ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" квітня 2012 р. Справа № 2a-793/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
cудді Главача І.А.,
за участю секретаря судового засідання - Ткачук О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: прокурора Коломийського району в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області
до відповідача: ЖКП "Техносервіс"
про стягнення заборгованості у сумі 9 122,21 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
19.03.2012 прокурор Коломийського району в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області звернувся з адміністративним позовом до ЖКП "Техносервіс" про стягнення заборгованості у сумі 9 569,88 грн. Позовні вимоги мотивував тим, що за відповідачем рахується заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період жовтень-грудень 2011 року у сумі 9 173,52 грн., штрафних санкцій, застосованих за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, та нарахованої пені у загальній сумі 396, 36 грн.
Прокурор у судове засідання повторно не з'явився з невідомих суду причин, хоча про дату, час та місце розгляду був належним чином повідомлений, що підтверджується наявними у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, подав суду заяву про зменшення позовних вимог, у зв'язку із частковою сплатою відповідачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період жовтень-грудень 2011 року у сумі 447,67 грн., та клопотання про розгляд справи за його відсутності. У зв'язку із наведеним просив стягнути із відповідача заборгованість у сумі 9 122,21 грн. (а.с.29-30).
Представник відповідача у судові засідання не з'явився, подав суду заяву про визнання позовних вимог, просив розгляд справи проводити за його відсутності (а.с.40).
За таких обставин, суд вбачає за можливе розгляд справи на підставі наявних матеріалів справи за відсутності прокурора та представників сторін.
Розглянувши матеріали позовної заяви, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних мотивів.
Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Відповідно до вимог пункту 1 частини 1 статті 4 цього Закону платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Судом встановлено, що ЖКП "Техносервіс" є юридичною особою та відповідно до вимог пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»являється платником єдиного внеску.
У відповідності до вимог пункту 1 частини 2 статті 6 даного Закону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач, шляхом подачі звітів про нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період жовтень-грудень 2011 року включно, самостійно визначив суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 2 850,04 грн., 3 430,20 грн. та 3 329,45 грн. відповідно, що підлягала сплаті до Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області за вказаний період (а.с.9-14).
Абзацом 1 частини 7 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»встановлено, що єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Згідно абзацу 1 частини 8 статті 9 цього Закону платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Відповідно до вимог частини 12 статті 9 вказаного Закону єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Однак, судом встановлено, що у результаті неналежного виконання відповідачем визначеного Законом обов'язку, останній допустив заборгованість перед бюджетом Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період жовтень-грудень 2011 року у сумі 8 725,85 грн.
Статтею 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»встановлено, що суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів (частина 3).
Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції - за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (пункт 2 частини 11).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (частина 10).
Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску (абзац 1 частини 14).
З матеріалів справи вбачається, що 14.11.2011 року позивачем винесено рішення № 1067 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, згідно якого до ЖКП "Техносервіс" застосовано штраф у розмірі 300,09 грн. та нараховано останньому пеню у розмірі 77,47 грн. за період з 20.09.2011 року по 18.11.2011 року (а.с.19).
Крім того, 30.11.2011 року позивачем згідно рішення № 1124 застосовано до відповідача штраф у розмірі 13,65 грн. та нараховано останньому пеню у розмірі 0,93 грн. за несвоєчасну сплату єдиного внеску за період з 21.11.2011 року по 28.11.2011 року (а.с.20).
Згідно абзацу 2 частини 14 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
З матеріалів справи вбачається, що рішення Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області № 1067 від 14.11.2011 року та № 1124 від 30.11.2011 року отримані директором ЖКП "Техносервіс" Боднар Л.С. 30.11.2011 року, відповідачем не оскаржені, а отже штрафні санкції та нарахована пеня підлягали сплаті відповідачем у строк, встановлений абзацом 2 частини 14 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»(а.с.19-20).
Статтею 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»встановлено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату (абзац 1 частини 4).
Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею (абзац 1 частини 4 статті 25).
У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини (у разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги) територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки (абзац 7 частини 4 статті 25).
Судом встановлено, що позивачем, на виконання вимог статті 25 вказаного Закону, направлено відповідачу вимогу про сплату недоїмки за № Ю 36 від 04.01.2012 року на суму 3 430,20 грн. (а.с.22).
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивачем направлено ЖКП "Техносервіс" вимогу про сплату недоїмки за № Ю 62 від 02.02.2012 року на суму 7 262,53 грн., з яких 6 864,99 грн. -недоїмка зі сплати єдиного внеску, 317,96 грн. -штрафи та 79,58 грн. -нарахована пеня (а.с.21).
Дані вимоги отримані директором ЖКП "Техносервіс" Боднар Л.С. 12.01.2012 року та 16.02.2012 року відповідно, однак вказана у вимогах сума боргу відповідачем погашена частково у сумі 447,67 грн. (недоїмка зі сплати єдиного внеску) (а.с.29).
Таким чином, у зв'язку із не належним виконанням відповідачем встановленого Законом обов'язку, станом на 19.04.2012 року, за ЖКП "Техносервіс" залишається непогашеною недоїмка зі сплати єдиного внеску за період жовтень-грудень 2011 року у сумі 8 725,85 грн. та 396,36 грн. - штрафних санкцій та нарахованої пені.
Як уже встановлено судом, представник відповідача у відповідності до вимог частини 2 статті 51 Кодексу адміністративного судочинства України зменшені позовні вимоги визнав повністю.
Згідно частини 3 статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову та прийняття його судом приймається постанова про задоволення позову.
Враховуючи те, що ЖКП "Техносервіс", станом на 19.04.2012 року, заборгованість по сплаті вказаних платежів на загальну суму 9 122,21 грн. не погашена, а також те, що визнання представником відповідача позовних вимог не порушує жодних прав, свобод чи інтересів, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 136-137, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути із ЖКП "Техносервіс" (78254, Івано-Франківська область, Коломийський район, с. П"ядики, вул. Наукова, 8, код ЄДРПОУ - 30497054) в користь Управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Франківської області 8 725 (вісім тисяч сімсот двадцять п"ять) грн. 85 коп. заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період жовтень-грудень 2011 року та 396 (триста дев"яносто шість) грн. 36 коп. штрафних санкцій та нарахованої пені.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Главач І.А.
Постанова складена в повному обсязі 20.04.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2012 |
Оприлюднено | 17.05.2012 |
Номер документу | 24010882 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні