарювання і на підставі укладених з ними договорів надало послуги: витяги з нормативно-грошової оцінки відповідних земельних ділянок, при цьому розмір плати за надання інформації у договорах не обґрунтовувався, за деякими договорами плата не відповідала розмірам плати, встановленої пунктом 8 таблиці 6.1 Наказу Державного комітету України по земельним ресурсах Міністерства фінансів України та Міністерства економіки України від 15.09.2011 р. № 97/298/124, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10.07.2011 р. за №579/5770 (надалі -спільний наказ), а за деякими договорами здійснювалось надання послуг і стягнення плати за них, що не замовлялися замовниками. Такими діями Управлінням Держкомзему ущемлені інтереси суб'єктів господарювання, які звернулися за наданням послуг.

Указані порушення підпадають під визначення порушення, передбаченого п. 2 ст. 50, п. 5 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", - зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг, що призвели до ущемлення інтересів інших суб'єктів господарювання та споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

Отже, рішенням адміністративної колегії Тервідділення АМК від 16.03.2012 р. № 2-292/91-721 Управління Держкомзему обґрунтовано притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу за вчинення порушення, передбаченого п. 2 ст. 50, п. 5 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції". Застосований штраф в сумі 6000 грн. відповідає розміру, встановленому викладеним вище законодавством, і в межах повноважень Тервідділення АМК. Дане рішення Управлінням Держкомзему у встановленому Законом порядку не оскаржено.

Строк оплати накладеного вказаним рішенням штрафу настав 14 лютого 2012 року -з дня спливу двомісячного строку з моменту одержання Управлінням Держкомзему рішення про застосування штрафу, проте, до теперішнього часу відповідач штраф не сплатив.

Оскільки антимонопольним законодавством передбачено, що сума пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України, то визначений позивачем розмір пені в сумі 6000 грн. відповідає вимогам законодавства.

Враховуючи викладене, суд визнає, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Суд також визнає, що на підставі ст.49 ГПК України судові витрати належить покласти на відповідача.

Керуючись ст. 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України задовольнити повністю.

2. Стягнути з Управління Держкомзему у місті Первомайськ Миколаївської області, 55200, вул. Грушевського, 3, м. Первомайськ , ідентифікаційний код 20908977, до загального фонду Державного бюджету України на рахунок, відкритий в Управлінні Держказначейства України за місцем знаходження платника податків за кодом бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", грошові кошти в загальній сумі 12000 грн., з яких 6000 (шість тисяч) грн. - штраф, накладений рішенням адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 16.03.2012 р. №2-292/91-721, та 6000 (шість тисяч) грн. -пеня за прострочення сплати штрафу.

3. Стягнути з Управління Держкомзему у місті Первомайськ Миколаївської області, 55200, вул. Грушевського, 3, м. Первомайськ , ідентифікаційний код 20908977 , в доход Державного бюджету України, розрахунковий рахунок №31218206783002, банк ГУДКСУ у Миколаївській області, одержувач УДКСУ у м. Миколаєві, код банку 826013, код ЄДРПОУ 37992781, грошові кошти в сумі 1609 (одна тисяча шістсот дев'ять) грн. 50 коп. -судовий збір.

Рішення може бути оскаржено до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Миколаївської області протягом 10 днів з дня підписання повного тексту рішення.

Дане рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення виготовлено 08.05.2012 р.

Суддя Ю.М. Коваль

Дата ухвалення рішення04.05.2012
Оприлюднено15.05.2012
Номер документу23942707
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5016/398/2012(13/34)

Ухвала від 04.02.2014

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 14.01.2014

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 26.12.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Рішення від 04.05.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

Ухвала від 18.04.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Коваль Ю. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні