Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
14.05.2012 р. №2а- 3051/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд
в складі: головуючого -судді Мар'єнко Л.М.,
розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Закритого акціонерного товариства "Будмаш" про стягнення податкового боргу,-
встановив:
Позивач, Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Закритого акціонерного товариства "Будмаш", у якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість з податку на прибуток в сумі 2549,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ЗАТ "Будмаш" перебуває на обліку в ДПІ Дзержинському районі м.Харкова. Позивачем була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої винесено акт від 27.05.2010 року №4575/1501/24336199, за висновками якого встановлені порушення визначені п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств". Позивачем на підставі висновків вказаного акту винесено податкове повідомлення-рішення форми від 07.06.2010 року №0005501501/0 на суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2550,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення форми відповідачем не оскаржувалось ні в судовому, ні в адміністративному порядку, але сума штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2549,00 грн., з урахуванням переплати, сплачена не була. Таким чином, позивач змушений був звернутись до суду.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.
Відповідно до ч.4 ст.183- 2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу 07.03.2012 року. Повідомлення про вручення поштового відправлення разом з вищезазначеною ухвалою повернулись до суду з відміткою "организация выбыла", тобто ухвала не вручена адресату з незалежних від суду причин.
Враховуючи положення ч.11 ст.35 КАС, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду, з огляду на що суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Відповідач - Закрите акціонерне товариство "Будмаш", зареєстрований виконавчим комітетом Харківської міської ради 22.04.1992 року за №862(22), за адресою: м.Харків, вул.23 Серпня 31-Б.
Закрите акціонерне товариство "Будмаш" взято на облік до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова, що підтверджується довідкою від 02.04.2012 р. №612/9/18-315.
Фахівцем ДПІ Дзержинського району м.Харкова була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності ЗАТ "Будмаш", про що складений акт від 27.05.2010 року №4575/1501/24336199 (а.с.18-22).
Висновками вказаного акту встановлено порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", тобто неподання платником податку на прибуток податкових декларацій, згідно з переліком у акті перевірки.
Вказаний акт був направлений відповідачу, але згідно акту від 04.06.2010 року (а.с.17) лист повернуто до податкової інспекції з відміткою поштового відділення "адресат вибув".
На підставі акту перевірки від 27.05.2010 року №4575/1501/24336199 прийняте податкове повідомлення - рішення від 07.06.2010 року №0005501501/0 на суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2550,00 грн. (а.с.16). Вказане податкове повідомлення-рішення вручено відповідачу 18.06.2010 року.
Згідно п.п.16.1.3 та п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України - платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Суд розглядає справу враховуючи вимоги Законів та інших нормативних актів, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно з п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.00 р., платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Згідно п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного закону, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.
Відповідно до п.п.4.2.2 п.п.4.2.3 п.4.2 ст.4 вказаного закону, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:
а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;
б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;
в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.
Обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених підпунктом 4.2.2 цього пункту, є помилковим, покладається на платника податків, за винятком випадків, визначених пунктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р., податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Згідно з п.п.59.1 ст.59 ПК України - у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідачу направлялись податкові вимоги №1/948 від 30.06.2010 року, №2/1551 від 13.08.2010 року, що підтверджується матеріалами справи (а.с.4-7).
На теперішній час сума податкового боргу відповідача становить 2549,00 грн., що підтверджується розрахунком суми позову (а.с.8), обліковою карткою (а.с.12-14), довідкою про стан розрахунків з бюджетом (а.с.15), розрахунком штрафних санкцій (а.с.20-21).
Згідно ст.61 ПК України, органи державної податкової служби здійснюють, зокрема, контроль щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", завданням органів державної податкової служби, зокрема є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно з ст.10 вказаного закону, до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.
З Витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 04.08.2011 року №11467920 вбачається, що на активи боржника, згідно акту опису №19/24-018 від 02.08.2011 року, зареєстровано податкову заставу.
Згідно п.95.1 ст.95 ПК України - орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 ПК України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На підставі викладеного вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 2549,00 грн., суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, через що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Згідно з ч.1 ст.256 КАС України постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 183-2, 256 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова до Закритого акціонерного товариства "Будмаш" про стягнення податкового боргу -задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Будмаш" (м.Харків, вул.23-го Серпня 31-Б, код 24336199) на користь Державного бюджету р/р 31116009700003, УДКСУ у Дзержинському районі м.Харкова, код ЄДРПОУ 37999654, МФО 851011, податковий борг по податку на прибуток в розмірі 2549.00 грн. (дві тисячі п'ятсот сорок дев'ять гривень 00 копыйок).
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами та іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги стороною, або іншою особою, яка брала участь у справі, у десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Л.М. Мар'єнко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2012 |
Оприлюднено | 21.05.2012 |
Номер документу | 24060070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні