Постанова
від 15.05.2012 по справі 0870/3737/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2012 року 15:40 Справа № 0870/3737/12

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., при секретарі судового засідання Луговському І.О., за участю прокурора - не прибув, представника позивача - не прибув, представника відповідача - не прибув, представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - не прибув, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Бердянського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Бердянської районної державної адміністрації до Громадського формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Виконавчого комітету Карло Марксівської сільської ради, про припинення діяльності громадського формування.

24 квітня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Бердянського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Бердянської районної державної адміністрації до Громадського формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Виконавчого комітету Карло Марксівської сільської ради, в якому позивач просить припинити діяльність громадського формування шляхом примусового розпуску.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Громадське формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради не виконує покладені на нього Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» від 22.06.2000 №1835-III (далі іменується - Закон України №1835-III) та Статутом формування обов'язки, а відтак підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.

Ухвалою судді від 27.04.2012 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 15.05.2012.

15.05.2012 прокурор в судове засідання не прибув, проте подав до канцелярії суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та зазначив, що заявлені позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник позивача, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, не повідомив суд про прочини неприбуття та не надав жодних заяв, клопотань чи додаткових письмових пояснень щодо предмета спору.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, не повідомив суд про прочини неприбуття та не надав жодних заяв, клопотань чи письмових заперечень на адміністративний позов.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, в судове засідання також не прибув, проте подав до суду заяву про підтримку правової позиції позивача щодо необхідності припинення громадського формування.

За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

За приписами ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12, ст. 41 КАС України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових та речових доказів, висновків експертів.

За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Оскільки, матеріали справи містять докази, які в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, а завданням адміністративного судочинства України згідно з ч.1 ст.2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і неухильне дотримання судом вимог даної норми процесуального закону є обов'язковим в кожній адміністративній справі, то спір підлягає вирішенню на підставі наявних у справі документів.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням голови Бердянської районної державної адміністрації «Про реєстрацію громадського формування з охорони громадського порядку» від 30.07.2001 №289 на підставі Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», розпорядження голови райдержадміністрації від 31.05.2001 №216 «Про реєстрацію громадських формувань з охорони громадського порядку» та протоколу зборів членів Громадського формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради від 19.04.2001 №1 (а.с. 10), було зареєстровано Громадське формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради (а.с. 11).

За приписами ст. 4 Закону України №1835-III громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються на добровільних засадах за місцем роботи, навчання або проживання громадян.

Рішення про створення громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону приймається на зборах (конференціях) громадян. На збори можуть бути запрошені представники трудових колективів, навчальних закладів, правоохоронних органів, підрозділів Державної прикордонної служби України та громадськості. Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються у складі не менше ніж 10 осіб. Місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та правоохоронні органи надають всіляку допомогу та підтримку у створенні громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону.

Згідно ст. 5 Закону України №1835-III громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону діє на основі положення (статуту) про нього.

Відповідно до ст. 6 Закону України №1835-III для реєстрації громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону його засновники подають до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради за місцем його діяльності рішення про його створення, підтримане відповідним органом внутрішніх справ чи підрозділом Державної прикордонної служби України, узгоджене з цими органами положення (статут), інформацію про склад керівного органу, а також список членів формування.

Рішенням виконавчого комітету Карло Марксівської сільської ради від 19.04.2011 затверджено статут Громадського формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради (далі іменується - Статут, Статут формування) (а.с. 5).

За результатами проведеної Бердянською міжрайонною прокуратурою перевірки встановлено, що Громадське формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради не виконує покладені на нього законом та Статутом формування обов'язки, а саме: протягом 2011-2012 років Громадське формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради не приймало участь у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території, та у зазначених період не співпрацювало з Бердянським РВ ГУМВС України в Запорізькій області, припинило інформування про вчинені злочини.

Відтак, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить припинити діяльність громадського формування шляхом примусового розпуску.

Дослідивши наявні в матеріалах справи допустимі та належні докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, за наступних підстав.

За приписами ст. 9 Закону України №1835-III основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є: у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх; у сфері охорони державного кордону: надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні; сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення; участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами; участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна; у разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Статтею 13 Закону України №1835-III встановлено, що члени громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону зобов'язані: брати активну участь в охороні громадського порядку і державного кордону, припиненні адміністративних правопорушень і злочинів та запобіганні їм; під час виконання обов'язків з охорони громадського порядку і державного кордону мати особисте посвідчення члена громадського формування та нарукавну пов'язку; доставляти в міліцію, в підрозділи Державної прикордонної служби України, штаб громадського формування з охорони громадського порядку або громадський пункт охорони порядку, приміщення виконавчого органу селищної, сільської ради осіб, які вчинили адміністративне правопорушення, з метою його припинення, якщо вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи порушника, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості скласти його на місті вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов'язковим; надавати у межах наданих їм прав допомогу народним депутатам України, представникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.

Як встановлено судом, аналогічні приписи щодо основних завдань громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону та обов'язків їх членів містяться в зареєстрованому Статуті формування, на підставі якого таке формування діє.

З подання начальника бердянського РВ ГУМВС України в Запорізькій області «Про припинення діяльності громадського формування з охорони громадського порядку «К.Маркса»» від 05.03.2012 №33\1870 вбачається, що відповідач протягом 2011-2012 років не виконує покладених на нього обов'язків та завдань згідно закону та Статуту формування.

Судом досліджені письмові пояснення керівника Громадського формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради, відібрані помічником Бердянського міжрайонного прокурора, згідно яких перший не заперечує проти ліквідації формування.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач не виконує обов'язки, визначені Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та Статутом громадського формування, для виконання яких відповідач і був зареєстрований як громадське формування, тобто порушує вимоги чинного законодавства.

Згідно ст. 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 4 ст. 50 КАС України громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень, зокрема: про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 11, 17, 94, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити в повному обсязі.

Припинити юридичну особу - Приватне підприємство «Салім-Р» (код ЄДРПОУ 33004735, місцезнаходження: 69095, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Муравйова, будинок №1).

Припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку Карло Марксівської сільської ради шляхом його примусового розпуску.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.М.Недашківська

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2012
Оприлюднено22.05.2012
Номер документу24079973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/3737/12

Постанова від 15.05.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 27.04.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні