Постанова
від 23.04.2012 по справі 0870/693/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2012 року о/об 14 год. 24 хв. Справа № 0870/693/12

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Пекній Т.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу

за заявою Бердянського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спінч»

про стягнення боргу,

ВСТАНОВИВ:

Бердянський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби (надалі - позивач або Бердянська ОДПІ) звернувся з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спінч» (надалі - відповідач або ТОВ «Спінч») про стягнення 31266 грн. 18 коп. заборгованості до державного бюджету.

Позивач в адміністративному позові зазначив, що заборгованість відповідача виникла внаслідок не сплати ТОВ «Спінч» грошових зобов'язань з податку на додану вартість, визначених податковим органом, які станом на день подачі позову становлять 31266 грн. 18 коп.

Прокурором подано до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Згідно даної заяви, прокурор просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Від представника позивача до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги представник позивача підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від ТОВ «Спінч» не надходило.

У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до ч.4 ст.41 КАС України, не здійснюється.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Тищенка, буд.2, кв.79. ТОВ «Спінч» має ідентифікаційний код 13605058. Відповідач 07.04.1993 взятий на податковий облік за №1011.

Проведеною Бердянською ОДПІ камеральною перевіркою даних, задекларованих ТОВ «Спінч» у податковій звітності встановлено, що в порушення вимоги п.184.7 ст.184 Податкового кодексу України в частині визнання умовного постачання товарних залишків та/або необоротних активів при придбанні яких суми податку були включені до складу податкового кредиту підприємством занижено податкові зобов'язання заключної декларації з податку на додану вартість за ІІ квартал 2011 року на загальну суму 25021 грн. 00 коп. Результати перевірки викладені в акті №290/1600/13605058 від 18.08.2011.

За результатами розгляду акту перевірки №290/1600/13605058 від 18.08.2011 Бердянською ОДПІ 19.08.2011 збільшено відповідачу грошове зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 31276 грн. 25 коп. податковим повідомленням-рішенням №0004471600 (з яких: 25021 грн. 00 коп. - за основним платежем та 6255 грн. 25 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями).

Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження/скасування податкового повідомлення-рішення №0004471600 від 19.08.2011, тому, відповідно до приписів ст.ст.56, 57 Податкового кодексу України податкове зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.

Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).

За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Як зазначено у пп.4.2.1 п.4.2 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої 18.07.2005 наказом Державної податкової адміністрації України №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 (далі за текстом - «Інструкція про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»), податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п.3.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»).

У п.3.6 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України» зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).

Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано облікову картку ТОВ «Спінч» з податку на додану вартість, згідно якої (з урахуванням наявної переплати 10 грн. 07 коп.) за відповідачем обліковується борг у сумі 31266 грн. 18 коп. Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, помилково сплачені кошти облікова картки - не містять.

Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу. Отже, позивачем доведено суму заборгованості ТОВ «Спінч» у сумі 31266 грн. 18 коп.

Як зазначено у пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом досліджено корінець податкової вимоги форми «Ю» №612 від 05.10.2011, згідно якої податковим органом запропоновано ТОВ «Спінч» погасити податкову заборгованість за кодом бюджетної класифікації 14010100 у сумі 31266 грн. 18 коп.

Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «Спінч» на час судового засідання має податковий борг з податку на додану вартість у сумі 31266 грн. 18 коп., який у добровільному порядку - не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з рахунків ТОВ «Спінч».

Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спінч» (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Тищенка, буд.2, кв.79, ідентифікаційний код 13605058) на користь державного бюджету заборгованість по податку на додану вартість у сумі 31266 (тридцять одну тисячу двісті шістдесят шість) грн. 18 коп., перерахувавши на розрахунковий рахунок 31115029700011, код платежу 14010100, МФО 813015, код отримувача 38042560.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 23.04.2012.

Суддя (підпис) О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24079831
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/693/12

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 23.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 12.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні