Рішення
від 14.05.2012 по справі 18/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14.05.12

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Чернігівської області

14000, м. Чернігів, тел. (462) 672-847

проспект Миру, 20

Іменем України

РІШЕННЯ

" 08 " травня 2012 року справа № 5028/18/24/2012

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондитер -Трейд» 14026, м. Чернігів, вул. Любецька, 189 До Товариства з обмеженою відповідальністю «Ватес» 14000, м. Чернігів, вул. Воровського, 24 про стягнення 79 496 грн. 53 коп. Суддя А.С.Сидоренко

Представники сторін:

від позивача: Халус В.М. -директор, наказ від 10.04.2008р. № 1-о

від відповідача: не з'явився

Рішення виноситься після перерви, оголошеної в судовому засіданні 08.05.2012р., на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні 08.05.2012р., на підставі ч. 2 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

СУТЬ СПОРУ:

Товариством з обмеженою відповідальністю «Кондитер -Трейд»(надалі -позивач) заявлено позов до товариства з обмеженою відповідальністю «Ватес»(надалі -відповідач) про стягнення 79 496,53 грн. заборгованості за поставлений товар, згідно договору № 153 на поставку продукції від 01.01.2011р.

Відповідач відзив на позовну заяву з документами на підтвердження фактів (обставин) викладених в ньому не надав, в судове засідання не з'явився.

Оскільки відповідач повідомлявся належним чином про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 02369619, неявка його представника не перешкоджає розгляду справи.

Справа розглядається на підставі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважного представника позивача, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Кондитер -Трейд»зареєстроване державним реєстратором виконавчого комітету Чернігівської міської ради 08.04.2008р. за адресою: м. Чернігів, вул. Любецька, 189, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців внесені відомості за № 1 064 102 0000 006486.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ватес»зареєстроване державним реєстратором виконавчого комітету Чернігівської міської ради 29.08.2006р. за адресою: м. Чернігів, вул. Воровського, 24, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців внесені відомості за № 1 064 120 0000 004819.

01 січня 2011 року між сторонами був укладений договір № 153 на поставку продукції (надалі -Договір № 153).

Згідно з п. п. 1.1, 1.2, 3.1, 5.1, 5.3 -5.7, 6.1, 6.2, 6.5, 6.13 та 9.3 Договору № 153, Продавець (товариство з обмеженою відповідальністю «Кондитер -Трейд») зобов'язалось поставляти, а Покупець (товариство з обмеженою відповідальністю «Ватес») -приймати та сплачувати Товар на умовах й в строк, передбачений цим Договором.

Товаром за цим Договором є продукція, яку пропонує Продавець Покупцеві.

Ціна Товару, що постачається Продавцем, визначається у відповідності з ціною, яка вказана в пропозиції Продавця (Прайс-листі) з обов'язковим відображенням ціни в накладних.

Оплата вартості Товару (замовленої партії) Покупцем здійснюється протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів з моменту поставки Товару (замовленої партії).

Покупець сплачує прийнятий від Продавця Товар за цінами, які зазначені у накладній.

Документами, що підтверджують факт оплати Покупцем отриманого Товару є:

- надходження коштів на розрахунковий рахунок Продавця при безготівковому розрахунку;

- касовий чек при внесенні готівки Покупцем в касу Продавця;

- примірник Договору -Доручення, касовий чек при оплаті готівкою через повноважного представника Продавця.

Товар рахується сплаченим Продавцем, зокрема, при умові зарахування коштів на розрахунковий рахунок Продавця.

Звіряння взаєморозрахунків між Сторонами фіксується Актом. При отриманні від Сторони Акту звірки взаєморозрахунків інша Сторона зобов'язана протягом 7 (семи) календарних днів з дня його отримання підписати та направити вказаний Акт Стороні або направити свої письмові зауваження. Акт звірки має бути підписаний уповноваженою особою та завірений печаткою (у разі відсутності печатки -підписом уповноваженою на це особи). У разі неотримання підписаного Акту звірки, або невмотивованої відмови від його підписання на протязі 30 (тридцяти) календарних днів з моменту його отримання, заборгованість за даними Продавця вважається узгодженою та такою, що підлягає погашенню.

Покупець відповідно до пропозиції Продавця (прайс-лист) здійснює заявку Товару (партії Товару) в усному або письмовому вигляді, подаючи її до Продавця засобами зв'язку (факс) або передаючи заявку представниками Продавця.

Відповідно до заявки Продавець оформляє накладну, в якій зазначається вид Товару, його кількість, ціна та загальна вартість Товару.

Датою поставки вважається дата виписки накладної. Разом з накладною Покупцю (представнику Покупця) видається податкова накладна та інші документи (сертифікати тощо).

При прийомці продукції безпосередньо Покупцем, останній завіряє накладні своїм підписом та печаткою (у разі відсутності печатки -тільки підписом). Покупець має право довіряти прийом Товару уповноваженим особам, при цьому оформити доручення на кожну поставлену партію Товару, або ж завірити підписи уповноважених осіб та печатки торгових точок (при їх наявності) особистим підписом та печаткою (у разі відсутності печатки -тільки підписом) на термін дії цього Договору, що фіксується у кільцевому дорученні. (додаток № 2) і є невід'ємною частиною Договору. У разі зміни уповноважених осіб та штампів торгових точок, Покупець зобов'язаний до моменту отримання Товару за новими штампами торгових точок та новими уповноваженими особами, письмово повідомити Продавця та внести зміни або заповнити повторно додаток № 2. В іншому випадку Покупець зобов'язаний надавати Продавцю доручення при кожному постачанні Товару. За відсутності доручення або кільцевого доручення Продавець має право не поставляти Товар, або вимагати попередню оплату за Товар.

Цей Договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2011р., а в частині взаєморозрахунків -до повного і належного їх проведення Сторонами відповідно до умов Договору та чинного законодавства України.

На виконання умов Договору № 153, позивач, в грудні 2011 року та лютому -березні 2012 року, здійснював відповідачеві поставки товару згідно наступних видаткових накладних:

- № ЧН-00045123 від 14.12.2011р. на суму 20 161,30 грн.;

- № ЧН-00045124 від 14.12.2011р. на суму 219,19 грн.;

- № ЧН-00046030 від 20.12.2011р. на суму 99,96 грн.;

- № ЧН-00046031 від 20.12.2011р. на суму 99,96 грн.;

- № ЧН-00046032 від 20.12.2011р. на суму 99,96 грн.;

- № ЧН-00046033 від 20.12.2011р. на суму 149,94 грн.;

- № ЧН-00046034 від 20.12.2011р. на суму 99,96 грн.;

- № ЧН-00046035 від 20.12.2011р. на суму 99,96 грн.;

- № ЧН-00048043 від 30.12.2011р. на суму 196,27 грн.;

- № ЧН-00048044 від 30.12.2011р. на суму 374,57 грн.;

- № ЧН-00048045 від 30.12.2011р. на суму 123,79 грн.;

- № ЧН-00048046 від 30.12.2011р. на суму 1240,15 грн.;

- № ЧН-00048052 від 30.12.2011р. на суму 1549,74 грн.;

- № ЧН-00048053 від 30.12.2011р. на суму 826,01 грн.;

- № ЧН-00048054 від 30.12.2011р. на суму 1723,39 грн.;

- № ЧН-00048055 від 30.12.2011р. на суму 1065,48 грн.;

- № ЧН-00048056 від 30.12.2011р. на суму 1611,16 грн.;

- № ЧН-00048057 від 30.12.2011р. на суму 2889,04 грн.;

- № ЧН-00006133 від 17.02.2012р. на суму 726,86 грн.;

- № ЧН-00006134 від 17.02.2012р. на суму 786,78 грн.;

- № ЧН-00006135 від 17.02.2012р. на суму 1846,49 грн.;

- № ЧН-00006136 від 17.02.2012р. на суму 1548,34 грн.;

- № ЧН-00006137 від 17.02.2012р. на суму 1308,76 грн.;

- № ЧН-00006138 від 17.02.2012р. на суму 1424,27 грн.;

- № ЧН-00006140 від 17.02.2012р. на суму 101,40 грн.;

- № ЧН-00006141 від 17.02.2012р. на суму 101,40 грн.;

- № ЧН-00006149 від 17.02.2012р. на суму 1146,28 грн.;

- № ЧН-00006150 від 17.02.2012р. на суму 909,92 грн.;

- № ЧН-00006151 від 17.02.2012р. на суму 784,90 грн.;

- № ЧН-00006152 від 17.02.2012р. на суму 946,46 грн.;

- № ЧН-00006153 від 17.02.2012р. на суму 1123,79 грн.;

- № ЧН-00006718 від 22.02.2012р. на суму 686,71 грн.;

- № ЧН-00006719 від 22.02.2012р. на суму 729,02 грн.;

- № ЧН-00006720 від 22.02.2012р. на суму 1026,41 грн.;

- № ЧН-00006721 від 22.02.2012р. на суму 997,19 грн.;

- № ЧН-00006722 від 22.02.2012р. на суму 605,75 грн.;

- № ЧН-00006723 від 22.02.2012р. на суму 816,92 грн.;

- № ЧН-00006724 від 22.02.2012р. на суму 195,83 грн.;

- № ЧН-00006725 від 22.02.2012р. на суму 193,09 грн.;

- № ЧН-00006726 від 22.02.2012р. на суму 222,05 грн.;

- № ЧН-00006727 від 22.02.2012р. на суму 537,05 грн.;

- № ЧН-00006728 від 22.02.2012р. на суму 98,76 грн.;

- № ЧН-00006729 від 22.02.2012р. на суму 559,37 грн.;

- № ЧН-00007748 від 29.02.2012р. на суму 969,92 грн.;

- № ЧН-00007749 від 29.02.2012р. на суму 1924,81 грн.;

- № ЧН-00007750 від 29.02.2012р. на суму 1906,73 грн.;

- № ЧН-00007751 від 29.02.2012р. на суму 1641,94 грн.;

- № ЧН-00007752 від 29.02.2012р. на суму 2065,27 грн.;

- № ЧН-00007753 від 29.02.2012р. на суму 1479,05 грн.;

- № ЧН-00007754 від 29.02.2012р. на суму 122,40 грн.;

- № ЧН-00007755 від 29.02.2012р. на суму 706,43 грн.;

- № ЧН-00007756 від 29.02.2012р. на суму 403,10 грн.;

- № ЧН-00007757 від 29.02.2012р. на суму 1101,32 грн.;

- № ЧН-00007758 від 29.02.2012р. на суму 355,99 грн.;

- № ЧН-00007759 від 29.02.2012р. на суму 1151,03 грн.;

- № ЧН-00009752 від 14.03.2012р. на суму 865,49 грн.;

- № ЧН-00009753 від 14.03.2012р. на суму 1464,14 грн.;

- № ЧН-00009754 від 14.03.2012р. на суму 1469,88 грн.;

- № ЧН-00009755 від 14.03.2012р. на суму 1919,11 грн.;

- № ЧН-00009756 від 14.03.2012р. на суму 1685,69 грн.;

- № ЧН-00009757 від 14.03.2012р. на суму 1608,66 грн.;

- № ЧН-00009807 від 14.03.2012р. на суму 2203,33 грн.;

- № ЧН-00009808 від 14.03.2012р. на суму 1121,05 грн.;

- № ЧН-00009809 від 14.03.2012р. на суму 1462,15 грн.;

- № ЧН-00009810 від 14.03.2012р. на суму 860,21 грн.;

- № ЧН-00009811 від 14.03.2012р. на суму 2078,92 грн.;

- № ЧН-00009812 від 14.03.2012р. на суму 289,32 грн., всього на суму 82 909,57 грн.

Відповідно до п. 13 Інструкції про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.05.1996р. № 99, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.06.1996р. за № 293/1318, при централізовано-кільцевих перевезеннях цінностей підприємствам їх відпуск постачальниками може здійснюватися без довіреності, якщо одержувач цінностей за підписом керівника і головного бухгалтера підприємства або інших осіб, які уповноважені підписувати довіреності, повідомив постачальника про зразок печатки (штампу), якою матеріально відповідальна особа, що буде приймати цінності, завіряє на супровідних документах (накладній, акті, ордері тощо) свій підпис про одержання цінностей.

Як вбачається з матеріалів справи (додатки № 1 до Договору № 153), відповідач визначив матеріально відповідальних осіб, уповноважених отримувати товарно -матеріальні цінності, про що повідомив позивача та надав останньому зразки їх підписів, а також зразки штампів товариства.

Поставлений товар був отриманий уповноваженими особами відповідача, що підтверджується їх підписами, а також відтисками штампів товариства на відповідних видаткових накладних.

Відповідач частково розрахувався з позивачем за поставлений ним товар, сплативши 5000,00 грн., з яких 1586,96 грн. були зараховані в рахунок погашення заборгованості, що виникла раніше, а 3413,04 грн. -в рахунок погашення заборгованості по оплаті товару, що був поставлений згідно видаткової накладної № ЧН-00045123 від 14.12.2011р.

Таким чином, сума заборгованості по оплаті поставленого товару становить 79 496,53 грн.

Факт існування заборгованості по оплаті поставленого товару був визнаний відповідачем, що підтверджується актом звірки взаємних розрахунків за період з 01.04.2012р. по 19.04.2012р., підписаним повноважними представниками сторін та скріпленим печатками товариств.

Згідно ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Стаття 526 Цивільного кодексу України передбачає, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Як зазначалося вище, позивач належним чином виконав свої зобов'язання шляхом поставки товару.

Відповідач, в свою чергу, зобов'язання щодо оплати поставленого товару своєчасно не виконав, у зв'язку з чим має заборгованість в сумі 79 496,53 грн.

Оскільки відповідач своєчасно з позивачем не розрахувався, позивач правомірно звернувся з відповідною позовною заявою до суду.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст. 193 Господарського кодексу України, ст. ст. 526, 530, 629 Цивільного кодексу України, ст. ст. 49, 75, 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Ватес», м. Чернігів, вул. Воровського, 24 (код 14234440, відомості про розрахункові рахунки відсутні) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Кондитер -Трейд», м. Чернігів, вул. Любецька, 189 (р/р 2600300018695 в ВАТ «Державний експортно -імпортний банк України», МФО 353649, код 35194576) 79 496 грн. 53 коп. заборгованості та 1609 грн. 50 коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя (підпис) А.С.Сидоренко

Рішення підписано 14 травня 2012 року.

Суддя (підпис) А.С.Сидоренко

Дата ухвалення рішення14.05.2012
Оприлюднено21.05.2012
Номер документу24056139
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 79 496 грн. 53 коп

Судовий реєстр по справі —18/24

Ухвала від 29.05.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

Ухвала від 21.05.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

Ухвала від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

Ухвала від 30.11.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Резніченко Олена Юріївна

Ухвала від 15.04.2016

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Андрійчук О.В.

Судовий наказ від 03.04.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Судовий наказ від 29.03.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 16.06.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 30.06.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 02.06.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні