ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження
"12" квітня 2012 р. Справа № 2a-1025/12/0970
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Главач І.А., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Відділу державної виконавчої служби Івано-Франківського міського управління юстиції, Державної казначейської служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_2, КС «Всеукраїнський кредит»(код ЄДРПОУ 26255973, Свідоцтво № 0225-2002 К.С. від 28.11.02 р.), КС «Всеукраїнський кредит»(код ЄДРПОУ 26255973, Свідоцтво № 051115 К.С. від 28.11.02 р.) про визнання протиправними дій, рішень і бездіяльності, скасування рішень та зобов'язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Відділу державної виконавчої служби Івано-Франківського міського управління юстиції, Державної казначейської служби України, треті особи на стороні відповідача: ОСОБА_2, КС «Всеукраїнський кредит»(код ЄДРПОУ 26255973, Свідоцтво № 0225-2002 К.С. від 28.11.02 р.), КС «Всеукраїнський кредит»(код ЄДРПОУ 26255973, Свідоцтво № 051115 К.С. від 28.11.02 р.) про визнання протиправними дій, рішень і бездіяльності, скасування рішень та зобов'язання до вчинення дій.
Відповідно до пунктів 4, 6 частини 1 статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи належить позовну заяву розглядати у порядку адміністративного судочинства; немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
З позовних матеріалів вбачається, що позивач оскаржує дії та бездіяльність відповідача - відділу Державної виконавчої служби Івано-Франківського міського управління юстиції щодо примусового виконання виконавчого листа Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області за № 2-4979 від 22.02.2012 року про стягнення з ОСОБА_1 на користь КС «Всеукраїнський кредит»42 158,56 грн. залишку кредиту, 4 542,50 грн. -неустойки, 19 320,05 грн. -суми нарахованих відсотків за користування кредитом, 120,00 грн. -витрат на інформаційно-технічне забезпечення, виданого на підставі рішення Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області, ухваленого згідно Цивільно-процесуального кодексу України. Просить також скасувати постанову відділу Державної виконавчої служби Івано-Франківського міського управління юстиції про відкриття виконавчого провадження ВП № 31914896 від 02.04.2012 року.
Згідно частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
У відповідності до вимог частини 1 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Аналіз зазначених норм вказує на те, що до судів адміністративної юрисдикції можуть оскаржуватися рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, якщо спеціальним законом не встановлено інший порядок їх судового оскарження.
Згідно частини 1 статті 383 Цивільно-процесуального кодексу України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їх права чи свободи.
У відповідності до вимог частини 2 статті 384 Цивільно-процесуального кодексу України скарга подається до суду, який видав виконавчий документ.
Аналогічно статтею 82 Закону України «Про виконавче провадження»встановлено, що боржник має право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність державного виконавця та інших посадових осіб державної виконавчої служби виключно в судовому порядку (частина 2).
Рішення, дії чи бездіяльність державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами до суду, який видав виконавчий документ, а іншими учасниками виконавчого провадження та особами, які залучаються до проведення виконавчих дій, - до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом (частина 4 статті 82).
Таким чином, Цивільно-процесуальним кодексом України та Законом України «Про виконавче провадження»встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання судових рішень, а тому позовні вимоги про визнання протиправними дій, рішень і бездіяльності, визнання протиправною та скасування постанови Відділу державної виконавчої служби Івано-Франківського міського управління юстиції ВП № 31914896 від 02.04.2012 року, не підлягають розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Щодо позовної вимоги про скасування виконавчого листа Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області за № 2-4979 від 22.02.2012 року про стягнення з ОСОБА_1 на користь КС «Всеукраїнський кредит»42 158,56 грн. залишку кредиту, 4 542,50 грн. -неустойки, 19 320,05 грн. -суми нарахованих відсотків за користування кредитом, 120,00 грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення, суд зазначає наступне.
Згідно частини 2 статті 369 Цивільно-процесуального кодексу України суд, який видав виконавчий лист, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий лист таким, що не підлягає виконанню, та стягнути на користь боржника безпідставно одержане стягувачем за виконавчим листом.
З урахуванням наведеного, вищевказана позовна вимога також не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Стосовно позовної вимоги про зобов'язання відповідачів відшкодувати шкоду, заподіяну протиправними рішеннями, діями та бездіяльністю, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 21 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншим порушенням прав, свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір.
За таких обставин, оскільки суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги про визнання протиправними дій, рішень і бездіяльності, визнання протиправною та скасування постанови Відділу державної виконавчої служби Івано-Франківського міського управління юстиції ВП № 31914896 від 02.04.2012 року, скасування виконавчого листа Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області за № 2-4979 від 22.02.2012 року не підлягають розгляду у порядку адміністративного судочинства, а тому і вимога про відшкодування моральної шкоди не підлягає розгляду даним адміністративним судом.
Таким чином, даний позов повинен розглядатися і вирішуватися у порядку цивільного судочинства.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо таку заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Згідно частини 2 статті 87 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюється законом.
У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження у справі.
На підставі наведеного, керуючись п.1 ч.1 ст.109, ст. ст.160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя ,-
У Х В А Л И В:
Відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом до до Відділу державної виконавчої служби Івано-Франківського міського управління юстиції, Державної казначейської служби України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_2, КС «Всеукраїнський кредит» (код ЄДРПОУ 26255973, Свідоцтво № 0225-2002 К.С. від 28.11.02 р.), КС «Всеукраїнський кредит» (код ЄДРПОУ 26255973, Свідоцтво № 051115 К.С. від 28.11.02 р.) про визнання протиправними дій, рішень і бездіяльності, скасування рішень та зобов'язання вчинення дій.
Повернути позивачу, сплачений ним, судовий збір у сумі 32 (тридцять дві) грн. 19 коп. згідно квитанції Івано-Франківського регіонального відділення ПАТ "Банк інвестицій та заощаджень" № 275 від 09.04.2012 року.
Копію цієї ухвали, разом з позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами, невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Роз'яснити ОСОБА_1 , що повторне звернення до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Главач І.А.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2012 |
Оприлюднено | 17.05.2012 |
Номер документу | 24010803 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні