Ухвала
від 14.10.2011 по справі 1170/2а-3826/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження

щодо частини позовних вимог

14 жовтня 2011 року Справа № 1170/2а-3826/11

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Могилан С.В., розглянувши матеріали позовної заяви у справі

за позовом : Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, 25006, АДРЕСА_1

відповідача : Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції, 25009, м. Кіровоград, вул. Глінки, 2

про визнання протиправними дій, скасування податкового повідомлення-рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулась з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції про:

- визнання протиправними дій щодо проведення документальної невиїзної перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 без виходу на місце фактичного провадження платником податків господарської діяльності, а також щодо складання акта перевірки від 22.07.2011 р. №133/1710/НОМЕР_1 «Про результати документальної невиїзної перевірки з питань достовірності декларування податку на додану вартість фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 по взаємовідносинах з ТОВ «Веркона плюс», код ЄДРПОУ 36792057 за березень 2011 року»;

- визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми «Р»від 02.09.2011 р. №0001941710;

- зобов'язання відповідача відновити показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларованих ФОП ОСОБА_1 за березень 2011 року в розрізі контрагентів, що були відкориговані в автоматизованій системі «Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо контрагентів на рівні ДПА України»на підставі акта перевірки від 22.07.2011 р. №133/1710/НОМЕР_1, а також на підставі податкового повідомлення-рішення від 02.09.2011 р. №0001941710.

Свій позов позивач мотивує тим, що дії вчинені та оскаржуване податкове повідомлення -рішення прийняте з порушенням норм чинного законодавства.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною другою статті 17 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:

1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності;

2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;

5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;

6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Згідно до ч. 4 ст. 105 КАС України, адміністративний позов може містити вимоги про:

1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача -суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;

2) зобов'язання відповідача -суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;

3) зобов'язання відповідача -суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;

4) стягнення з відповідача -суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;

5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;

6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;

7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.

Як вбачається зі змісту позовних вимог, позивач просить суд, зокрема, визнати дії відповідача щодо проведення документальної невиїзної перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 без виходу на місце фактичного провадження платником податків господарської діяльності, а також щодо складання акта перевірки від 22.07.2011 р. №133/1710/НОМЕР_1 «Про результати документальної невиїзної перевірки з питань достовірності декларування податку на додану вартість фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 по взаємовідносинах з ТОВ «Веркона плюс», код ЄДРПОУ 36792057 за березень 2011 року», що мотивується ним обставинами викладеними в акті, що по суті є його оскарженням.

Відповідно до ч. 2 п. 3 Р.І Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 року №984 та зареєстрованого в Мін'юсті 12.01.2011 року за №34/18772, акт -це службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Згідно п. 1 Р. ІІ даного Порядку, акт (довідка) документальної перевірки складається з чотирьох частин: вступної, загальних положень, описової частини та висновку.

У відповідності до п. 7 Р. ІV Порядку, за результатами розгляду керівником органу державної податкової служби (його заступником) акта перевірки, заперечень посадових осіб платника податків або його законних представників та інших матеріалів перевірки, у терміни та порядку, встановлені Кодексом, приймаються відповідні податкові повідомлення-рішення.

Як вбачається з системного аналізу норм Порядку, акт перевірки є лише засобом документування перевірочних дій і не встановлює відповідальності для осіб, які допустили недоліки або порушення, встановлені під час проведення перевірки, а тому не може бути об'єктом оскарження в суді. Об'єктом оскарження є юридичні наслідки, що безпосередньо випливають з результатів перевірки, зокрема, прийняті за її результатами рішення.

З огляду на те, що сам по собі акт перевірки не має для платників податків ніяких наслідків, які настають у зв'язку з прийняттям податковим органом на підставі акту перевірки відповідного рішення, суд вважає, що акти податкових перевірок не можуть бути предметом спору в суді оскільки ці документи не мають обов'язкового характеру, а викладені в них обставини можуть бути лише підставою для застосування керівником податкового органу чи його заступником відповідних заходів, а тому суд вважає, що позовні вимоги в цій частині не відповідають визначеним законом правовим способам захисту порушеного права.

Відповідно до ч.2 ст.124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, а тому суди розглядають виключно спори, які виникають між учасниками певних правовідносин. Виходячи із наведеного, відсутність правовідносин виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту, що узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в листі №1619/10/13-09 від 30.11.2009 року.

З огляду на вищевикладене, аналіз правомірності акту перевірки, як випливає з системного аналізу статей 105, 162, 171 КАС України, може мати місце лише у випадку оскарження нормативно-правових актів, що узгоджується з позицією Верховного Суду України висловленою в постанові від 08.12.2009 р. №09/235.

Згідно з п.1 ч.1 ст.109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

На підставі наведеного, керуючись ст. 17, 18, п.1 ч.1 ст.109 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання протиправними дій, скасування податкового повідомлення-рішення та зобов'язання вчинити певні дії в частині позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо проведення документальної невиїзної перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 без виходу на місце фактичного провадження платником податків господарської діяльності, а також щодо складання акта перевірки від 22.07.2011 р. №133/1710/НОМЕР_1 «Про результати документальної невиїзної перевірки з питань достовірності декларування податку на додану вартість фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 по взаємовідносинах з ТОВ «Веркона плюс», код ЄДРПОУ 36792057 за березень 2011 року».

2. Копію ухвали надіслати позивачу.

Роз'яснити позивачу, що його повторне звернення до адміністративного суду з таким самим позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня постановлення ухвали.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду С.В. Могилан

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2011
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24080886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-3826/11

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Ухвала від 14.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Ухвала від 14.10.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні