ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" травня 2012 р. Справа № 2a-1019/12/0970
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області до Приватного підприємства "Стрийська торгівельна компанія" про стягнення заборгованості в сумі 2888,50 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
10.04.2012 року Долинська об"єднана державна податкова інспекція в Івано-Франківській області (далі-позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Стрийська торгівельна компанія» (далі-відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 2888,50 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами перевірки дотримання суб"єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій ДПІ у Стрийському районі складено акт №2332/09/05/23/36322658 від 22.11.2011р., яким встановлено порушення приватним підприємством «Стрийська торгівельна компанія»вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95-ВР від 06.07.1995р., із змінами та доповненнями, зокрема, не забезпечено проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій, не видано розрахункового документа встановленого зразка, не забезпечено відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків суми коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, не забезпечено зберігання фіскального звітнього чеку та порушено порядок ведення, встановленого законодавством, обліку товарних запасів за місцем їх реалізації. За вказані порушення, згідно з рішенням від 02.12.2011 р. №0000582330 до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 2888,50грн.
11.04.2012 року відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України судом винесена ухвала про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, копія якої разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів, згідно частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, направлена відповідачу за адресою місця проживання, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
На адресу відповідача, надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі, в якій містяться відомості про порядок і строк подання заперечення проти позову та наслідки неподання такого заперечення, копію позовної заяви та додані до неї документи.
23.04.2012 року на адресу суду повернулося повідомлення про вручення поштового відправлення ухвали про відкриття скороченого провадження.
Відповідно пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів -у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа розглядається судом не за місцезнаходженням відповідача, поданий адміністративний позов підлягає розгляду в строк визначений пунктом 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини, прийшов до висновку про підставність позовних вимог.
Судом встановлено, що на підставі проведеної перевірки господарської одиниці магазину, що розташований в м.Моршин, вул.Д.Галицького, 8-а, яка належить відповідачу та складено акт реєстраційний № 2332/09/05/23/36322658 від 22.11.2011р, згідно з яким виявлено порушення відповідачем вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: не забезпечено проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій, не видано розрахункового документа встановленого зразка, не забезпечено відповідності сум готівкових коштів на місці проведення рорахунків суми коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, не забезпечено зберігання фіскального звітнього чеку та порушено порядок ведення, встановленого законодавством, обліку товарних запасів за місцем її реалізації.
За виявлені порушення, у відповідності до вимог п. п. 1, 4 ст.17 Закону позивачем прийнято рішення від 02.12.2011 №0000582330, яким до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2888,50грн.
Відповідно до пунктів 1, 2, 9 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», в редакції, чинній на момент дії спірних правовідносин (надалі Закон), суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема:
-проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
-видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
-щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідачем 22.11.2011р. проведено розрахункову операцію, без застосування реєстратора розрахункових операцій та роздрукування розрахункового документа.
Відповідно до пункту 1 ч.1 статті 17 Закону у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання:
- вчинене вперше - 1 гривня;
- вчинене вдруге - 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг);
- за кожне наступне вчинене порушення - у п'ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).
Отже, штрафна (фінансова) санкція за непроведення розрахункових операція через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції становить 1,00грн., застосована позивачем правомірно.
Крім того, перевіркою встановлено факт невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків суми коштів, зазначеній у денномі звіті, вчинено відповідачем вдруге, що підтверджується актом перевірки.
Тобто, штрафна (фінансова) санкція за невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків суми коштів, зазначеній у денному звіті РРО становить 87,50грн., застосована у відповідності до Закону.
Згідно з пунктом 9 статті 3 Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Відповідно до пункту 4 статті 17 Закону за невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином до відповідача правомірно застосовано штрафну санкцію за незабезпечення зберігання фіскальних звітів у книгах обліку розрахункових операцій в сумі 340,00грн.
Відповідно до ст.20 Закону до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Актом перевірки від 22.11.2011 року № 003640 встановлено порушення порядку обліку товарних запасів за місцем її реалізації, а саме на товар, представленого до реалізації, відсутні накладні на суму 1230,00грн.
1230,00грн.* 2 = 2460,00грн. (де 1230,00грн. - сума товарних запасів за місцем їх реалізації)
Згідно з вимогами статті 25 згаданого Закону суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
За наведених обставин та вказаних правових норм, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є підставними й обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись статтями 2, 8-14, 86, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства "Стрийська торгівельна компанія" (код 36322658) в дохід Державного бюджету України - заборгованість в сумі 2888 (дві тисячі вісімсот вісімдесят вісім) гривень 50 копійок.
Постанову звернути до негайного виконання.
Відповідно до ч.9 ст.183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення.
Відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарження не підлягає. та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: /підпис/ Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2012 |
Номер документу | 24080375 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні