Постанова
від 15.05.2012 по справі 783/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2012 р. Справа № 2-а-783/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горшкова В.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби до Обслуговуючого кооперативу "Мрія 3" про стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,

встановив:

Позивач в обгрунтування позовних вимог посилається на те, що за результатами здійснення фінансово - господарської діяльності у боржника обліковується податковий борг по комунальному податку у розмірі 1 870,00 грн.

Податковий борг по комунальному податку виник починаючи з 11.10.10 за рахунок несплати узгодженого грошового зобов'язання, яке нараховано згідно акту перевірки від 21.09.10 № 4096/15-3/35219490 про результати перевірки з питання не надання розрахунку по комунальному податку за IV-07; І; ІІ; ІІІ; IV-08; І; ІІ; ІІІ; IV-09; І; ІІ-10 ОК "Мрія 3". За результатами перевірки податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення - рішення (форми "Р") від 22.09.10 № 0021801503/0 на загальну суму 1 870,00 грн.

Просить стягнути з відповідача борг по комунальному податку у сумі 1 870,00 грн.

Представник позивача позов підтримав в повному обсязі, справу просив розглядати в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засідання не з'явився, заперечень на позов не надав, про розгляд справи був повідомлений належним чином.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

Обслуговуючий кооператив "Мрія 3" здійснює господарську діяльність на підставі Статуту, зареєстрованого розпорядженням Херсонського виконавчого комітету міської ради 18.07.07 № 14991020000008693, взято на облік до ДПІ у м. Херсоні 19.07.07 № 12839.

Актом від 21.09.10 № 4096/15-3/35219490 "Про результати перевірки з питання не надання розрахунку по комунального податку за IV-07; І; ІІ; ІІІ; IV-08; І; ІІ; ІІІ; IV-09; І; ІІ-10" встановлено порушення п. 4.1.4 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181 - Ш та рішення сесії Херсонської міської ради № 998 від 23.12.05р. підприємство не надало розрахунок комунального податку за IV-07; І; ІІ; ІІІ; IV-08; І; ІІ; ІІІ; IV-09; І; ІІ-10 по строку 11.02.08; 12.05.08; 11.08.08; 11.11.08; 09.02.09; 12.05.09; 10.08.09; 09.11.09; 09.02.10; 11.05.10; 09.08.10р.

За результатами перевірки податковою інспекцією прийнято податкове повідомлення - рішення (форми "Р") від 22.09.10 № 0021801503/0 на загальну суму 1 870,00 грн., яке вручено податковим органом 30.09.2010 року.

Таким чином податковий борг ОК "Мрія 3" становить 1 870,00 грн.

Відповідно до підпункту 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України № 2181-ІІІ, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання у встановлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги. Так, ДПІ у м. Херсоні вручило боржнику 08.11.10 першу податкову вимогу від 13.10.10 № 1/1562 на загальну суму 1 870,00 грн.

Відповідно до статті 89 розділу ІІ Податкового кодексу України, ДПІ у м. Херсоні прийнято Рішення від 12.12.11 № 720 про опис майна у податкову заставу.

Згідно бази даних у ДПІ у м. Херсоні, станом на 30.01.12 у платника податків ОК "Мрія 3" відсутні відкриті розрахункові рахунки в установах банку.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пунктом 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України встановлено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно пункту 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби застосовують до платників податків фінансові (штрафні) фінансові санкції, стягують до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

На момент виникнення спірних правовідносин спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовим фондами" № 2181-ІІІ від 21 грудня 2000 року, з наступними змінами і доповненнями (далі -Закон № 2181-ІІІ).

Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Закону 2181 встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Пунктом 5.2.1. Закону № 2181 встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до пункту 5.2.2. Закону № 2181 у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.

Відповідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визначається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 17.1.1. Закону № 2181 передбачено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Дослідивши докази у справі відповідно до вимог ч.3 ст. 2 КАС України суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

З огляду на викладене, керуючись ст. 8, 9, 12, 19, 94, 128, 158, 159, 160-163, 167 КАС України, суд

постановив :

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Обслуговуючого кооперативу "Мрія 3" (код ЄДРПОУ 35219490) на користь Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби (код ЄДРПОУ 21296163) за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу у сумі 1 870,00 грн., в тому числі:

- по комунальному податку у сумі 1870( одна тисяча вісімсот сімдесят)грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Горшков В.М.

кат. 8.1.5

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24083625
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —783/12/2170

Постанова від 15.05.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Горшков В.М.

Ухвала від 03.03.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Горшков В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні