Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 травня 2012 р. Справа № 2а/0570/1691/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13-00
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді
при секретарі Кусти Ю.Ф,
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Олішевська В.В. при секретарі судового засідання Кусти Ю.Ф., розглянувши у відкритому судовому засіданні Донецького окружного адміністративного суду справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Краматорську
до відповідача: Краматорської міської громадської організації інвалідів «Форт» м. Краматорськ
про: припинення юридичної особи
за участю
представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 - за довір.
від відповідача: не з'явився
Позивач, Державна податкова інспекція у м. Краматорську, звернувся до суду з позовною заявою до Краматорської міської громадської організації інвалідів «Форт» м. Краматорськ про припинення юридичної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач перебуває на обліку в ДШ у м. Краматорську як платник податків, однак у порушення підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України відповідач не подає податкову звітність, що за приписами частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є підставою для припинення підприємницької діяльності юридичної особи.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позовну заяву в повному обсязі.
Представник відповідача до судове засідання не прибув, про час, дату га місце судового засідання повідомлявся належним чином.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд ВСТАНОВИВ
Краматорська міська громадська організація інвалідів «Форт» зареєстрована в якості громадської організації Виконавчим комітетом Краматорської міської ради Донецької області 17.06.2009 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію.
З 26.06.2009 року перебуває на податковому обліку у ДШ м. Краматорську, що підтверджується Довідкою про взяття на облік платника податків.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію міського об'єднання громадян № 241 від 17 червня 2009 року, виданого Виконавчим комітетом Краматорської міської ради основною метою діяльності відповідача є задоволення та захист законних соціальних, економічних, вікових, та інших спільних інтересів своїх членів; сприяння досягненню інвалідами рівних з
іншими громадянами України можливостей для участі у всіх сферах громадського життя; інтеграція інвалідів у суспільство.
Також відповідно до статуту відповідача, Краматорська міська громадська організація інвалідів* «Форт» - некомерційна, неприбуткова громадська організація, яка створена на підставі єдності та вільного волевиявлення громадян, що об'єдналися на підставі єдності завдань та інтересів для спільної реалізації мети, передбаченої Статутом та у відповідності з чинним законодавством України.
З Акту ДПІ м. Краматорську про ненадання звітності № 66/15-1-36513830 від 16.12.2011 року вбачається, що Краматорська міська громадська організація інвалідів «Форт» не надає до податкового органу податкову звітність, пов'язану з нарахуванням та сплатою податків у встановлені терміни з 16.04.2010 року.
Пунктом 16.4. ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» передбачений обов'язок подання платниками податків податкових декларацій про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів.
Наявними в матеріалах справи документами, а саме Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи громадської організації інвалідів Серія А00 № 607867, підтверджений факт набуття відповідачем статусу громадської організації.
Суд зазначає, що позивачем не доведено статусу платника податків відповідно до вимог статті 64 Податкового кодексу України у відповідача та наявності обов'язку надання податковим органам декларацій про доходи, інших необхідних відомостей для нарахування податків та інших обов'язкових платежів, ведення обліку результатів своєї підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства.
Порядок створення та ліквідації політичних партій та громадських організацій передбачений спеціальним законодавством, а саме Законом України «Про об'єднання громадян» (надалі Закон).
Так, відповідно до ст. 1 Закону об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.
Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.
Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством.
Згідно пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Однак, суд зазначає, що відповідач не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності та не має наміру одержання прибутку.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що у податкового органу відсутні правові підстави звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичних партій та громадських організацій.
Відповідно до ч. 1 ст. З, п. 1 ст. 33. абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців; підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної
податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Підстави створення і припинення діяльності об'єднань громадян передбачені Розділом III Закону України «Про об'єднання громадян».
Згідно зі ст. 19 цього Закону припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Реорганізація об'єднання громадян здійснюється відповідно до йото статуту. Реєстрація новоствореного об'єднання здійснюється у порядку, встановленому цим Законом.
Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Таким чином, неподання протягом року до податкового органу податкової звітності не є підставою припинення діяльності політичної партії чи громадської організації, виходячи із вимог статті 19 Закону України «Про об'єднання громадян».
Як вбачається з матеріалів, справи відповідач не надає передбаченої податкової звітності більше одного року, однак при цьому він не є господарюючим суб'єктом.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Краматорську до Краматорської міської громадської організації інвалідів «Форт» м. Краматорськ про припинення юридичної особи є не обґрунтованими та не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України та ст. ст. 2-15. 17-18, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99. 104-107, 110-111. 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції у м. Краматорську до Краматорської міської громадської організації інвалідів «Форт» м. Краматорськ про припинення юридичної особи відмовити.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена вступна та резолютивна частина у судовому засіданні 10 травня 2012 року в присутності представника позивача.
Повний текст постанови складено та підписано 15 травня 2012 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс)', а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Олішевська B.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2012 |
Номер документу | 24122681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Олішевська B.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні