ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 квітня 2012 р. Справа №2а-1571/12/0170/3
(14:20) м.Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Громадської організації "Екологічний контроль"
до Республіканського комітета по земельних ресурсах АРК
про визнання бездіяльності протиправною та спонукання до виконання певних дій
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Громадська організація "Екологічний контроль" в особі Голови організації Гілєва Артема Анатолійовича звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Республіканського комітету по земельних ресурсах АР Крим про:
- зобов'язання надати матеріали позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства згідно із зверненням Громадської організації "Екологічний контроль" (вих. №1/86 від 22.11.2011 року), а саме: наказ, направлення, акт перевірки, тощо, документи, які підтверджують отримання заявником відповіді;
- визнання протиправною (незаконною) бездіяльності по перевірки обставин, викладених у зверненні Громадської організації "Екологічний контроль" (вих. №1/86 від 22.11.2011 року) і не сповіщенню заявника про результат перевірки (ненадання копії акту перевірки);
- зобов'язання належним чином розглянути звернення Громадської організації "Екологічний контроль" (вих. №1/86 від 22.11.2011 року), провести відповідну перевірку, надати відповідь із копією акту перевірки.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на підстави, викладені в позовній заяві, зокрема положення Закону України "Про звернення громадян".
22.03.12 р. позивачем на адресу Окружного адміністративного суду АР Крим надіслано заяву про зміну (доповнення) позовних вимог, згідно з якою позовні вимоги викладені наступним чином:
- зобов'язання надати матеріали позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства згідно із зверненням Громадської організації "Екологічний контроль" (вих. №1/86 від 22.11.2011 року), а саме: наказ, направлення, акт перевірки, тощо, документи, які підтверджують отримання заявником відповіді;
- визнання протиправною (незаконною) бездіяльності по перевірки обставин, викладених у зверненні Громадської організації "Екологічний контроль" (вих. №1/86 від 22.11.2011 року) і не сповіщенню заявника про результат перевірки (ненадання копії акту перевірки);
- зобов'язання належним чином розглянути звернення Громадської організації "Екологічний контроль" (вих. №1/86 від 22.11.2011 року), провести відповідну перевірку, надати відповідь із копією акту;
- визнання дії при проведенні перевірки обставин, викладених у зверненні Громадської організації "Екологічний контроль" (вих. № 1/86 від 22.11.11 р.) порушенням норм Законів України "Про звернення громадян", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" протиправними.
Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за тих підстав, що Громадська організація "Екологічний контроль" звернулась до Рескомзему 22.11.2011 р. За результатами проведення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства СК "Парус" вих.№ 06-14/26 від 02.02.2012 р. Державною інспекцією з контролю за використанням та охороною земель в Ленінському районі АР Крим повідомлено голову Громадської організації "Екологічний контроль" Гільова А.А. про направлення звернення на ім'я начальника МО ГУ МВС України в м. Феодосія з вимогою встановити особу, що допустила порушення земельного законодавства на спірній земельній ділянці.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час. дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням принципу розумності строку розгляду адміністративних справ за ст. 122 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін, на підставі наявних доказів.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції та підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства.
Громадська організація "Екологічний контроль" (ЄДРПОУ 36357041) зареєстрована 28.01.2009 р. Ленінською райдержадміністрацією за адресою місцезнаходження: 98213, АР Крим, Ленінський р-н, м. Щолкіне, буд. 59, кв. 29, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 418318.
22.11.2011 р. вих.№ 1/86 Громадська організація "Екологічний контроль" звернулась до Голови Республіканського комітета по земельних ресурсах АР Крим. У вказаному зверненні позивач посилається на те, що при проведенні громадського контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища ГО "Екологічний контроль" на території Ленінського р-ну АР Крим (орієнтовно на землі Ленінської сільської ради) виявлено порушення діючого земельного законодавства, а саме ст. 168 Земельного кодексу України, п. 3.2.Порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженого наказом Держкомзему України № 1 від 04.01.2005 р., зареєстрованим в Мінюсті України 20.01.2005 р. за № 70/10350. Позивач зазначає, що по трасі Феодосія-Керч, близько 1000 м. до с. Ленінське, на відстані 150 м. від дороги, невстановленими особами, з використанням тяжкої техніки, проводяться роботи по зняттю родючого шару ґрунту за відсутністю відповідного дозволу. У вказаному зверненні позивач просить провести перевірку викладених фактів на предмет порушення вимог земельного законодавства України; прийняти заходи по встановленню та притягненню до відповідальності осіб, винних у порушенні земельного законодавства з обов'язковим відшкодуванням завданої шкоди; надати на адресу Організації вмотивовану, вичерпну відповідь (з копією акту перевірки), про прийняті заходи у передбачений діючим законодавством України строк.
28.11.11 р. Республіканським комітетом по земельних ресурсах АР Крим видано наказ № 3941 про здійснення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства СК "Парус" за фактом законності зайняття та використання земельних ділянок при проведенні земляних робіт на території Батальненської сільської ради від 01.11.11 р. № 783/02-11, про що видано посвідчення (направлення) на проведення перевірки з 29.11.11 р. до 12.12.11 р.
02.02.11 р. вих.№ 06-14/26 Державним інспектором за використанням та охороною земель на адресу Батальненського сільського голови, Голови Громадської організації "Екологічний контроль", Заступнику голови Рескомзему АР Крим - Начальнику управління Держземінспекції АР Крим направлено повідомлення про те, що на виконання наказу Рескомзему № 3941 від 28.11.11 р. про необхідність проведення позапланової перевірки з дотримання земельного законодавства по факту використання земельної ділянки при здійсненні земляних робіт на території Батальненської сільської ради в р-ні розміщення СК "Парус" (на межі Батальненської та Приморської сільських рад) за зверненням Батальненського сільського голови № 783/02-11 та голови правозахисної природоохоронної громадської організації "Екологічний контроль" (вхд. № 15644/10-25 від 25.11.11 р.) на території Ленінського р-ну 09.12.11 р. здійснена перевірка, в ході якої виявлено порушення вимог земельного законодавства, що полягає у самовільному захваті земельної ділянки (вирита траншея орієнтовною площею 0,03 га). Встановити осіб, які здійснили земляні роботи на території Ленінського р-ну, не було можливим, оскільки на об'єкті громадяни були відсутні.
У вказаному повідомленні зазначено, що з огляду на те, що на одній з ділянок кооператива "Парус" здійснені подібні земляні роботи, можливо, цим же громадянином здійснено порушення вимог земельного законодавства на території Ленінського р-ну.
Крім того, Державним інспектором з використання та охорони земель зазначено про те, що з поштовим повідомленням направлено звернення на ім'я начальника ГО ГУ МВС України в м. Феодосія з проханням встановити особу, яка здійснила земляні роботи на території Ленінського р-ні для прийняття подальших заходів з усунення виявленого порушення вимог земельного законодавства, про що на час надіслання вказаного повідомлення зазначеним вище особам інформація за зверненням №06-14/10 від 12.01.12 р. не надходила.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про звернення громадян" громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно зі ст. 15 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем вих.№ 1/86 від 22.11.11 р. направлено звернення на адресу Голови Республіканського комітета по земельних ресурсах АР Крим про проведення перевірки викладених у зверненні фактів на предмет порушення вимог земельного законодавства України; прийняття заходів по встановленню та притягненню до відповідальності осіб, винних у порушенні земельного законодавства з обов'язковим відшкодуванням завданої шкоди; надання на адресу Організації вмотивованої, вичерпної відповіді (з копією акту перевірки), про прийняті заходи у передбачений діючим законодавством України строк.
Відповідач у наданих запереченнях проти позову посилається на те, що Держземінспекція Відділу Держкомзему у Ленінському р-ні АР Крим листом від 02.02.12 р. № 06-14/26 повідомила позивача про направлення звернення на ім'я начальника МО ГУ МВС України в м. Феодосії з вимогою встановити особу, що допустила порушення земельного законодавства на спірній земельній ділянці.
Відповідно до ст. 19 Закону № 962 від 19.06.2003 р. "Про охорону земель" державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України № 963 від 19.06.2003 р. "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель у системі центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснює Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель і її територіальні органи, що відповідає нормі п. 1.2 Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах 12.12.2003 N 312, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2003 р. за N 1223/8544.
Республіканський комітет по земельних ресурсах АРК відповідно до Положення про Республіканський комітет по земельним ресурсам АРК, затвердженого 25.05.2010 року постановою Ради Міністрів Автономної Республіки Крим №200, є республіканським територіальним органом виконавчої влади АРК, який входить до єдиної системи державних органів земельних ресурсів.
Відповідно до п. 7 Положення Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи: міські (районні), міжрайонні, міжміські, міськрайонні відділи (управління).
Отже з вищевикладеного вбачається, що Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель в Ленінському районі АР Крим є іншим суб'єктом владних повноважень з відмінними владними управлінськими функціями від від владних управлінських функцій Республіканського комітету по земельних ресурсах АР Крим, з огляду на що надіслання відповідного повідомлення на адресу позивача з боку Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель в Ленінському р-ні АР Крим не свідчить про виконання Рескомземом АР Крим своїх обов'язків щодо надання відповіді на звернення громадян в порядку ст. 15 Закону України "Про звернення громадян".
Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем в порядку ст. 71 КАС України не надано доказів надання відповіді на звернення позивача № 1/86 від 22.11.11 р.
Позовні вимоги в даній частині підлягають задоволенню.
Стосовно інших позовних вимог позивача, зокрема, в частині питань проведення перевірки, суд звертає увагу на те, що останнє вже вирішено Республіканським комітетом по земельних ресурсах АР Крим на час звернення позивача до суду.
Позовні вимоги в даній частині задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Постанову у повному обсязі складено 19.04.12 р.
Керуючись ст.ст. 94, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправною бездіяльність Республіканського комітета по земельних ресурсах АРК щодо ненадання відповіді на звернення Громадської організації "Екологічний контроль" вих.№ 1/86 від 22.11.2011 р.
3. Зобов'язати Республіканський комітет по земельних ресурсах АРК надати відповідь Громадській організації "Екологічний контроль" на звернення вих№ 1/86 від 22.11.2011 р.
4. В задоволенні інших позовних вимог відмовити.
5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Громадської організації "Екологічний контроль" (ЄДРПОУ 36357041) 21,46 грн. судових витрат.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2012 |
Номер документу | 24077618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні