Постанова
від 10.05.2012 по справі 2а-1870/2047/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 травня 2012 р. Справа № 2a-1870/2047/12

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.,

за участю секретаря судового засідання - Олійник А.В.,

прокурора - Кулініч Л.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом прокурора міста Суми в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в місті Суми до товариства з обмеженою відповідальністю "Сумисільгоспзбут" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор міста Суми в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в місті Суми звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Сумисільгоспзбут" в якій просить суд стягнути з відповідача податковий борг в сумі 114906,12 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються наступним. Відповідач, не виконуючи обов'язок зі сплати податків, закріплений у п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, має податкову заборгованість в загальному розмірі 114906,12 грн. а саме: з податку на додану вартість в сумі 5164,32 грн., з податку на прибуток - 37822,21 грн. та із земельного податку з юридичних осіб - 71919,59 грн.

Прокурор у судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Представники сторін у судове засідання не з'явилися. Про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Представник відповідача клопотання про розгляд справи за його відсутності не надав та про причини неявки до суду не повідомив.

Суд, заслухавши прокурора, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Сумисільгоспзбут" зареєстровано як юридична особа, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 40-41).

Відповідач самостійно узгодив податкове зобов'язання з податку на прибуток шляхом подачі податкової декларації з податку на прибуток до ДПІ в м. Суми (а.с. 17). Виходячи із зазначеної вище декларації заборгованість відповідача із вказаного податку складає 37822,21 грн.

Також, відповідачем до ДПІ в м. Суми були подані декларації з податку на додану вартість (а.с. 18-26). Відповідно до вказаних декларацій відповідач узгодив податкове зобов'язання із вказаного податку та його заборгованість складає 4643,00 грн.

Відповідач узгодив податкове зобов'язання із земельного податку шляхом подачі до ДПІ в м. Суми податкових розрахунків земельного податку на суму 70744,94 грн., про зазначене свідчать податкові розрахунки земельного податку (а.с. 33-38).

18.05.2011 ДПІ в м. Суми була проведена невиїзна документальна перевірка дотримання вимог податкового законодавства. Перевіркою було встановлено порушення відповідачем, а саме при сплаті податкового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки було порушено граничний строк сплати.

На підставі перевірки був складений акт № 3212/152/30608172 від 18.05.2011 про результати невиїзної документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства (а.с. 28). Відповідач зазначений вище акт отримав про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача (а.с. 28).

На підставі зазначеного акту перевірки податковим повідомленням-рішенням від 20 травня 2011 року (а.с. 27) до відповідача були застосовані фінансові санкції в сумі 0,51 грн. Відповідач отримав зазначене податкове повідомлення-рішення про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача (а.с. 27).

Також, 24.12.2010 позивачем була проведена невиїзна документальна перевірка дотримання вимог податкового законодавства. В ході перевірки встановлено, що відповідач порушив граничний термін для сплати узгоджених податкових зобов'язань по земельному податку.

За результатами перевірки був складений акт про результати невиїзної документальної перевірки дотримання вимог податкового законодавства № 488/152/30608172 (а.с. 31). Зазначений акт був отриманий відповідачем, про що свідчить підпис уповноваженої особи (а.с. 31).

Податковим повідомленням-рішенням № 0000921502/0/12856 від 17.02.2011 (а.с. 30) до відповідача за не сплату узгодженої суми податкового зобов'язання із земельного податку протягом граничних строків були застосовані штрафні санкції в сумі 1129,90 грн. Відповідач отримав зазначене податкове повідомлення-рішення, що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача (а.с. 30).

Також, відповідно до податкового повідомлення-рішення № 0000911502/0/12857 від 17.02.2011 (а.с. 30), до відповідача були застосовані фінансові санкції в сумі 01,02 грн. Відповідач отримав зазначене податкове повідомлення-рішення, що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача (а.с. 30).

Зазначені вище податкові повідомлення-рішення відповідачем в установленому Законом порядку оскаржені не були.

Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 9 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Виходячи з викладеного, ДПІ в м. Суми нарахувала пеню на суму узгодженого зобов'язання з податку на додану вартість та із земельного податку в загальному розмірі 165,71 грн.

Також, відповідно до облікової картки платника (а.с. 8-16) та згідно із розрахунком податкової заборгованості платника податків (а.с. 5-6), загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом складає 114906,12 грн.

Відповідачу були виставлені податкові вимоги від 08.11.2010 № 1/1210 та від 20.12.2010 № 2/1377. Про це свідчать копії корінців податкових вимог (а.с. 39). Зазначені податкові вимоги були отримані відповідачем про що свідчать його підписи (а.с. 39).

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 1 та п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про Державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі по тексту - Кодекс) встановлено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Також, п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Кодексу передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 57.1 ст. 57 Кодексу визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 287.3 статті 287 Кодексу визнечено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Судом встановлено, що податковий борг на час розгляду справи відповідачем не сплачений, у зв'язку з чим суд приходить до висновку про те, що зазначений податковий борг підлягає стягненню з нього у судовому порядку.

Крім того, суд вважає замінити сторону в зазначеній вище справі з "Державної податкової інспекції в м. Суми" на "Державну податкову інспекцію у м. Сумах", у зв'язку з тим, що Державну податкову інспекцію в м. Суми було реорганізовано та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.2011 № 981 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" було утворено Державну податкову інспекцію у м. Сумах, яка є правонаступником Державної податкової інспекції в м. Суми.

Перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне замінити позивача у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 55 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Також, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.2011 № 981 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, реорганізувавши шляхом злиття, перетворення і приєднання державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, державні податкові інспекції у районах, містах (крім мм. Києва та Севастополя), районах у містах, спеціалізовані державні податкові інспекції, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції, за переліком згідно з додатками 1 - 3, зокрема, реорганізувати Державну податкову інспекцію в м. Суми та утворити Державну податкову інспекцію у м. Сумах.

Виходячи з вищезазначеного суд приходить до висновку щодо заміни позивача по справі Державна податкова інспекція в м. Суми на Державну податкову інспекцію у м. Сумах.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора міста Суми в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Сумах до товариства з обмеженою відповідальністю "Сумисільгоспзбут" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Сумисільгоспзбут" (40031, м. Суми, вул. Ковпака, буд. 85, кв. 75, код 30608172, р/р 2600830469701 в ПАТ "Банк Кредит Дніпро", МФО 305749, р/р 26050055012736 в Сумській філії ПАТ КБ "Приватбанк" м. Суми, МФО 337546, р/р 26004060042123 в Сумській філії ПАТ КБ "Приватбанк" м. Суми, МФО 337546, р/р 26060060042123 в Сумській філії ПАТ КБ "Приватбанк" м. Суми, МФО 337546) за рахунок коштів у банках, обслуговуючих такого платника податків, та готівки, що належить такому платнику податків на користь держави податковий борг в сумі 114906,12 грн. на р/р 33219811700002, код одержувача 37970593, банк одержувача ГУДКСУ у Сумській області, МФО 837013

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 15 травня 2012 року.

Суддя (підпис) В.О. Павлічек

З оригіналом згідно

Суддя В.О. Павлічек

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24082896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/2047/12

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 26.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Постанова від 10.05.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Постанова від 10.05.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні