Постанова
від 10.05.2012 по справі 2а/0570/4508/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 травня 2012 р. Справа № 2а/0570/4508/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 год. 05 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Козаченка А.В.

при секретарі Шалагіновій М.В.

за участю:

представника позивача Коріняко О.В.

представника відповідача Донченко К.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецького обласного військового комісаріату в інтересах Великоновосілківського районного військового комісаріату до державного реєстратора апарату Великоновосілківської райдержадміністрації Донецької області про зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Донецький обласний військовий комісаріат звернувся до Донецького окружного адміністративного суду в інтересах Великоновосілківського районного військового комісаріату з адміністративним позовом до державного реєстратора апарату Великоновосілківської райдержадміністрації Донецької області про визнання неправомірною відмову та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у 2006 році відповідачем включено Великоновосілківський районний військовий комісаріат до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Позивач вважає дії відповідача по внесенню відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців неправомірними, оскільки Великоновосілківський районний військовий комісаріат входить до складу Збройних Сил України, у зв'язку з чим відомості, що характеризують організацію, чисельність та дислокацію військового комісаріату становлять державну таємницю.

Також, позивач зазначає, що при неодноразовому зверненні до відповідача з вимогами про анулювання та зняття з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Великоновосілківський районний військовий комісаріат, позивач отримував відмову у зв'язку з необхідністю надання певного пакету документів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для припинення державної реєстрації юридичної особи. Проте, на думку позивача, надати такий пакет документів не надається можливим, оскільки ці документи мають гриф секретності.

На підставі викладеного позивач просив визнати неправомірною відмову відповідача щодо не виключення Великоновосілківського районного військового комісаріату з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, як юридичної особи; зобов'язати відповідача виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Великоновосілківський районний військовий комісаріат, як незаконно внесений до даного реєстру.

До початку розгляду справи позивач надав до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив зобов'язати відповідача скасувати запис про включення відомостей про юридичну особу Великоновосілківський районний військовий комісаріат, що внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав уточнені позивні вимоги, надав пояснення аналогічно викладеному в позові, просив задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні не заперечував проти задоволення уточнених позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Частиною 3 ст. 136 КАС України передбачено, що судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.

Згідно вимог ст. 112 КАС України, зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Таким чином, суд приймає визнання адміністративного позову, оскільки ці дії відповідача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Так, судом встановлено, що Донецький обласний військовий комісаріат є юридичною особою, зареєстрований Міністерством оборони України, та в даних правовідносинах діє в інтересах Великоновосілківського районного військового комісаріату.

В 2006 році відповідачем включено Великоновосілківський районний військовий комісаріат до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. При зверненні до відповідача з вимогою про анулювання та зняття з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Великоновосілківський районний військовий комісаріат, позивач отримував відмову у зв'язку з необхідністю надання певного пакету документів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для припинення державної реєстрації юридичної особи.

Позивач не погоджується з такими діями відповідача, оскільки Великоновосілківський районний військовий комісаріат входить до складу Збройних сил України, у зв'язку з чим відомості, що характеризують організацію, чисельність та дислокацію військового комісаріату становлять державну таємницю. При цьому, надати у відповідності до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» пакет документів для припинення державної реєстрації юридичної особи не надається можливим, оскільки ці документи мають гриф секретності.

Проблемою даного спору є питання щодо правомірності внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу - Великоновосілківський районний військовий комісаріат.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, регулюється Конституцією України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та нормативно-правовими актами, прийнятими у відповідності до цього Закону (стаття 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» №755 від 15.05.2003р.).

Статтею 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» №755 від 15.05.2003р. (далі за текстом - Закон України №755) передбачений вичерпний перелік дій, яким державний реєстратор, як посадова особа управління керується при здійснені тієї або іншої реєстраційної дії.

Відповідно до ч.1 ст.6 Закону України №755, державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:

- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;

- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;

- оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру;

- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;

- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;

- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;

- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;

- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;

- здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;

- повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

- проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Таким чином, відповідач є суб`єктом владних повноважень та здійснює в даних правовідносинах надані йому діючим законодавством України повноваження.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пп. 1, 2 ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.

Крім того, відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею 4 Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України» встановлено, що порядок реєстрації військових частин як суб'єктів господарської діяльності у Збройних силах України визначається Кабінетом Міністрів України.

До приведення чинних нормативно-правових актів України у відповідність із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в частині проведення державної реєстрації, зокрема, військових частин як суб'єктів господарської діяльності, їх реєстрація проводиться Міноборони відповідно до Порядку реєстрації військових частин як суб'єктів господарської діяльності у Збройних Силах України, затвердженому постановою КМ України від 03.05.2000р. №749.

У відповідності до вищевказаного Міністерством оборони України внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Великоновосілківський районний військовий комісаріат, як юридичну особу, що підтверджується Довідкою з ЄДРПОУ №530/06 від 23.06.2006р.

Згідно директиви командувача військ Південного Оперативного командування від 18.04.2006р. №6/1/050, з 01.11.2006р. припинена фінансово-господарська діяльність Великоновосілківського РВК та ліквідовано фінансовий орган, у зв'язку з чим Великоновосілківський РВК знаходиться на фінансовому забезпеченні у Донецькому обласному військовому комісаріаті та обслуговується відділом фінансового забезпечення останнього.

Як вбачається з Довідки ЄДРПОУ №125/08 від 18.03.2008р., Великоновосілківський РВК не є юридичною особою, а має статус відокремленого підрозділу Донецького обласного військового комісаріату та йому підпорядкований.

Також, суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 4 Закону України №755, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно ч.1 ст.3 Закону України №755, дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до ст.17 Закону України №755, відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Разом з тим, частина 4 статті 16 Закону України №755 визначає, що до Єдиного державного реєстру не заносяться відомості, що становлять державну таємницю.

Суспільні відносини, пов'язані з віднесенням інформації до державної таємниці, засекречуванням, розсекречуванням її матеріальних носіїв та охороною державної таємниці з метою захисту національної безпеки України, врегульовані Законом України «Про державну таємницю» від 21.01.1994 року № 3855-XII (зі змінами та доповненнями).

Згідно ст. 8 Закону України «Про державну таємницю» до державної таємниці у порядку, встановленому цим Законом, відноситься інформація у сфері оборони: про зміст стратегічних і оперативних планів та інших документів бойового управління, підготовку та проведення військових операцій, стратегічне та мобілізаційне розгортання військ, а також про інші найважливіші показники, які характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову і мобілізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення Збройних Сил України та інших військових формувань.

Розпорядженням т.в.о. начальника штабу Командування Сухопутних військ Збройних Сил України від 15.03.2011р. №116/2/2/2316 та телеграми начальника штабу - першого заступника командувача Південного оперативного командування від 22.03.2011р. №6/2/212, надані розпорядження щодо недопущення реєстрації військових структур (військових комісаріатів) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, окрім державного реєстру підприємств та організацій України.

Враховуючи, що Великоновосілківський РВК входить до складу Збройних Сил України, суд вважає, що відомості, які характеризують організацію, чисельність та дислокацію військового комісаріату становлять державну таємницю.

За таких обставин, суд вважає, що в судовому засіданні встановлена протиправність включення відомостей про юридичну особу - Великоновосілківський РВК до Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у зв'язку з чим позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Донецького обласного військового комісаріату в інтересах Великоновосілківського районного військового комісаріату до державного реєстратора апарату Великоновосілківської райдержадміністрації Донецької області про зобов'язання вчинити певні дії, задовольнити.

Зобов'язати державного реєстратора апарату Великоновосілківської райдержадміністрації Донецької області скасувати запис №12381200000000252 від 19.07.2006р. про включення відомостей про юридичну особу Великоновосілківський районний військовий комісаріат (ідентифікаційний код - 09797649), що внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Донецького обласного військового комісаріату витрати по сплаті судового збору у розмірі 32,19 гривень.

Постанова в повному обсязі виготовлена 14.05.2012р.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Козаченко А.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24122691
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4508/2012

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Козаченко А.В.

Постанова від 10.05.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Козаченко А.В.

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Козаченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні