ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. №27/85
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 квітня 2012 року № 2а-4195/12/2670
за позовом Прокуратури Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби до Приватного підприємства "Бест Клін Сістем" про стягнення заборгованості у розмірі 13 803,98 грн. Суддя Головань О.В.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Прокуратура Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Приватного підприємства "Бест Клін Сістем" (ідентифікаційний код - 35709277) про стягнення податкової заборгованості у розмірі 13 803,98 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.03.2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 19.04.2012 р.
У судове засідання 19.04.2012 р. представники позивача та відповідача не з'явилися.
В матеріалах справи міститься клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. Поштова кореспонденція, надіслана на адресу відповідача згідно з копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, яка міститься в матеріалах справи -03142, м. Київ, вул. В. Стуса, 28-а, кв. 248 -повернулась на адресу суду з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".
У судовому засіданні 19.04.2012 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно із ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки в судовому засіданні відсутні представники позивача та відповідача, належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, судом заслухано пояснення представника прокуратури; необхідність заслухати пояснення свідка чи експерта відсутня.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокуратури, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Бест Клін Сістем" (надалі -відповідач) перебуває на обліку як платник податку у Державній податковій інспекції у Святошинському районі м. Києва (надалі -позивач) з 03.04.2008 р.
Під час проведення прокуратурою Святошинського району м. Києва перевірки з питань своєчасності сплати суб'єктами господарської діяльності обов'язкових платежів до бюджету встановлено, що відповідач має податковий борг у розмірі 13 803,98 грн.
Заборгованість відповідача виникла у зв'язку з несплатою податкових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 13 629,52 грн. та єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 174,46 грн.
16.03.2011 р. відповідачем до ДПІ у Святошинському районі м. Києва подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), в якій визначено річну суму орендної плати, яка підлягає сплаті у 2011 році, у розмірі 50 234,55 грн. (4 186,24 грн. -за січень 2011 року; 4 186,21 грн. -за кожний місяць з лютого по грудень 2011 року).
Протягом 2011 року відповідачем добровільно сплачено кошти у розмірі 40 550,00 грн.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою суми податкового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб позивачем відповідачу протягом 2011 року донараховано штрафних санкцій на загальну суму 4 478,35 грн., а також пені на загальну суму 96,06 грн.
Станом на 01.01.2011 р. у відповідача була переплата з оренди плати з юридичних осіб у розмірі 629,44 грн.
Таким чином, сума податкового зобов'язання з орендної плати відповідача становить 13 629,52 грн. (50 234,55 грн. - 40 550 грн. - 629, 44 грн. + 4 478,35 грн. + 96,06 грн. = 13 629,52 грн.).
Відповідач має заборгованість зі сплати єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 174,46 грн.
Загальна сума податкового боргу відповідача становить 13 803,98 грн.
Позивачем було проведено перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкових розрахунків податкової декларації по платі за землю (орендна плата за земельні ділянки), під час якої встановлено порушення строків подання податкової декларації по платі за землю (по орендній платі за земельні ділянки).
За результатами перевірки складено акт від 08.08.2011 р. № 809/15-310.
На підставі акта перевірки від 08.08.2011 р. № 809/15-310 позивачем було винесено податкову вимогу форми "Р" № 0010941504 від 10.08.2011 р. на загальну суму 170,00 грн. (штрафні (фінансові) санкції).
Позивачем було винесено податкову вимогу форми "Ю" від 21.09.2011 р. № 2470 на загальну суму 13 569,25 грн. (4 720,08 -основний платіж; 8 849,17 грн. -штрафні (фінансові) санкції).
Згідно із п. 14.1.147. ст. 14 Податкового кодексу України, плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Підпунктом 9.1.10 п. 9.1 ст. 9 ПК України передбачено, що плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів.
Згідно із п. 285.1 ст. 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Пунктом 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 зазначеного Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10-ти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбачено цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податковим кодексом України передбачено винесення лише однієї податкової вимоги, що не позбавляє податковий орган донараховувати податкову заборгованість у разі її подальшого виникнення без винесення наступних податкових вимог.
Відповідно до п. 3 ст. 9 Закону "Про систему оподаткування" платник податків зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені терміни.
Згідно із п. 16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Отже, з урахуванням того, що узгоджена сума податкового зобов'язання станом на дату розгляду справи набула статусу податкового боргу, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача податкової заборгованості у сумі 13 803,98 грн.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно зі ст. 3 зазначеного Закону органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно із п. 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 60 КАС України з метою представництва інтересів держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом та бере участь у розгляді справ за його позовами.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів держави. Підставою представництва інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 160-163, 186 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Бест Клін Сістем" (ідентифікаційний код - 35709277) податкову заборгованість у розмірі 13 803,98 грн.
3. Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.
Суддя О.В.Головань
Повний текст постанови
виготовлено і підписано 27.04.12 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2012 |
Оприлюднено | 16.05.2012 |
Номер документу | 23993660 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні