Постанова
від 28.04.2012 по справі 2а-5079/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 квітня 2012 року 10:50 № 2а-5079/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючий - суддя Іщук І.О., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Києво-Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Серкіс»про стягнення податкового боргу по сплаті земельного податку в розмірі 45 669,28 грн.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою суду від 13.04.2012 відкрито скорочене провадження у справі та надано Відповідачу строк для подання заперечень або заяви про визнання позову до 28.04.2012 .

Відповідач у встановлений судом строк до 28.04.2012 відзиву на позовні вимоги до суду не надав.

У зв'язку з неподанням Відповідачем відзиву на позов, справа вирішується у порядку та за правилами, передбаченими ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позовні вимоги заявлені про стягнення податкового боргу по земельному податку в розмірі 45 669,28 грн.

Обгрунтовуючи позовні вимоги Позивач посилається на ті обставини, що у Відповідач порушив вимоги Податкового кодексу України в частині несвоєчасно сплаченого земельного податку. Зазначене порушення призвело до заборгованості по несплаченим узгодженим податковим зобов'язанням за період з 30.04.2010 по 30.03.2012 в розмірі 45699,28 грн. Заборгованість виникла відповідно до поданих Відповідачем податкових розрахунків земельного податку за 2010-2011 та відповідно до податкових повідомлень-рішень. З огляду на виявлені порушення Позивач просив суд позовні вимоги задовольнити.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з огляду про наступне .

Як вбачається з матеріалів справи, березні 2012 Позивачем - прокуратурою Києво-Святошинського району було проведено перевірку своєчасності сплати Відповідачем податків.

За результатами перевірки встановлено, що Відповідач використовує земельну ділянку площею 0,8503га, яка розташована в межах Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району, кадастровий номер земельної ділянки 3222485903:02:007:0019. Відповідач є платником податків з 31.05.2007.

Станом на 04.04.2012 за Відповідачем рахується податковий борг по сплаті земельного податку в сумі 45 699,28 грн., який виник за період з 30.04.2010 по 30.03.2012., що складається з несплачених узгоджених податкових зобов'язань відповідно поданих підприємством податкових розрахунків земельного податку за 2010-2011 та відповідно податкових повідомлень-рішень від 20.02.2012.

В податкових деклараціях, поданих Відповідачем, річна сума податкового зобов'язання розбита помісячно.

За результатами поданих декларацій Відповідачем нараховано та не сплачено земельного податку з юридичних осіб на суму 45 699,28 гривень, а саме: переплата на звітну дату 170,00 грн., 30.04.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 31.05.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 30.06.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 30.07.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 30.08.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 30.09.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 01.11.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 30.11.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 30.12.2010 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,82 грн.; 30.01.2011 нараховано по декларації № 11546 від 03.03.2010 на суму 1 956,86 грн.; 02.03.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 30.03.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 18.04.2011 донараховані штрафні санкції на суму 170,00 грн., податкове повідомлення-рішення № 0025391503 від 07.12.2010;

03.05.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 30.05.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 30.06.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 01.08.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 30.08.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011р. на суму 1 956,82 грн.; 30.09.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 31.10.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 30.11.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 30.12.2011 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.;

30.01.12 нараховано по декларації № 1686 від 31.01.2011 на суму 1 956,82 грн.; 01.03.2012 нараховано по декларації № 3383 від 20.02.2012 на суму 1 956,90 грн.,01.03.2012 донараховані штрафні санкції на суму 26,52 грн., податкове повідомлення-рішення № 0002351503 від 20.02.2012; 01.03.2012 донараховані штрафні санкції на суму 47,75 грн., податкове повідомлення-рішення № 0002351503 від 20.02.2012; 01.03.2012 донараховані штрафні санкції на суму 23,02 грн., податкове повідомлення-рішення № 0002351503 від 20.02.2012; 01.03.2012 донараховані штрафні санкції на суму 53,03 грн., податкове повідомлення-рішення № 0002351503 від 20.02.2012; 01.03.2012 донараховані штрафні санкції на суму 53,03 грн., податкове повідомлення-рішення № 0002351503 від 20.02.2012; 01.03.2012 донараховані штрафні санкції на суму 96,41 грн., податкове повідомлення-рішення № 0002331503 від 20.02.2012; 30.03.2012 нараховано по декларації № 3383 від 20.02.2012 на суму 1 956,90 грн.

Так, строки сплати плати за землю, встановлені ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 (надалі ПК №2755) власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом ЗО календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Пунктами 285.1., 285.2. ст.285 ПК №2755 встановлено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно з п.п.286.2., 286.3. ст.286 ПК №2755, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом із нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця нову звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У відповідності з п.203.2. ст.203 ПК №2755, платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.203.1. цієї статті для подання податкової декларації.

Пунктом 31.1. ст.31 ПК №2755 встановлено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку зі сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з п.36.1. ст.36 ПК №2755, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Пунктом 54.1. ст.54 ПК №2755 передбачено, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.38.1. ст.38 цього ж Кодексу виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів, включаючи внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, регулюється ПК №2755 та до введення в дію Податкового кодексу України, Законом України №2181 від 21.12.2000 р. «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(надалі Закон України №2181).

Відповідно п. п. 41.1.1, п.41.1, п.41.5 ст. 41 ПК №2755, зокрема, передбачено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби,які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень, до введення в дію ПКУ аналогічна норма була передбачена підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 ст.2 Закону України № 2181.

З метою погашення податкової заборгованості, керуючись нормами Закону України №2181, Позивачем були сформовані перша податкова вимога № 1/985 від 26.05.2010 на суму боргу 222,42 грн., та розміщено на дошці оголошень, згідно акту розміщення №299 від 20.11.2010. Друга податкова вимога № 2/810 від 21.12.2010 на суму 13920,16 грн. та вручено Відповідачу за допомогою пошти 23.09.2011.

Крім того, було зареєстровано податкову заставу в Державному реєстрі обтяжень рухомого та нерухомого майна, згідно витягу № 29003574 від 27.10.2010 .

Згідно з п.290.1. ст.290 ПК №2755 плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

За наведених обставин та приймаючи до уваги те, що наявність заборгованості в сумі позову підтверджується матеріалами справи, доказів її сплати суду не подано, доводи Позивача про наявність такої заборгованості Відповідачем не спростовані, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

За наведених обставин позовні вимоги щодо стягнення податкового боргу обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Керуючись ст.ст.71, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги Заступника прокурора Києво - Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Києво - Святошинському районі Київської області Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Серкіс»- задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Серкіс»(04053, м.Київ, вул. Воровського, буд 33, літ.Г, ідентифікаційний код 34532610) суму податкового боргу по сплаті земельного податку в розмірі 45 699,28 грн. (сорок п'ять тисяч шістсот дев'яносто дев'ять грн. 28 коп.) на користь Державної податкової інспекції у Києво - Святошинському районі Київської області Державної податкової служби України (08132, Київська область, м.Вишневе, вул. Ломоносова, 34, код 22201041).

3. Допустити негайне виконання постанови.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя І.О. Іщук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.04.2012
Оприлюднено21.05.2012
Номер документу24060444
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5079/12/2670

Постанова від 28.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Іщук І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні