ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 травня 2012 р. (11:35) Справа №2а-3294/12/0170/21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Івановій Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби
до Громадської організації "Судацький футбольний клуб "Сурож"
про стягнення 241157,42 грн.
Обставини справи: Феодосійська об'єднана державна податкова інспекція Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Громадської організації "Судацький футбольний клуб "Сурож" (далі відповідач) про стягнення 241157,42 грн. податкової заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, та штрафних (фінансових) санкцій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем добровільно не сплачується узгоджене податкове зобов'язання по орендної платі за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Позивач у судове засідання 07.05.2012р. не з'явився, однак від нього 07.05.2012р. до початку розгляду справи у судовому засіданні до суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі його представника, позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання 07.05.2012р. не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином -судовою повісткою, яка направлена рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, але конверт повернувся з відміткою пошти "організація не працює". Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за відсутності відповідача.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстрований Виконавчим комітетом Судацької міської ради АР Крим 15.01.1993р. як юридична особа, що підтверджується наявним в матеріалах справи Витягом з ЄДР (а.с.6-7) та знаходиться на обліку як платник податків з 02.03.1995р.(а.с.8).
Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
06.05.2010р. ДПІ у м. Судак АР Крим проведено невиїзну документальну перевірку повноти обчислення погодженого податкового зобов'язання по орендній платі за землю, в ході якої встановлено порушення вимог ст. 13 Закону України "Про плату за землю" із змінами та доповненнями, ст. 21 Закону України "Про оренду землі" із змінами та доповненнями, в частині заниження податкового зобов'язання по орендній платі за землю у сумі 160771,61 грн.
За результатами вищезазначеної перевірки складений акт від 06.05.2010р. № 388/15-3/19453098 (а.с.11-14), на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення про визначення суми податкового зобов'язання з орендної плати за землю від 12.05.2010р. № 0000151500/0 у розмірі 241157,42 грн., у тому числі 160771,61 за основним платежем та 80385,81 грн. штрафних (фінансових) санкцій (а.с.10).
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» від 25 червня 1991 року N 1251-XII, діючого на момент виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 1251) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Закон України В«Про плату за землюВ» від 03.07.1992 року №2535-XII, діючого на момент виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 2535) визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також напрями використання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Статтею 4 Закону № 2535 встановлено, що розмір земельного податку не залежить від результатів господарської діяльності власників землі та землекористувачів.
Згідно зі ст. 5 Закону № 2535 об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.
Відповідно до ст. 2 Закону № 2535 використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі сплачують земельний податок.
Згідно до ст. 15 Закону № 2535 власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки (ст. 13 Закону № 2535).
Положеннями ч. 1 ст. 14 Закону 2535 визначено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (ст.19 Закону України В«Про плату за землю).
Відповідно до ст.21 Закону України В«Про оренду земліВ»орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю") . Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» (що діяв на момент виникнення заборгованості) було передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Закон України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» від 21.12.2000 року №2181-ІІІ, діючий на момент виникнення спірних правовідносин, (далі Закон №2181) був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Згідно п.п. 4.2.2. ст. 4 Закону № 2181 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо, зокрема, дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях; контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.
Відповідно до п.1.2 ст.1 Закону № 2181 встановлено, що податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно з п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону № 2181 У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно з п.п.17.1.4. п.17.1 ст. 17 Закону № 2181 у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, визначеними у підпункті "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів
громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
На підставі ст. 5 Закону № 2181 санкції застосовані в порядку ст. 17 цього Закону підлягають сплаті в десятиденний строк від дня отримання податкових повідомлень-рішень.
З урахуванням викладеного, за відповідачем утворилась заборгованість з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в розмірі 241157,42 грн., з яких 160771,61 грн. основного боргу та 80385,81 грн. штрафних (фінансових) санкцій, що підтверджується матеріалами справи, зокрема, карткою особового рахунку платника(а.с.16-19).
При судовому розгляді предметом доказування є факти,які становлять основу заявлених вимог і заперечень проти них або мають інше значення для правильного розгляду справи і підлягають встановленню для прийняття судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб,які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
В свою чергу, частиною 1 статті 72 КАС України закріплено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарський справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Так, постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2011р. у справі № 2а-12360/10/2/0170 скасовано постанову Окружного адміністративного суду АР Крим в частині скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ в м. Судак № 0000151500/0 від 12.05.2010р., № 0000151500/2 від 29.06.2010р., № 0000151500/3 від 20.09.2010 про визначення податкового зобов'язання з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій у сумі 80385,81 грн. Прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову Громадської організації "Судацький футбольний клуб "Сурож" до Державної податкової інспекції в м. Судак АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000151500/3 від 20.09.2011 р., згідно з яким позивачу нараховане податкове зобов'язання по орендній платі за землю у сумі 241157,42 грн., з яких 160771,61 грн. основного платежу та 80385,81 грн. штрафних (фінансових) санкцій - відмовлено повністю.
Зважаючи на приписи ч.1 ст.72 КАС України, суд приходить до висновку, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не потрібно доводити в даній справі, оскільки постанова Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2011р. має преюдиціальне значення. Наділення преюдиціальною силою судового рішення засновано на презумпції істинності судового рішення, що набрало законної сили. Законна сила судового рішення забезпечує дію преюдиції. В силу преюдиції встановлені судовим рішенням факти та правовідносини мають сприйматися як безспірні, до того часу, доки рішення суду не буде скасоване у передбаченому законом порядку, доки факти та правовідносини не будуть визнані такими, що не відповідають дійсності. Обставини вважаються встановленими в іншому судовому рішенні, якщо про це зазначено у мотивувальній чи резолютивній частинах цього рішення.
У разі коли платник податків не сплачує суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до п.п.1.10. ст.1 Закону № 2181 податкова вимога - письмова вимога податкового органу до платника податків погасити суму податкового боргу.
Судом встановлено, що про необхідність погашення податкового боргу позивачем на адресу відповідача було направлено податкову вимогу від 12.12.2011р. № 68, яка отримана уповноваженою особою відповідача 16.12.2011р., про що свідчіть відповідна відмітка на корінці податкової вимоги (а.с.15).
Згідно статті 2 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.
Відповідно до п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідач не надав заперечення проти позову або доказів сплати заборгованості, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 07.05.2012р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 14.05.2012р.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Громадської організації "Судацький футбольний клуб "Сурож" (98000, АР Крим, м. Судак, вул. Леніна, 33, ЄДРПОУ 19453098) на користь Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (98112, АР Крим, м. Феодосія, вул. Кримська, 82-В) 241157,42 грн. податкової заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та штрафних (фінансових) санкцій, шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків в банках,обслуговуючих такого платника подтків.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2012 |
Оприлюднено | 21.05.2012 |
Номер документу | 24059155 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні