Копія
Справа № 2270/1978/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 квітня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіСалюка П.І. при секретарі Козельська А.В. за участі: представників відповідача: Горобець І.В., Палійчука О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_5 до Ізяславської міжрайонної державної податкової інспекції в особі Білогірського відділення про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_5 звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Ізяславської міжрайонної державної податкової інспекції в особі Білогірського відділення, у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Білогірського відділення Ізяславської МДПІ від 25 січня 2012 року №31/17/02900989.
Від позивача надійшло клопотання, у якому вона просить судовий розгляд проводити за її відсутності, позовні вимоги підтримує у повному обсязі, адміністративний позов просить задоволити у повному обсязі.
Представники відповідача пред'явлені позовні вимоги не визнали, надавши пояснення із обґрунтуванням своєї позиції, у задоволенні адміністративного позову просили відмовити.
Заслухавши доводи представників відповідачів, дослідивши матеріали адміністративного позову та доданих доказів у їх єдності, взаємному зв'язку та сукупності, суд приходить до висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити у повному обсязі із підстав, наведених нижче.
Судом встановлено, що у відповідності до п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Стаття 18 Податкового кодексу України передбачає, що податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків. Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.
Так, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані:
а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок;
б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до органу державної податкової служби за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до органу державної податкової служби за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку;
в) подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку;
г) подавати органу державної податкової служби інші відомості про оподаткування доходів окремого платника податку в обсягах та згідно з процедурою, визначеною цим розділом та розділом II цього Кодексу;
ґ) нести відповідальність у випадках, визначених цим Кодексом.
Згідно з п. 46.1. ст. 46 Кодексу, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Так, працівниками Білогірського відділення Ізяславської МДПІ проведено камеральну перевірку податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ІІІ квартал 2011 року Білогірської державної нотаріальної контори. За результатами проведеної перевірки складено Акт про результати камеральної перевірки податкової декларації №31/17/02900989 від 25.01.2012 р.
Проведеною перевіркою встановлено порушення вимог п.176.2 ст. 176 податкового кодексу України та п.3.1.13 Наказу ДПА України від 24.12.2010 р. №1020 "Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого, (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку", подання з недостовірними відомостями податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку. У графі 2 "Податковий номер або серія та номер паспорта" відображені недійсні реєстраційні номери облікової картки платника податків, а саме: НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3.
На підставі вказаного акту та згідно з п.п. 54.3.3. п.54.3 ст. 54 Кодексу, відповідачем встановлено порушення п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України, у зв'язку із чим Білогірським відділенням Ізяславської МДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №31/17/02902989, яким нараховано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) у розмірі 510 грн. за платежем "прибутковий податок з сум заробітків, одержаних громадянами за виконання трудових обов'язків і прирівняні до них".
Так, як передбачає п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
Пункт 119.2. Податкового кодексу України вказує, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
У судовому засіданні представник відповідача надала копію уточнюючого податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого із них податку за ІІІ квартал 2011 року, поданого 25 січня 2012 року, що у контексті ст. 49 Податкового кодексу вважається невчасно поданим, оскільки п.п. 49.18.2. передбачає, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Гранична дата подання декларації форми 1ДФ за ІІІ квартал 2011 року було 09 листопада 2011 року.
В уточнюючому розрахунку Білогірської держаної нотаріальної контори податкової декларації форми 1ДФ керівником державної нотаріальної контори ОСОБА_5 було вказано податковий номер шести осіб: НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_2, НОМЕР_5, НОМЕР_1, НОМЕР_6, яким у вказаному розрахунку у графі 3"а" виставлено суму нарахованого доходу, а у графі 3 цієї ж декларації визначено суму виплаченого доходу.
При дослідженні інформації із журналу реєстрації актів цивільного стану Відділу державної реєстрації актів цивільного стану Білогірського районного управління юстиції встановлено, що громадянка ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 є померлою особою, дата смерті - 10.01.2007 року.
З огляду на зазначене, суд приходить до висновку, що позивачем було порушено п.119.2 ст. 119 Податкового кодексу України, а саме: подано з порушенням встановлених строків, та із недостовірними відомостями або з помилками податкову звітність про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку.
Відповідно до частин 1-2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що висновки, зроблені перевіряючим в акті №31/17/02900989 від 25 січня 2012 року щодо податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ІІІ квартал 2011 року Держнотконторі код ЄДРПОУ 02900989, на підставі якого Білогірським відділенням Ізяславської МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення від 25 січня 2012 року №31/17/02900989 відповідають дійсним обставинам справи, а тому винесені правомірно та із дотриманням норм чинного законодавства.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись Податковим Кодексом України, Цивільним Кодексом України і ст.ст. 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_5 до Ізяславської міжрайонної державної податкової інспекції в особі Білогірського відділення про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 17 квітня 2012 року
Суддя "Згідно з оригіналом" Суддя П.І. Салюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2012 |
Номер документу | 24083802 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні