Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 травня 2012 року Справа № 2а/1270/2797/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Кравцової Н.В.,
при секретарі: Бражник В.І.,
за участю сторін:
представника позивача: Кузєнкової О.В.,
представника відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 302854,12 грн., -
ВСТАНОВИВ :
05 квітня 2012 року позивач звернувся до суду з позовом до Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 302854,12 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Державне відкрите акціонерне товариство «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» зареєстровано управлінням економіки та власності Виконавчого комітету Краснодонської міської ради Луганської області за №25371460ю00110424 та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області 20.04.1997.
Станом на 20.02.2012 відповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі 302854,12 грн., у тому числі з податку на додану вартість у розмірі 170,00 грн., податку на прибуток - 2210,00 грн., податку на доходи фізичних осіб - 476,56 грн., податку з власників транспортних засобів - 279,72 грн., земельного податку (м. Краснодон) - 31221,71 грн., земельного податку (м. Суходільськ) - 141389,89 грн., земельного податку (Білоскелюватська с/р) - 84069,32 грн., земельного податку (Великосуходільська с/р) - 150,22 грн., комунального податку 4610,57 грн., збору за спеціальне водокористування - 9865,68 грн., збору за забруднення навколишнього природного середовища - 28410,45 грн. Вказана сума заборгованості підтверджується податковими повідомленнями - рішеннями.
З метою погашення податкового боргу відповідача податковим органом направлено на адресу Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» першу податкову вимогу № 1/190 від 26.05.2007 та другу податкову вимогу № 2/209 від 05.07.2007, прийнято рішення про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів №8292 від 26.05.2008.
Враховуючи, що самостійно податковий борг Державне відкрите акціонерне товариство «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» не сплатило, позивач просить стягнути його в судовому порядку.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові та просив задовольнити позов.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Державне відкрите акціонерне товариство «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» зареєстровано управлінням економіки та власності Виконавчого комітету Краснодонської міської ради Луганської області за №25371460ю00110424 (арк. справи 5).
Відповідач знаходиться на податковому обліку в Краснодонській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області з 20.04.1997 за № 1170 (арк. справи 7).
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 Закони України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та «Про плату за землю» втратили чинність.
Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податкового боргу виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Законів України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та «Про плату за землю», які були чинними на момент виникнення даних правовідносин.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.
Відповідно до статті 14 Закону України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю» платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 01 січня і до 01 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 01 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
Податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, відповідно до статті 17 Закону України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю» сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби (стаття 27 Закону України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю»).
Згідно з п. 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах В«а" - В«вВ» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Керуючись п. п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, яким передбачено порядок оскарження рішень податкових органів.
У відповідності до п.п. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» відповідач має узгоджені податкові зобов'язання.
Згідно п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені ст. 5 цього закону визначається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п. 3.1 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 11.06.03 № 290, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.06.03 за № 522/7843 після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу (без урахування пені) нараховується пеня.
Відповідно до статті 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.
Податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги.
Стягнення безготівкових коштів здійснюється шляхом надіслання банку (банкам), обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його частини, а при стягненні готівкових коштів - у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Продаж інших активів здійснюється на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником та скріпленого гербовою печаткою податкового органу.
Як встановлено у судовому засіданні, між позивачем та відповідачем було укладено договір про реструктуризацію податкового боргу від 05.05.2006 № 3-р. Але відповідач умови договору не виконує, у добровільному порядку розстрочену суму заборгованості не сплачує.
Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем утворився податковий борг у загальному розмірі 302854,12 грн., у тому числі з податку на додану вартість у розмірі 170,00 грн., податку на прибуток - 2210,00 грн., податку на доходи фізичних осіб - 476,56 грн., податку з власників транспортних засобів - 279,72 грн., земельного податку (м. Краснодон) - 31221,71 грн., земельного податку (м. Суходільськ) - 141389,89 грн., земельного податку (Білоскелюватська с/р) - 84069,32 грн., земельного податку (Великосуходільська с/р) - 150,22 грн., комунального податку 4610,57 грн., збору за спеціальне водокористування - 9865,68 грн., збору за забруднення навколишнього природного середовища - 28410,45 грн. за період з 02.03.2006 по 14.02.2012. Вказана сума заборгованості підтверджується податковими повідомленнями - рішеннями №0000201540/0 від 19 січня 2009 року, №0002171540 від 18 жовтня 2011 року, №0000331640/0 від 26 січня 2010 року, №0005791541/0 від 06 жовтня 2009 року, №0003841541/0 від 21 червня 2010 року, №0003851541/0 від 21 червня 2010 року та договором про реструктуризацію податкового боргу (без пені і штрафних (фінансових) санкцій від 05 травня 2006 року №3-р (арк. справи 18-31).
29 травня 2007 року позивачем винесено першу податкову вимогу № 1/190, яку отримано відповідачем 31.05.2007, про що свідчить особистий підпис його уповноваженого представника на корінці першої податкової вимоги.
05 липня 2007 року позивачем винесено другу податкову вимогу № 2/209, яку отримано відповідачем 14.08.2007, про що свідчить особистий підпис його уповноваженого представника на повідомленні про вручення поштового відправлення.
26.05.2008 позивачем прийнято рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу №8292.
Однак зазначені заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідача.
У зв'язку з тим, що відповідач несвоєчасно сплачує до Державного бюджету України суми податків, які розстрочені договором від 05.05.2006 № 3-р, податкова заборгованість станом на 14.02.2012 складає 302854,12 грн.
Таким чином, оскільки сума податкового боргу до цього часу відповідачем не сплачена, суд вважає за можливе стягнути з відповідача суму податкового боргу у загальному розмірі 302854,12 грн. у примусовому порядку.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст. ст. 112, 136, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» про стягнення коштів на суму податкового боргу у розмірі 302854,12 грн. задовольнити.
Стягнути суму 302854,12 грн. (триста дві тисячі вісімсот п'ятдесят чотири гривні 12 копійок), у тому числі з податку на додану вартість у розмірі 170,00 грн. (сто сімдесят гривень), податку на прибуток - 2210,00 грн. (дві тисячі двісті десять гривень), податку на доходи фізичних осіб - 476,56 грн.(чотириста сімдесят шість гривень 56 копійок), податку з власників транспортних засобів - 279,72 грн. (двісті сімдесят дев'ять гривень 72 копійки), земельного податку (м. Краснодон) - 31221,71 грн. (тридцять одна тисяча двісті двадцять одна гривня 71 копійка), земельного податку (м. Суходільськ) - 141389,89 грн. (сто сорок одна тисяча триста вісімдесят дев'ять гривень 89 копійок), земельного податку (Білоскелюватська с/р) - 84069,32 грн. (вісімдесят чотири тисячі шістдесят дев'ять гривень 32 копійки), земельного податку (Великосуходільська с/р) - 150,22 грн. (сто п'ятдесят гривень 22 копійки), комунального податку 4610,57 грн. (чотири тисячі шістсот десять гривень 57 копійок), збору за спеціальне водокористування - 9865,68 грн. (дев'ять тисяч вісімсот шістдесят п'ять гривень 68 копійок), збору за забруднення навколишнього природного середовища - 28410,45 грн. (двадцять вісім тисяч чотириста десять гривень 45 копійок) з Державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Суходільська» (94420, Луганська область, м. Суходільськ; код ЄДРПОУ 00178465), на користь Державного бюджету України в рахунок погашення податкового боргу з наявних розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
СуддяН.В. Кравцова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2012 |
Оприлюднено | 17.05.2012 |
Номер документу | 24011198 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.В. Кравцова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні