Постанова
від 07.10.2010 по справі 2а-2736/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2010 року Справа № 2а-2736/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції до товариства з обмеженою відповідальністю "Світлоград 3000" про припинення підприємницької діяльності, -

В С Т А Н О В И В:

Світловодська об'єднана державна податкова інспекція (надалі - Світловодська ОДПІ) звернулася до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Світлоград 3000" (надалі - ТОВ "Світлоград 3000") про припинення його підприємницької діяльності. Позов мотивований неподанням відповідачем протягом року податкових декларацій до органу державної податкової служби.

На підставі ухвали суду від 07.10.10 судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження згідно з ч.6 ст.128 КАС України - без участі осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши справу на основі наявних у ній матеріалів, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Світлоград 3000" (ідентифікаційний код 35216966, вул. Гагаріна, 7, м. Світловодськ, Кіровоградська область) з 06.08.07 зареєстроване як юридична особа, про що виконавчим комітетом Світловодської міської ради Кіровоградської області видано свідоцтво про державну реєстрацію (а. с. 6).

З 06.08.07 відповідач взятий на облік як платник податків у Світловодській ОДПІ (а.с. 4).

Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів покладається на державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднанні державні податкові інспекції (п. 3 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні").

Пунктом 1.11 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" визначено, що податковою декларацією є документ, який подає платник податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування і сплата податку чи збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до пп. 4.1.4 п.4.1. ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Вимоги законодавства щодо додержання строків подання податкових декларацій відповідачем дотримані не були.

Актом Світловодської ОДПІ №9/Л-10 від 01.07.10 підтверджено, що відповідач не подавав податкову звітність до Світловодської ОДПІ з моменту реєстрації, а саме з 2007 року (а.с.5).

Відповідно до довідки Світловодської ОДПІ №259 від 30.06.10 заборгованість зі сплати податків та зборів станом на 30.06.10 у відповідача відсутня (а.с. 7).

Статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Як передбачено п. 8.6 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України №80 від 19.02.98, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.12.98 за №791/3231, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, керівник органу державної податкової служби приймає рішення відносно платника податків про звернення до суду із позовною заявою про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи

Зважаючи на встановлення факту неподання відповідачем протягом періоду, що перевищує один рік, до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності, а також, враховуючи повноваження органів державної податкової служби, передбачені ст.ст.10, 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються належними доказами.

Відповідно до ч.2 ст.33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Разом з тим, оскільки позивачем заявлено позовні вимоги про припинення підприємницької діяльності відповідача, що не відповідає формулюванням ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", і на пропозицію суду ці вимоги позивачем не уточнено, суд вважає за можливе на підставі ч.2 ст.11 КАС України вийти за межі позовних вимог, прийнявши рішення про припинення юридичної особи відповідача.

Згідно з ч.1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Частинами 5 та 6 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено що суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

У разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Оскільки позивачем до суду не було надано пропозиції щодо складу комісії з припинення відповідача, а лише зазначено кандидатуру представника Світловодської ОДПІ Бейгул А.Г., призначення в судовому рішенні такої комісії є неможливим. У цьому разі обов'язок з визначення голови комісії з припинення юридичної особи - ТОВ "Світлоград 3000" - покладається на державного реєстратора.

Судові витрати у вказаній справі сторонами не понесені.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Світловодської об'єднаної державної податкової інспекції задовольнити.

Припинити юридичну особу товариства з обмеженою відповідальністю "Світлоград 3000" (ідентифікаційний код 35216966).

Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору виконавчого комітету Світловодської міської ради для виконання вимог, передбачених ст. ст. 36, 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2010
Оприлюднено17.05.2012
Номер документу24011028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2736/10/1170

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 20.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 07.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 07.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні