Постанова
від 23.03.2012 по справі 2а/0470/8361/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/8361/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЄфанової О.В. при секретаріГрачовій В.М. за участю: представника позивача представника відповідача прокурора Немога І.М. Меркотан Т.С. Зима В.Б. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора Криничанського району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Дніпропетровського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Щорський молочний завод" про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Криничанського району Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Дніпропетровського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Щорський молочний завод" з позовними вимогами про стягнення штрафних санкцій у розмірі 85000,00 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що Дніпропетровським територіальним управлінням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено порушення законодавства про цінні папери та фондовий ринок з боку Відкритого акціонерного товариства "Щорський молочний завод", у зв'язку з чим прийняті постанови №103-ДН, 104-ДН, 105-ДН від 26.04.2011 року, якими накладено фінансові санкції у виді штрафу у розмірі 85000,00 грн. на відповідача. Товариство зазначений борг в добровільному порядку не сплачує, що стало підставою для звернення до суду із відповідним позовом.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги, просили позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги щодо вчинення порушень визнала, проте не погодилася із застосованою санкцією.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Дніпропетровським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку за наслідками перевірки ВАТ «Щорський молочний завод» встановлено порушення, внслідок чого 19.11.2009 року винесені розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №125-ДН, №126-ДН, №127-ДН. В подальшому, за невиконання вимог зазначених розпоряджень постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.08.2010р. №258-ДН. №259-ДН, №260-ДН до ВАТ «Щорський молочний завод» застосовано санкції у вигляді штрафу.

31.08.2010р. винесено повторно розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №144-ДН, №145-ДН, №146-ДН, а саме

розпорядженням №144-ДН ВАТ «Щорський молочний завод» зобов'язано у термін до 01 грудня 2010 року усунути порушення вимог ч. 4 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та п. 1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, а саме: розкрити регулярну річну інформацію за 2008 рік відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, шляхом розміщення регулярної річної інформації ВАТ «Щорський молочний завод»за 2008 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та у термін до 02 грудня 2010 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження;

розпорядженням №145-ДН про усунення порушень законодавства про цінні папери від 31.08.2010 року, яким ВАТ «Щорський молочний завод»зобов'язано у термін до 01 грудня 2010 року усунути порушення вимог ч. 4 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та п. 1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, а саме: розкрити регулярну річну інформацію за 2008 рік відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, шляхом опублікування регулярної річної інформації ВАТ «Щорський молочний завод»за 2008 рік в одному із офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії та у термін до 02 грудня 2010 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження;

розпорядженням №146-ДН про усунення порушень законодавства про цінні папери від 31.08.2010 року, яким ВАТ «Щорський молочний завод»зобов'язано у термін до 01 грудня 2010 року усунути порушення вимог ч. 1 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та п. 1, п. 5 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, а саме: розкрити регулярну річну інформацію за 2008 рік відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006р. №1591 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, шляхом подання до Дніпропетровського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації ВАТ «Щорський молочний завод»за 2008 рік у паперовій та електронній формах та у термін до 02 грудня 2010 року письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.

12.04.2011р. актами №93-ДН, №94-ДН, №95-ДН, про правопорушення на ринку цінних паперів зафіксовано порушення вимог п.10 ст.8 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» в частині невиконання вимог розпоряджень №144-ДН, №145-ДН, №146-ДН. Постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.04.2011р. №103-ДН. №104-ДН, №105-ДН до ВАТ «Щорський молочний завод» за повторне невиконання протягом року розпорядження уповноваженої Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства про цінні папери особи застосовано санкції у вигляді штрафу у розмірі 85000,00 грн..

Відповідно до ч.1, 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

розміщення на власному веб-сайті.

Склад, порядок та строки розкриття на фондовому ринку особливої інформації емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням ДКЦПФР від 19.12.06р. №1591, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 р. за №97/13364.

Відповідно до п. 1,5 глави 7 розділу V Положення - розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

При поданні річної інформації до Комісії емітенти, які не визначені в пункті 4 цієї глави, подають (надсилають) річну інформацію до територіального органу Комісії згідно з їх місцезнаходженням.

Пунктом 8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Представник відповідача в ході судового засідання підтвердив наявність встановлених перевірками Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку порушень, та пояснив, що підприємство знаходиться в тіжкому становищі та в стадії ліквідації, а тому сума застосованої санкції є для підприємства значною.

Відповідно до ст.16 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» спори, що виникають у ході застосування цього Закону, вирішуються судом у встановленому порядку.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд доходить висновку, що позивачем надані належні докази, які свідчать про встановлені порушення відповідачем, обґрунтованість застосованої санкції та про заборгованість відповідача перед бюджетом у зв'язку з несплатою штрафної санкції.

З огляду на сукупність викладених обставин, з урахуванням вимог чинного законодавства адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Щорський молочний завод" (ЄДРПОУ 04636048) на користь Держави заборгованість зі сплати штрафних санкцій в розмірі 85000,00 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 19 березня 2012 року

Суддя О.В. Єфанова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2012
Оприлюднено17.05.2012
Номер документу24010473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/8361/11

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Постанова від 23.03.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні