ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 квітня 2012 року 14:17 № 2а-1993/12/2670
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: головуючого судді Патратій О.В. за участю секретаря судового засідання Сервачинської І.М. та представників сторін:
від позивача: Ясинської Л.А.,
від відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Київського міського центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманих коштів у розмірі 5 837,92 гривень, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся Київський міський центр зайнятості (далі -позивач, КМЦЗ) з позовом до ОСОБА_2 (далі -відповідач, ОСОБА_2) про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 5 837,92 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач перебуваючи на обліку у Шевченківському районному центрі зайнятості як безробітний, не повідомив останній про факт свого працевлаштування у ТОВ «Ігарт», у зв'язку з чим незаконно отримував допомогу по безробіттю, що відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р. № 1533-III є підставою для стягнення загальної суми виплат.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва справі від 16 лютого 2012 року відкрито провадження у даній справі.
Ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі разом із повісткою про виклик направлялись ОСОБА_2 за зареєстрованим місцем проживання відповідача та були вручені йому, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
В судове засідання 19 березня 2012 року відповідач не з'явився, у зв'язку з чим розгляд справи на підставі п. 3 ч. 1 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України було відкладено на 03 квітня 2012 року.
В судове засідання 03 квітня 2012 року відповідач не з'явився повторно, відповідач був належним чином повідомлений судом про дату, час та місце судового розгляду, причини неприбуття суду не повідомив, у зв'язку з чим судом на підставі ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, прийнято рішення про розгляд справи за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.
У судових засіданнях 19 березня 2012 року та 03 квітня 2012 року представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03 квітня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи, суд
В С Т АН О В И В:
Як встановлено судом, на підставі поданої заяви від 10.08.2011 року ОСОБА_2 був зареєстрований в Шевченківському районному центрі зайнятості, як такий, що шукає роботу.
Наказом Шевченківського районного центру зайнятості від 10 серпня 2011 року № НТ 110810 відповідачу було надано статус безробітного як такому, що шукає роботу, та призначено йому допомогу по безробіттю відповідно до статей 22, 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»та п. 2.1 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття»застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Як встановлено в судовому засіданні, відповідач ОСОБА_2 у порушення положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» не повідомив центр зайнятості про обставини, що впливають на умови виплати забезпечення.
Так, згідно акту розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 755 від 11.11.2011 року, встановлено, що безробітний ОСОБА_2 перебував у трудових відносинах з ТОВ «ІГАРТ»(код за ЄДРПОУ 35195433) з 18.11.2009 року та одночасно знаходився на обліку в Шевченківському районному центрі зайнятості і одержував допомогу по безробіттю, що засвідчує незаконне отримання допомоги по безробіттю за період з 10.08.2011 року по 22.09.2011 року в сумі 5 837,92 грн.
Вказане підтверджується наказом про призначення на посаду директора ТОВ «ІГАРТ»від 18 листопада 2009 року та копію Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку»(форма №1ДФ) ТОВ «ІГАРТ»за серпень 2011 року, в якому відображено суму заробітної плати, нарахованої відповідачу та суму утриманого податку.
Згідно бухгалтерської довідки № 11800 від 23.11.2011 року, складеної Київським міським центром зайнятості, сума, яка підлягає поверненню гр. ОСОБА_2 становить 5 837,92 грн.
З огляду на виявлені обставини, 23 листопада 2011 року Шевченківським районним центром зайнятості було видано наказ № 286 про розрахунок суми незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг, повідомлення відповідача про прийняте рішення та зобов'язання його відшкодувати незаконно отримані кошти протягом 15 календарних днів після отримання повідомлення.
Вказаний наказ було направлено на адресу відповідача разом із повідомленням Шевченківського районного центру зайнятості від 25.11.2011 року № 11877061, яким запропоновано відповідачу повернути грошові кошти у розмірі 5 837,92 грн. протягом 15-ти календарних днів.
Зазначена кореспонденція була вручена відповідачу 03.12.2011 року, про що свідчить підпис адресата у повідомленні поштового відправлення.
У встановлений строк вказана сума коштів відповідачем сплачена не була, що стало підставою звернення Київського міського центру зайнятості до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини врегульовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Законом України «Про зайнятість населення», Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, наказом Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1, Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 р. № 219, якою затверджено Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних.
Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначає Закон України «Про зайнятість населення».
Як передбачено ч. 1 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення»зайнятість це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що приносить дохід у грошовій або іншій формі.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про зайнятість населення»для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про зайнятість населення» Державна служба зайнятості реєструє безробітних і подає їм у межах своєї компетенції допомогу, в т. ч. і грошову.
Частиною 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення»встановлено, що в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, зокрема, працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб.
Згідно зі ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення»безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів.
За положеннями ч. 4 ст. 2 наведеного Закону, у разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу. Реєстрація громадян провадиться при пред'явленні паспорта і трудової книжки, а в разі потреби - військового квитка, документа про освіту або документів, які їх замінюють.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 р. № 219 затверджено Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних (далі -Порядок № 219), відповідно до абз.2 п.1 якого передбачено, що до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні можуть звертатись всі незайняті громадяни, які бажають працювати, а також зайняті громадяни, які бажають змінити професію або місце роботи, влаштуватися на роботу за сумісництвом чи у вільний від навчання час.
Для одержання статусу безробітного громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення встановленого строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не зареєстрований як фізична особа - підприємець та не займається видами діяльності, що визначені частиною третьою статті 1 Закону України «Про зайнятість населення», і не отримує пенсію на пільгових умовах.
Таким чином, станом на момент подання відповідачем заяви до Шевченківського районного центру зайнятості про встановлення йому статусу безробітного (10.08.2011 року) відповідач відносився до зайнятого населення, а відтак, відповідно до вищеназваних приписів Закону України «Про зайнятість населення», йому не міг бути наданий статус безробітного та він не мав права на отримання матеріального забезпечення на випадок безробіття, передбаченого Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
Тобто, як встановлено в судовому засіданні, відповідач ОСОБА_2 у порушення положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» не повідомив центр зайнятості про обставини, що впливають на умови виплати допомоги по безробіттю.
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Пункт 7 Порядку передбачено, що рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.
ОСОБА_2 у зв'язку із поданням недостовірної інформації Шевченківським районним центром зайнятості в період з 10.08.2011р. по 22.11.2011р. було безпідставно нараховано та сплачено матеріальну допомогу по безробіттю у розмірі 5 837,92 гривень.
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до Наказу Шевченківського районного Центру зайнятості м. Києва від 23.11.2011 року № 236 були вжиті заходи по поверненню ОСОБА_2 коштів, отриманих незаконно як допомогу по безробіттю.
Відповідно до п. 8 Порядку, у разі неповернення коштів, незаконно виплачених в якості допомоги по безробіттю у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки на час розгляду судом справи, відповідачем не повернуті кошти, які виплачені йому як допомога по безробіттю, суд вважає за необхідне позов задовольнити та стягнути з відповідача суму допомоги, яка отримана ним безпідставно, тобто не будучи безробітним, в сумі 5 837,92 грн.
Несплата Відповідачем вказаної суми наносить суттєвої шкоди державі, так як перешкоджає у повному обсязі Київському міському центру зайнятості та його структурному підрозділу - Шевченківському районному центру зайнятості м. Києва, забезпечувати соціальний захист громадян шляхом виплати допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у передбачених законодавством випадках.
Ненадходження коштів до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, порушує державні інтереси в сфері соціального захисту населення в частині професійного навчання, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово непрацюючих громадян і завдає державі шкоду, яка може привести до посилення соціальної напруженості в суспільстві.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються..
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1; адреса: 03055, АДРЕСА_1) на користь Київського міського центру зайнятості (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 47-Б) грошові кошти у розмірі 5 837,92 гривень (п'ять тисяч вісімсот тридцять сім грн. 92 коп.), які підлягають перерахуванню на рахунок № 37179301900001 в ГУ ДКС м. Києва, МФО 820019.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя О.В. Патратій
Повний текст постанови складено та підписано: 09 квітня 2012 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2012 |
Оприлюднено | 22.05.2012 |
Номер документу | 24084125 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Патратій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні