Постанова
від 26.04.2012 по справі 2а/0570/4363/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 квітня 2012 р. Справа № 2а/0570/4363/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Бойка М.І.

при секретарі Бабло В.Е.

за участі

представника позивача Голобородової О.Ю.,

представника відповідача Верич В.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Донецького обласного центру зайнятості до Комунального підприємства «Гольмівське» про стягнення суми штрафу у розмірі 61912,67 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Донецький обласний центр зайнятості звернувся до суду з позовом до Комунального підприємства «Гольмівське» про стягнення суми штрафу у розмірі 61912,67 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що 25.01.2012 інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість була проведена перевірка відповідача з питань додержання законодавства про зайнятість, в тому числі при вивільнені працівників. За результатами перевірки складений акт від 25.01.2012 № 15, згідно якого встановлено факт порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», а саме підприємством до державної служби зайнятості не направлені списки про фактичне вивільнення працівників ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, за п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України, в зв'язку з скороченням численності штату. У зв'язку з чим до відповідача було застосовано штраф у розмірі 61912,67 грн. (рішення Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Донецького обласного центру зайнятості від 25.01.2012 року). На даний час відповідачем штраф у добровільному порядку не сплачений. Просив стягнути з Комунального підприємства «Гольмівське» суму штрафу у розмірі 61912,67 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні не заперечувала проти позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

У відповідності до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про зайнятість населення» для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Частиною 4 цієї статті передбачено, що у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Згідно з п. 1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 № 47 (зі змінами та доповненнями, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.1998 № 1435 «Про внесення змін і доповнень до положень про державну службу зайнятості та про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення») інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

Пунктом 2 цього Положення передбачено, що Інспекція складається з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості на правах підрозділів відповідних центрів зайнятості.

Основним завданням інспекції, відповідно до п. 5 вказаного Положення, у тому числі, є здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість, для чого інспекції надається право проводити відповідну перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями та застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнятість населення" і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону (п.п. 6 «а», 8 «г» Положення).

Позивач - Донецький обласний центр зайнятості є юридичною особою; у відповідності до Положення про Донецький обласний центр зайнятості населення, затвердженого директором Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України 12.06.1998, є місцевим органом державної служби зайнятості, який виконує, у тому числі, завдання з організації контролю за дотриманням законодавства щодо праці та зайнятості підприємствами, організаціями та установами незалежно від форм власності та господарювання (п.п. 1, 3.8 Положення).

У відповідності до вказаних вище вимог законодавства Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість була проведена планова перевірка додержання законодавства про зайнятість населення, у тому числі при вивільненні працівників Комунального підприємства «Гольмівське», за результатами якої складено акт № 15 від 25.01.2012.

Згідно із цим актом встановлено порушення з боку відповідача вимог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення», а саме: неподання до служби зайнятості списків про фактичне вивільнення ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 за п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.

Вказані висновки акту зроблені на підставі інформації наданої начальником розрахункового відділу. Кадрові накази про прийом та звільнення (вивільнення) працівників до перевірки не надавався.

25.01.2012 року позивачем внесено припис до Акту перевірки від 25.01.2012 № 15.

25.01.2012 року позивачем прийнято рішення про накладення на Комунальне підприємство «Гольмівське» штрафних санкцій за порушення п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Позивач просив стягнути з відповідача, передбачений п. 5 ст. 20 Закону України «По зайнятість населення», штраф у розмірі 61912,67 грн.

Суд вважає такі вимоги Донецького обласного центру зайнятості обґрунтованими з огляду на наступне.

У відповідності до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпПУ), трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках, зокрема, змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Згідно наказу Комунального підприємства «Гольмівське» від 25.10.2011 року № 17/к ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 були звільнений з підприємства у зв'язку з скороченням штату на підставі п. 1 ст. 40 КЗпПУ.

Пунктом 1 ст. 40 КЗпПУ передбачено, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках: змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Отже, звільнення вищезазначених працівників Комунального підприємства «Гольмівське» не пов'язане із вивільненням у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, що передбачено п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпПУ.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, приймаючи до уваги наведене, а саме те, що вищезазначені працівники Комунального підприємства «Гольмівське» були вивільнені у зв'язку із скороченням штату працівників підприємства, суд приходить до висновку про законність підстав для стягнення з Комунального підприємства «Гольмівське» штрафу за порушення законодавства про зайнятість населення (п. 5 ст. 20 Закону України «По зайнятість населення») у розмірі 61912,67 грн.

В судовому засіданні представник відповідача просила суд розстрочити виконання рішення суду строком на дванадцять місяців, в обґрунтуванні зазначала, що не має жодних заперечень щодо добровільного виконання зазначеного судового рішення, проте погашення зазначеного в ньому боргу у теперішній час вкрай ускладнюється важким фінансовим становищем.

Зазначені відповідачем обставини, на думку суду, ускладнюють виконання судового рішення про стягнення заборгованості з покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Згідно ч.1 ст. 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо) сторона виконавчого провадження може звернутися до адміністративного суду із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Також ч.2 ст. 263 КАС України передбачено право суду у виняткових випадках відстрочення або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що виконання постанови суду від 26 квітня 2012 року за позовом Донецького обласного центру зайнятості до Комунального підприємства «Гольмівське» про стягнення суми штрафу у розмірі 61912,67 грн., можливо розстрочити строком на 12 місяців з травня 2012 року по березень 2013 року включно по 5159,00 (п'ять тисяч сто п'ятдесят дев'ять) грн. 00 коп. кожного місяця та з 01 квітня 2013 р. по 30 квітня 2013 року в розмірі 5163 (п'ять тисяч сто шістдесят три) грн. 67 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163, 254, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Донецького обласного центру зайнятості до Комунального підприємства «Гольмівське» про стягнення суми штрафу у розмірі 61912,67 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства «Гольмівське» (84691, Донецька область, м. Горлівка, вул. Ворошиловоградська, буд 7, ідентифікаційний код 31615149) суму штрафу в розмірі 61912 (шістдесят одна тисяча дев'ятсот дванадцять) грн. 67 коп. на розрахунковий рахунок № 37176305900018, банк ГУ ДКС України в Донецькій області, одержувач - Горлівський міський центр зайнятості, код бюджетної класифікації 50040500, МФО 834016, ОКПО 22032986.

Розстрочити виконання постанови по справі № 2а/0570/4363/2012 від 26.04.2012 р. строком на дванадцять місяців з графіком розстрочення: з травня 2012 року по березень 2013 року включно по 5159,00 (п'ять тисяч сто п'ятдесят дев'ять) грн. 00 коп. кожного місяця та з 01 квітня 2013 р. по 30 квітня 2013 року в розмірі 5163 (п'ять тисяч сто шістдесят три) грн. 67 коп.

Вступну та резолютивну частину постанови проголошено в судовому засіданні 26 квітня 2012 року. Повний текст постанови буде виготовлено 30 квітня 2012 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Суддя Бойко М.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24078626
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4363/2012

Постанова від 26.04.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні