Постанова
від 20.04.2012 по справі 2а/0570/11252/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Абдукадирова К.Е.

Суддя-доповідач - Геращенко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 квітня 2012 року справа №2а/0570/11252/2011

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Геращенка І.В.

суддів Арабей Т.Г., Губської Л.В.

секретар судового засідання Арцибашев С.Ю.

за участю представників сторін:

від позивача - ОСОБА_2 - за довір. від 04.04.2012 року;

від відповідача - ОСОБА_3 - за довір. від 20.04.2012 року;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Астростарз»

на постанову Донецького окружного адміністративного суду

від 20.07.2011 року

у справі № 2а/0570/11252/2011

за позовною заявою Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Астростарз»

про припинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Астростарз» про припинення юридичної особи.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 20.07.2011 року у справі № 2а/0570/11252/2011 (суддя Абдукадирова К.Е.) позовна заява задоволена.

Ухвалюючи рішення суд першої інстанції виходив з того, що, оскільки відповідач не надавав до податкового органу податкову звітність більше одного року, позивач правомірно звернувся до суду з позовною заявою про припинення такої юридичної особи на підставі ст. ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Відповідачем подана апеляційна скарга, в якій він просить скасувати постанову суду та прийняти рішення про закриття провадження у справі.

Апеляційну скаргу обґрунтовує невірним застосуванням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Зазначає, що згідно ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у податкового органу відсутні повноваження щодо звернення до суду з позовними заявами про припинення юридичної особи.

Тобто, як вважає відповідач, в розумінні ст. 3, ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України такі справи не підсудні адміністративним судам, тому провадження у справі повинно бути закрите.

Дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши представників сторін, колегія суддів встановила.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Астростарз» зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 12.08.2008 року, включене до ЄДРПОУ за номером 36061974, перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Ворошиловському районі м.Донецька.

Згідно акту ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька від 24.03.2011р. № 50 ТОВ «Астростраз» не надає звітність до податкового органу з моменту реєстрації (а.с. 5).

ТОВ «Астростраз» заборгованості зі сплати податків і зборів перед бюджетом не має, про що свідчить довідка податкового органу (а.с. 6).

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом першої та апеляційної інстанції, в апеляційній скарзі вказується на порушення норм матеріального та процесуального права, як вважає заявник апеляційної скарги, у податкового органу відсутні повноваження щодо звернення до суду з позовними заявами про припинення юридичної особи, тому такі справи не підсудні адміністративним судам.

Колегія суддів вважає такий висновок правомірним, а апеляційну скаргу такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав,свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначає Закон України «Про державну податкову службу в Україні», ст. 10 якого визначені функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних спеціалізованих державних податкових інспекцій, зокрема, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Згідно п. 3 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції: контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачені підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно до пункту 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) права адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Аналіз положень пункту 8 статті 3, пункту 4 частини 1 статті 17, частини 4 статті 50, статті 104 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) свідчить, що суб'єкт владних повноважень може звернутись до суду з адміністративним позов лише у випадках, передбачених законодавством.

Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Астростарз» про припинення юридичної особи через не подання звітностей до податкового органу, з моменту реєстрації, а саме 2009 року, тобто до набрання чинності Податковим кодексом України.

В Законі України «Про державну податкову службу в Україні» не передбачено повноважень органів державної податкової служби на звернення до суду з позовними вимогами до платника податку про припинення юридичної особи з наведених підстав.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про державну податкову службу в Україні», Податковим кодексом України, ст. 2, ст. 9, ст. 157, ст. 160, ст. 167, ст. 195, ст. 196, п. 4 ст. 198, ст. 203, ст. 206, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Амстростраз» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 20.07.2011 року у адміністративній справі № 2а/0570/11252/2011 - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 20.07.2012 року у адміністративній справі № 2а/0570/11252/2011 за позовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Астростарз» про припинення юридичної особи - скасувати.

Провадження у адміністративній справі № 2а/0570/11252/2011 за позовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Астростарз» про припинення юридичної особи - закрити.

Ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.

У судовому засіданні 20.04.2012 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, повний текст ухвали виготовлений 24.04.2012 року.

Головуючий І.В.Геращенко

Судді Т.Г.Арабей

Л.В.Губська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2012
Оприлюднено22.05.2012
Номер документу24094136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/11252/2011

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 20.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Постанова від 20.07.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні